خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار فرانسه به اسرائیل

فرانسه به رژیم اسرائیل هشدار داد که در صورتی که این رژیم کرانه باختری را به دیگر سرزمین‌های اشغالی ملحق کند، این اقدام تل‌آویو بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، “ژان ایو لودریان” وزیر خارجه فرانسه همچنین خواستار توقف طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی شد.

اظهارات لودریان سه‌شنبه شب در  گفت وگوی تلفنی با سامح الشکری، وزیر امورخارجه مصر اعلام شده است.

“احمد حافظ سخنگوی وزارت امورخارجه مصر در این باره همچنین گفت که دو طرف در این گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات بویژه در خصوص مسأله فلسطینی را بررسی کردند.

وزیران امورخارجه فرانسه و مصر در این تماس تلفنی بر ضرورت تلاش برای تسریع برای از سرگیری فرآیند صلح میان  رژیم صهیونیستی و فلسطین بر اساس راهکار دو دولت مستقل تأکید کردند..

“جوسپ بورل” مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ۲۶ اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرده بود، این اتحادیه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک خود برای جلوگیری از وقوع رویداد یکطرفه در کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر قدس استفاده خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده، به انضمام خاک خود در آورد.

اتحادیه اروپا این اقدام را نقض جدی حقوق بین‌الملل دانسته و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌ است.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

بورل پیش‌تر گفته بود که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، حاکمیت رژیم اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت نخواهند شناخت. به گفته او «اتحادیه اروپا بر موضع خود باقی است که این اراضی در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند و روی این موضع می‌مانیم».

سازمان ملل متحد نیز می‌گوید؛ این خطر وجود دارد که با این اقدام، هر امیدی برای رسیدن به صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از بین برود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا