خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به قتل رومینا اشرفی

واکنش‌های توییتری به قتل رومینا اشرفی دختر نوجوانی که توسط پدرش به قتل رسید [لینک] را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

فرشاد اسماعیلی: ‏رومینا فقط ۲ سالش بود که لایحه حمایت از کودکان تدوین شد، رومینا ۱۳ سالش شد و به قتل رسید. لایحه “حمایت از حقوق کودکان” ولی هنوز قانون نشده.

سیدنظام‌الدین موسوی: ‏در ماجرای قتل ‎#رومینا_اشرفی برخی جاهلانه یا مغرضانه تلاش دارند پای تعصب دینی پدر را پیش کشند.
در حالیکه یکی از مهمترین نهیب های قرآن به عصر جاهلیت، مسئله دخترکشی است.
آیه مشهور “بای ذنب قتلت”(به کدامین گناه کشته شدند؟) دقیقا درباره دخترانی است که توسط پدران زنده به گور میشدند.

محمود صادقی: ‏وقتی برای رفع توقیف از خانه پدری پیگیری می‌کردیم می‌گفتند صحنه قتل دختر را خیلی فجیع به تصویر کشیده است. بااینکه ماجرای فیلم مربوط به قدیم است، اما خانواده مذهبی در جامعه امروز را سیاه نمایی کرده است.

راضیه ابطحی: ‏اگر شما و امثال شما با برنامه های تخریبی تان قبح خیلی اعمال رو حتی در سنین پایین و در مدارس از بین نمی برید اگر از بودجه بیت المال فیلم هایی با بد آموزی مطلق مثل خانه پدری تولید و پخش نمی شد این طور الگو سازی غلط شكل نمی گرفت و ترويج جنایت

صادق زیباکلام: ‏شاید اگر مسئولین اینقدر نسبت به “سیاه نمایی” از ایران اسلامی حساسیت نداشتند و اجازه میدادند امثال “خانه پدری” کیانوش عیاری واقعیت های تلخ جامعه را نشان میدادند،امروز رومینای سیزده ساله ممکن بود توسط پدرش اینگونه سلاخی نمیشد. ‎#قتل_ناموسی ،یک واقعیت هولناک جامعه ایران است.

معصومه ابتکار: ‏قوانین محکم در قبال جنایات بازدارنده هستند. کاش تلاش دلسوزان زودتر نتیجه می داد.
با پیگیری و درخواست دولت و مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در اخرین مراحل است.

کبری خزعلی: ‏خون ‎#رومینا_اشرفی ها بر گردن مسئولانی است که با آموزش های نامناسب(۲۰۳۰) و رها کردن فضای مجازی باعث شده اند نوجوانان به بلوغ جنسی زودرس برسند!
و اگر جوان بخواهد از راه درست ازدواج کند به او برچسب کودک همسری میزنند، و جامعه را بر علیه آن میکنند تا جایی که پدر قاتل فرزند خود میشود!

م. حسومیان: ‏مرثیه‌سرایی برای ‎#رومینا و رومیناها تا زمانی که تبدیل به یک حرکت و خواست عمومی برای اصلاح قانون و تصویب و اجرای قوانین کارآمد حمایت از کودکان و نوجوانان نشه صرفا یک عزاداری عمومی بی‌ارزش خواهد بود. (هرچند حتی در مورد عمومی بودن این عزاداری هم شک دارم)

شهیندخت مولاوردی: ‏رومینا نه اولین قربانی قتل های ناموسی است و نه آخرین آن؛ تا زمانی که قانون، رویه قضایی و فرهنگ حاکم و مسلط بر جوامع محلی و جهانی بازدارندگی لازم را نداشته و با تشویق و ترویج آن در خدمت این جنایت بشری باشند!
‎#لایحه_تامین_امنیت_زنان_در_برابر_خشونت
‎#لایحه_حمایت_از_کودکان_و_نوجوانان

آقای اصفانی: ‏یه بار کمپین نه اعدام راه میندازید یه بار قتل را با غرض به دین تعمیم میدید؟!!!
نون به نرخ روز میخورید از خون طفل بیگناه کاسبی هم میکنید؟!!!

زهرا کشوری: ‏از نوشته‌ها چنان برمی‌آید که مرد ۳۵ ساله بعد از بازگشت ‎#رومینا برای پدر رومینا عکس می‌فرستد و پدر را تحریک می‌کند.چرا این مرد، بیرون از زندان است؟آیا مردی که قبلا ازدواج کرده و شهرت خوبی هم در شهر نداشته به جرم اغفال یک کودک،نباید بازخواست شود؟مردی که۶روز یک بچه را اغفال می‌کند!

یا حسین99: ‏کسانی که امروز داعیه دار کشته شدن ‎#رومینا_اشرفی هستند، آیا هنوز هم با قصاص مخالفت دارند یا نه الان دیگه قصاص خوبه؟
شما ها همون افرادی هستید که معتقدید دختر 20 ساله هم هنوز بچه است و برای ازدواجش زوده و باید عاشقی کنه…
دوست عزیز این عشق نیست، هوسه

زری: ‏رومینا اگه از محبت سیراب بود با اون پسره فرار نمیکرد
رومینا اگه پناه داشت فرار نمیکرد
رومینا خیلی وقت پیش توسط پدرش کشته شده

رقیه فطری: ‏عامل این فاجعه آیا کسی یا کسانی نیستند که به ولنگاری فرهنگی وترویج زندگی غربی در کشورکمک کرده اند؟؟

امید توشه: ‏مردکی که از او به عنوان جوان عاشق نام می‌برند، ۲۲ سال از ‎#رومینا بزرگتر بوده. مرد ۳۵ ساله‌ای که سراغ دختر ۱۳ ساله می‌رود پدوفیل است. اگر مانند دیگر کشورهای جهان قانون درست و حسابی حقوق کودکان داشتیم این مردک هم مانند پدر قاتلش باید به صلابه کشیده می‌شد.

نسیبه مقدم: ‏در بسته ی دینی عفاف گرایی در محیط ،پوشش،روابط،تخیل،نگاه والبته ازدواج آسان و بهنگام بوداما در فرهنگ غربی آزادی روابط ،بلوغ زودرس وتعیین کف برای سن ازدواج .قتل رومینا حاصل بی دینی و ترویج فرهنگ غربیست .
کاش دین حاکم بود تا شاهد قتل های این چنین نبودیم

کاف_الف: ‏آره همه‌ی ما روشنفکریم و پدر ‎#رومینا_اشرفی رو محکوم میکنیم
ولی در حقیقیت هر روز احساسات خواهر،مادر و همسر خودمونو سر میبریم بخاطر عقاید و تربیت غلط چندین سالمون، آره آقای قاضی درون هر مرد ایرانی یک پدر رومینا خفته است.

یلدا: ‏‎#کاسبان_خون👇
خانم ابتکار،مولاوردی شمایی که ادعای حمایت از حقوق زنان رو دارین یادتون میاد مرحوم حامد جلالی کاشانی که چقدر دغدغه ی مسائل حقوق زنان وبه ویژه کودک همسری را داشت وشما مقابلش چیکار میکردین؟
حالا جوابگو باشین

آرش: ‏هیچوقت نفهمیدم آبرو چیه که حتی از جون آدما هم باارزش تره

یک جنوبی: ‏قاتل کیست؟ قاتل کسی است که در ظاهر اقدام به قتل فردی کرده باشد
اما در اصل مسئله اینجاست قاتل اصلی کسی‌ است که شرایط قتل را فراهم کرده است مانند فیلم های ناموسی که با پول بیت المال ساخته اند.

فرانک عمیدی: ‏مرد بزرگسالی که با ‎#رومینا فرار کرده و یک کودک آزار است داره راست راست راه میره واسه خودش، پدرش هم‌که قاتلش بود احتمالا مجازات سنگینی نخواهد داشت. سنگین‌ترین مجازات از آن قربانی شد، چرا؟ چون زن بود. فرهنگ مردسالاری و فرهنگ تجاوز با هم در کارند تا چرخه خشونت ادامه یابد

بهار: ‏قطعا مسببان قتل ‎#رومینا_اشرفی
باید محاکمه شوند اما کسانی که فرهنگ اسلامی برای ازدواج را ناکارآمد می دانند باید پاسخگو باشند.

علیرضا نقویان: ‏‌‌پدر ‎#رومینا_اشرفی مسلمان و انسان نبوده

نیمه تمام: ‏چرا هيچكس از اون مرد ٣٥ ساله نمي گه؟ اوني كه در واقع به دختر ١٣ ساله تجاوز كرده، بله حتي اگه با ميل خود دختر هم باشه تجاوزه چون دختر زير سن قانونيه و قدرت تجزيه تحليل و تفكر درست نداره!تا كي بايد هميشه زنها و دخترها مقصر باشن از ٥ سال تا ٨٠ سال؟

مسعودی: ‏دختری که به قتل رسیده با پسری که با او فرار کرده یک تیم خلاف کار تشکیل داده بودند و ده ها خانواده را با بازی کردن نقش زن و شوهر فریب داده و اقدام به سرقت از آنها کرده اند.

نیوشا صارمی: ‏معترضان فیلم «خانه پدری» می‌گفتند، سیاه‌نمایی است، در ایران عزیز ما چنین چیزهایی دیده نمی‌شود، پدری دخترش را بکشد؟ کیانوش عیاری کارگردان «خانه‌ پدری» حالا درباره قتل رومینا گفته: «این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم.»

رسول صدرعاملی: ‏کیانوش عیاری عزیز ، طعنه چرا !!؟ شفاف و زلال حرف بزن ، بسیاری از ما که خانه پدری را دوست داشته ایم و همراهت بودیم برای نمایش فیلمت ، برای چنین روزی بودمردتا الان بشنویمت که : از رومینا و سر بریده شدن مظلومانه اش برایمان بگویی

آقا اجازه: ‏افرادی مثل ‎#رومینا_اشرفی بلاشک حاصل سینمای مبتذل هالیوود و دور از شأن ایران اسلامی هست

آق‌بهمن: ‏در تحلیل فاجعه “رومینا” باید بررسی کرد هر یک از ما در اشاعه تعصب و خرده فرهنگ‌های ناموس‌پرستی چقدر مسئولیم وگرنه فحش دادن به پدر بچه دم‌دستی‌ترین کاره.
هر کدوم از ما چقدر در جمع خانواده، فامیل، همکار و … در مواجهه با گزاره‌های ناموس‌پرستی، زبان گشودیم و کاملا نفی کردیم؟

مهدی: ‏اگه روزی دختر دار شدم
آگاه بزرگش می کنم
و تمام سعی ام رو می کنم که
باهاش دوست باشم
که نترسه از پدر و مادرش
که همه چیزش رو بتونه
با پدر و مادرش در میون بذاره

مریم عبدی: ‏دیالوگی در فیلم خانه پدری هست که عروس خانواده می‌گه: “یه خون ناحق تا چهل روز بازار رو کساد میکنه شایدم تا آخر عمر”.
حالا شما ببین چرا وضع بازارِ زندگی ما در این مملکت یه عمره که اینه

نازنین دریا: ‏خوارج زمان خود را بشناسید. یک روز برای مخالفت ازدواج دختر در سنین کم یقه جر می دهند، یک روز هم برای فرار دختر نوجوان وقتل توسط پدرش لا لمونی میگیرند

فربد: ‏تمام مردهایی که به‌نوعی احساس می‌کنن حق دخالت و سلطه بر بدن، بر تصمیم‌ها و روابط و بر سرنوشت همسر و پارتنر و مادر و دوست و خواهرشون دارن، به‌ چشم من پدر رومینا هستن. اینکه داس دم دست ندارن، توفیری در اصل جنایت نداره.

مورخ: ‏قتل دخترک نوجوان ماحصل همین فضای مجازی رهاشده وبارحاصل مدیریت ضدفرهنگی وجریان غربگراست که کانون خانواده هارا تاورطه فروپاشی و‌جنون وقتل و جنایت پیش برده،همان فضای مجازی ای که خانم ملاوردی در موردمخالفت با قصاص ودفاع ازقصاص باتوجه به مقاصدخود میدهد

مریم میرزا: ‏بخاطر ‎#رومینا تعریف کنم که در نوجوانی عاشق مردی چندین و چند سال بزرگتر شدم. واکنشش: برو پی هم سن و سال‌هات. نهایتا گفت: دو حالت دارد، یا بزرگ می‌شوید و آدم شریفی می‌شوید و می‌فهمید من چه کار کردم، یا آدم شریفی نمی‌شوید که دیگر اهمیت ندارد چه فکر کنید. تمام. جمع هم خطابم می‌کرد.

شاهین سپید: ‏جالباینجاست که تایه دخترزیر۱۵سال بارضایت خودش وخونواده اش ازدواج میکنه فریادامثال مولاوردی و روزنامه های اصلاحطلب بالا میره که ای وای به دادکودک همسری برسیداماالان ماجرای عشق دختر۱۴ساله با مرد۳۵ ساله شده قصه لیلی و مجنون
و اینو اصلاکارنادرستی نمی دونند. / ‏‎#کاسبان_خون همیشه یک موضوع و دغدغه ای برای نفاق و توطئه دارند،آن موقع که به فیلم های ضد ارزشی و دور از آرمان و فرهنگ ایرانی امثال خانه پدری و فروشنده و …. که جز اعتیاد و قتل و ..‌ از ایران موضوع دیگری نشان نمی دهد مدال میدهند، جز ذهن های پوچ انتظار نمی رود

مریم طالشی: ‏بهمن مرد ۳۵ساله‌ای که از اون به عنوان معشوق رومینا نام برده می‌شه، گفته چند سالی بود که عاشق هم بودیم. (بر اساس گزارش نیلوفر حامدی)
این بچه ۱۳ سالش بوده فقط، یعنی رسما کودک‌آزار بوده این آقا.

نرگس: ‏آیا به کسانی که دنبال کوبیدن اسلام هستند باور کنیم که دلسوز ‎#رومینا_اشرفی باشند؟

وحید آنلاین: ‏اون‌هایی که وقتی با مردی مشکل پیدا می‌کند پای خواهر و مادر و همسر و سایر ‎#زنان فامیلش رو می‌کشند وسط و ‎#فحش_جنسی و جنسیتی می‌دن دیگه چرا با محتوای “اعلامیه ترحیم ‎#رومینا_اشرفی” مشکل دارند؟

دختر ایرانی: ‏دین ما مشکل ندارد ای بشر
قتل دختر باعث وبانیش هست کسی دیگر ای بشر
گر وزراتِ ارتباطات ولنگاری نمیکرد درمجازی
قتل دخترپیش نمی آمد ای بشر
گر مولاوردی و پولی نژاد مُد نمیکردن کودک همسری
قتل دختر پیش نمی آمد ای بشر
دین مامشکل ندارد ای بشر

آیدا قاجار: ‏«سرت رو می‌ذارم کنار باغچه و می‌بُرم.»
جمله بابام بود. یادم نیست چند ساله بودم ولی وحشت‌ش رو هنوز هم حس می‌کنم. فکر می‌کردم قدرت و اختیار کامل داره و می‌تونه من رو بکشه.
صدایی از مادر ‎#رومینا_اشرفی نیست. کسی که می‌تونه دخترش رو بکشه، به زن‌ش چه می‌کنه؟
یاد مادرم افتادم.

محمدرضا ترقویی: ‏اگر در ازدواج سنین پایین باعناوینی مثل کودک همسری برای دختران ۱۳ساله و۱۴ساله توسط رسانه های اصلاحات فعالان به اصطلاح حقوق زنان مانند مولاوردی ها و..تقبیح نمیشد امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم

ناکاما: ‏دلیل قتل رومینا واضح توی آگهی ترحیمش هست.
رومینا از نظر جامعه حق نداشت چهره داشته باشه و بهش لطف کردن عکس گل جاش گذاشتن.
رومینا فقط فرزند پدرش بود و مادری در کار نیس.
رومینا نوه ی دو مرد هست و مادر بزرگی در کار نیس.
رومینا خواهر و خواهر زاده ی مردان هست و زنان انکار شدن

رز رشیدی: ‏موقعی که حرف از سن ازدواج باشه زیر ۲۰سال میشه «کودک همسری»، اما وقتی بحث از فرار دختر ۱۴ ساله با پسر ۳۵ ساله باشه، داستان لیلی و مجنون می‌نویسند. ‎

مهدی محمودیان: ‏فیلم خانه پدری و ده‌ها فیلم دیگر را به بهانه سیاه نمایی توقیف کردند.
به بهانه سیاه نمایی دهان ده‌ها رسانه و صدها روزنامه‌نگار را دوختند.
اما ما در ایران، سیاه نمایی‌ها را زندگی می‌کنیم.
یک روز شهدای آبان یک روز انهدام هواپیما یک روز ناو جنگی دیروز ‎#غزانیه امروز ‎#رومینا فردا …

سرهنگ بختک۲: ‏‎#رومینا_اشرفی قربانی مرد گرگ صفت ۳۵ ساله ای بود که اگر به اسلام اعتقاد داشت دست به چنین خیانتی نمی زد

امیلی: ‏بابای رومینا اولی نبود و با این وضع لوایح مربوط به حقوق کودک و کودک-همسری و امنیت زنان آخریش هم نیست. فقط رومینا کشته شد و اسمش رو شنیدیم.

سکینه فلاحتی: ‏شاید اگر ،آنقدر این واژهِ کودک همسری ،توسط رسانه هایِ اصلاحات و مهره هایشان تکرار و تکرار نمیشد ،این روز ها شاهد قتلِ رومینایِ ۱۴ ساله نبودیم!
# رومینا_اشرفی

ممدالدوله شوخیانی: ‏پدر ‎#رومینا_اشرفی قاتله و مقصر اصلی این جنایت، اما چرا دوست پسر ۳۵ ساله‌‌ رومینا که با عکس‌های این دختر خانواده‌اش رو تهدید کرده و بعد هم نقشه فرار دو نفره کشیده نباید مجازات بشه؟

زلال: ‏‎خانم مولاوردی قبلا کودک همسری رو محکوم میکردی حالا کاسب خون شدی و از دختری که ۲۰سال کوچیکتر از پسری که فراری داده شدی!
اینکه باید برخورد بشه سرجاش
اما انگار شما دنبال بزک کردنی تا حل قضیه

فدرا: ‏الهی بمیرم چقدر درد کشیده بچه 😭

سیامک قاسمی: ‏شمایی که الان بر سر ماجرا ‎#رومینا_اشرفی اینقدر خشمگین هستی و‌ احتمالا فردا با داغ شدن موضوع دیگری فراموش میکنی، بیا و نشان بده بر سر دادن حق طلاق و‌ حق کار و حق حضانت فرزندان به همسرت و دادن حق ارث برابر به خواهرت و‌ خیلی حقوق دیگر چقدر متفاوت از پدر ‎#رومینا هستی و چقدر خوبی !

نازگل: ‏‎#کاسبان_خون
یکی نیست بگه بی‌شرف‌ها اگر شما نگران و منتقد تکرار اینطور قضایا هستید، چرا ازدواج زیر ۱۸ ساله‌ها رو سامان ندادید، بلکه برعکس چنین ازدواج‌هایی رو به اسم کودک_همسری تو بوق و کرنا کردید؟

مهدیه گلرو: ‏تاثیر ‎#افکار_عمومی بر عملکرد قوه قضاییه،پدر (قاتل) ‎#رومینا_اشرفی بازداشت شد.کاش میشد رومینا را فراموش نکنیم و انقدر درباره اش بگوییم و بنویسیم که همه کسانی که میگویید دیگر ‎#قتل_ناموسی و ‎#مردسالاری نداریم ببینند!شاید قانون تغییر کند.نباید به ساده گی عبور کرد.

معین: ‏کارگردان وعوامل فیلم موهن خانه پدری ووزارت ارشاد چه پاسخی دارند؟ تنها چند ماه بعد ازاکران فیلم، الگو برداری عینی از آن، فاجعه ای مثل قتل ‎#رومینا_اشرفی را رقم می زند. امثال خانم مولاوردی که ازدواج در سنین پایین را تقبیح می کردند و باعث ایجاد این حساسیت ها و قتل ها شدند چطور؟

رضا بهرامی: ‏توجه جامعه نسبت به پرونده قتل ‎#رومینا_اشرفی بالاخره فرو خواهد خوابید. قانونی که این آدمکشیِ دردناک را تسهیل نموده اما همچنان پا بر جا خواهد ماند. برای تغییر ‎#قانون تلاش کنیم!

اِف. فرجی: ‏بعضی از کفتارصفتان فقط معطلند در گوشه و کنار این کشور، بی گناه یا باگناه یا به هر علتی کسی خونش بر زمین ریخته شود آنوقت است که حمله کنند به ته مانده اش و خودشان را با نطق الفاظ و قوانین قلمبه و سلمبه، بروز احساسات گرگ صفتانه اشان از خونش سیراب کنند

آرش: ‏تمرکز بر روی جنایت هولناک پدر، نباید باعث غفلت از مجازات این مرد ۳۵ ساله شود

مجتبی غلامی‏: به نظر من تقریبا اغلب دختران نوجوان( بازم جسارت نباشه اما) به علت این که هنوز به رشد ذهني، عاطفی، فرهنگی، اجتماعي، اقتصادی و… نرسیده اند، بسياري از مهارتهای لازم براي رسيدن به یک زندگی موفق و پیروز را کسب نکرده اند.

سیامک رحمانی: ‏دیدن کامنت‌ها زیر خبر قتل ‎#رومینا ی زیبا، به اندازه خود این جنایت وحشتناک است. کسانی که می‌نویسند “حقش بود” یا ” درود به شرفت مرد”.
داریم وسط یک مشت قاتل بالقوه زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بنده در ایران خود شاهد ناگوار شوخی جنسی دوستان در ایران که همگی بالای پنجاه سال مباشند هستم، سعی وتلاش هم برای سوق دادن صحبت به مباحث دیگر هم غالبا بیهوده است واکنون نیز که در حال نوشتن هستم روزانه دهها فیلم اینچنینی از ایران روزانه برایم فرستاده میشود که ندیده پاک میکنم ولی چند دقیقه بعد مجددا فیلم های دیگری ارسال میشود.در مملکتی که اشخاص باصطلاح معروف همانند پیر مردی مثل شجریان با کسی که کوچکتر از بچه خودش است همبستر میشود و در نزد دخترکانی که همبستری با شخصی بزرگتر از پدرشان ارزش قلمداد میگردد وقوع چنین حوادث مشمئز کننده ای هم قابل انتظا است. نئولیبرالیسم وحشی منفعت طلب توانسته با فیسبوک،اینستا گرام،…بخوبی شیطان درون خیلی ها را بیدار نگهداشته وتغذیه کند، دیروز هم خبر قتل پدر ومادری توسط پسر هفده ساله شان در خبرها بود، دوروز همدردی کاذب و دوباره روز از نو وروزی از نو….

    1
    1
    1. چقدر مشمئز کننده ورکیک….شخصیت خانوادگی وتربیت نا اهلان چه جرثومه هایی را میرویاند…..

  2. قانون رو بروز رسانی کنید طوری که
    کرامت انسانی
    ازادی
    امنیت
    مهم ترین رکن اون باشه نه تعصبات و قوانین پوسیده قدیمیه قرون وسطایی

  3. دختر ۱۴ ساله ای که سرخود بلند میشه میره ابرو خودش و پدرشو به خطر میندازه همون بهتر که سرش رو برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا