خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعایی غیرواقعی درباره‌ی منطقه آزاد ارس

ادعای دو افتتاح غیرواقعی در منطقه‌ی آزاد ارس در شبکه‌های اجتماعی، غیرواقعی از آب درآمد.

به گزارش انصاف نیوز، شخصی به نام عباد رفتاری در فیسبوک مدعی شده بود که امروز اکبر ترکان در افتتاحیه‌ی غیرواقعی دو واحد تولیدی در منطقه‌ی آزاد ارس شرکت کرده که خود فرد مدعی در آن منطقه مشغول است. این در حالی است که اطلاعات هر دو واحد در ادعای مطرح شده غیرواقعی بوده است.

ادعای اول این بود که آقای ترکان – دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد ایران – «یک کارخانه‌ی حوله بافی را افتتاح کرد که در نوع خود در جهان بی نظیر بود! این کارخانه‌ی حوله بافی طوری طراحی و ساخته شده بود که بدون یک ماشین بافندگی، از داخل سوله انواع و اقسام حوله‌های خارجی و اعلا و مارک‌دار خارج می شد!».

پیگیری خبرنگار انصاف نیوز نشان می‌دهد که این واحد صنعتی، فرآیند تکمیل و بسته‌بندی است که مرسوم است. حوله به صورت ساده وارد می‌شود و در این واحد دوردوزی، گلدوزی و بسته بندی شده و مجددا صادر می‌شود. در این واحد 30 نفر مشغول به کار هستند.

ادعای دوم این است: «دبیر محترم را برداشتند بردند سر یک سوله‌ای که چهار سال است در آنجا تابلوی برق صنعتی می‌ساختند … جلوی در سوله نوار افتتاح کشیده بودند و دبیر نوار جلوی در کارگاه چهار ساله را با قیچی از وسط دو نیم کرد و صدای صلوات و دست زدن بلند شد!».

در مورد سوله‌ی مورد نظر نویسنده نیز، فاز سوم کارخانه‌ی «جلفا کاران» افتتاح شده است.

بررسی‌های ساده نشان می‌دهد که منطقه‌ی آزاد ارس به لحاظ صنعتی پیشرفت‌های خوبی داشته و از فعالیت قابل قبولی نسبت به مناطق آزاد کیش و قشم برخوردار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا