خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مستند پرویز ثابتی و چند نکته

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی مستند پرویز ثابتی نوشت:

در روزهای اخیر مستندی با نام “پرویز ثابتی” در شبکه من و تو نزدیک به جریان پادشاهی‌خواه در چند فسمت پخش شد. این مستند با واکنش گسترده فعالان سیاسی روبرو شد.اصلی ترین پرسش در این باب این است که این مستند با چه هدفی و به چه منظوری پس از ۴۵ سال از سقوط رژیم پیشین ساخته شده است؟ چرا یک مامور بلندپایه سازمان امنیت و اطلاعات کشور یعنی ساواک پس از سال‌ها به روی پرده می آید و مسایل ناگفته ای را مطرح می سازد؟

۱-در مستند “پرویز ثابتی” محوری ترین مساله تطهیر اقدامات ساواک و ارایه چهره ای مترقی، وطن دوست و دلسوز از این سازمان امنیتی است!

۲- در این مستند روشنفکران و فعالان سیاسی مخالف پهلوی به انواع و اقسام اتهام ها نواخته می شوند. وقتی این اتهام ها و حرف ها از زبان یک کارمند بلند پایه ساواک جاری می شود به این معنا است که برای این اتهام پراکنی ها نیازی به سند و مدرک نیست؛ چون یک مقام ساواک می گوید و از مسایل شخصی و خصوصی این افراد آگاه بوده اند و اشراف اطلاعاتی داشته اند.

۳- و اما نکته اصلی این‌ مستند تقدیس و توجیه سازی اقدامات ساواک است که در این دوران جریان سلطنت طلب با قدرت و توان رسانه ای خود در صدد تاثیر گذاری بر سپهر عمومی است.

۴- بهتر است شبکه من و تو مناظره ای را با حضور برخی از فعالانی که در این مستتد از آنها اسم برده شده و مسایلی از زبان پرویز ثابتی در موردشان مطرح شد؛ برگزار نماید تا درستی و نادرستی برخی از این اتهامات روشن شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتفاقا برنامه جالبی بود نمیدونم بعضی ها چرا اینقدر ترسیدن . خب تا حالا ما یک طرفه راجع به رزیم قبل میشنیدیم ولی الان هر دو طرف میان صحبت میکنن و مردم تشخیص میدن که کدومدارن راست میگن . ضمنا این طوی… میلی ما که با پول مردم داره اداره میشه حتی راجع به مسائل مربوط به مردم کی دو طرف رو دعوت کرده برای مناظره که شما از یک شبکه خصوصی این انتظار را دارید؟؟؟ جریان سیال اطلاعات با سرعت بالا در حال حرکته و دیگه نمیشه چشم مردم رو بست و با دروغ و نیرنگ اونا رو به ته دره انداخت

    18
    4
  2. چه خوب بود اگر دشمنی بانظام ازروی آگاهی بود.اما متاسفانه دشمنی ازروی عناد ولجبازی است وگرنه سفید کردن افرادی مانند پرویز ثابتی کمکی به مشروعیت بخشیدن به نظام پلید پهلوی نمی کند.

  3. البته که گفتگوهای چندطرفه(با حضور موافق و مخالفان مطلع) هم جذابتره هم روشنگرتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا