خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رشد بی سابقه سه هزار مگاواتی برق

«مصطفی رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق گفت: پیک مصرف برق امروز (چهارشنبه ۷خرداد) در مقایسه با روز مشابه سال گذشته، رشد بی سابقه سه هزار مگاواتی را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از توانیر، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: میزان مصرف نسبت به روز گذشته رشد بیش از دو هزار و ۲۰۰ مگاواتی را تجربه کرد که این امر با توجه به روند افزایش دمای هوا و احتمال تداوم آن در هفته‌های آتی، می‌تواند نگرانی‌هایی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق در کشور با نزدیک شدن به فصل تابستان، افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی همانند سال‌های گذشته روند صعودی به خود گرفته است.

رجبی مشهدی  خاطرنشان کرد:  در حالی که پیک مصرف برق روز گذشته (۶ خرداد ۱۳۹۹) به ۴۸ هزار و ۱۰۱ مگاوات  رسیده بود، این میزان امروز به ۵۰ هزار و ۳۲۴مگاوات رسید که رسیدن به این میزان مصرف در روزهای ابتدایی خرداد، در تاریخ صنعت برق بی سابقه است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که میزان مصرف برق در روز مشابه سال گذشته (۷ خرداد ۱۳۹۸)  چهل و هفت هزار و ۴۲۴ هزار مگاوات بود عنوان کرد: به طور معمول مصرف برقی که امروز به ثبت رسید، در سال‌های گذشته در روزهای پایانی خرداد یا اوایل تیرماه به وقوع می پیوست.

رجبی روند افزایشی دمای هوا و ورود سریع وسایل سرمایشی به مدار مصرف را مهمترین دلیل افزایش ناگهانی و بی سابقه مصرف برق در روزهای ابتدایی ماه جاری دانست و گفت: مصرف برق کشور در روزهای ماه گرم سال بین ۲۱ تا ۲۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد که این میزان افزایش دقیقا متاثر از  ورود وسایل سرمایشی (کولرها، اسپلیت‌ها و…) به مدار مصرف برق است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق مشترکان و بالا رفتن هزینه برق آنان خاطرنشان کرد: مهمترین راهکاری هایی که می تواند به کاهش مبلغ قبض برق کمک کند، تنظیم درجه کولرگازی روی ۲۴ تا ۲۵ درجه ، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات های گرم روز  است.

رجبی یادآور شد: استفاده از نور طبیعی در طول روز و خاموش کردن لامپ های اضافه نیز می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق مشترکان داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا