خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عرضه همه نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان در بورس

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: همه نیروگاه‌های بنیاد در بورس عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا فتاح امروز هشتم خرداد در مراسم افتتاح فاز ۱ و ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد اظهار کرد: بالاترین عبادت خدمت به مردم است و این از افتخارات ما محسوب می شود.

وی با بیان اینکه لرستان زینت نظام است و تنها منطقه ای است که برای انقلاب هزینه به دنبال نداشته بلکه ۶۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است. حتی اگر اعتراضی بوده آن را با نجابت مطرح کرده و این حق را بر گردن ما ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: در نقش کمیته امداد آنچه را که می توانستیم برای لرستان انجام دادیم تا مسئولین امر در این استان در جریان سیل علی رغم اینکه اضطراب حاکم بود خوب عمل کرده و آرامش را به مردم برگرداندند به گونه ای که امروز شنیده ایم آخرین فراز ساخت و سازها در حال اتمام است.

فتاح با اشاره به اینکه در مدیریت بحران نمره بالایی داریم و باید در دوران غیر بحران هم جلوه کنیم تا هزینه ها را کاهش دهیم اضافه کرد: اگر لرستان قابلیت های زیادی دارد اما به توسعه نرسیده این به دلیل ضعف ما مدیران است.

وی گفت: در سیل گذشته سیمان مصرفی خانه های تعمیری و آسیب دیده را تامین کردیم و ۷۷ هزار سیمان رایگان را به استان دادیم و مابقی را هم خواهیم داد.

فتاح در مورد سرمایه گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد گفت: مجوز این نیروگاه سال های گذشته صادر شده که سرمایه گذار آن بنیاد مستضعفان است. وزارت نیرو مجوزها را صادر کرده و برنامه ریزی کردیم که بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار به آن دهیم تا امروز ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و تا پایان سال نیز۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: نیروگاه از ابتدا سیکل ترکیبی ساخته شده و این در حالیست که خیلی از نیروگاه های ساخته شده در سطح کشور حرارتی هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه خوشبختانه نیروگاه سازی در کشور بومی سازی شده است و از فاز صفر طراحی، احداث، نصب، نگهداری و تعمیر آن توسط نیروهای ایرانی انجام شده است افزود: اینجا نمود عینی اقتصاد مقاومتی و تجلی گاه مهندسین ایرانی و نبوغ آنهاست که تحریم ها را در هم شکستند.

وی یادآور شد: بنیاد در عرصه نیروگاهی در کشور فعال است. همچنین در امر توسعه صنعتی و کشاورزی فعالیت دارد. چرا که وظیفه اش محرومیت زدایی بوده و همچنین به مسائل زیربنایی تولید نیز نیم نگاهی داشته است.

وی اضافه کرد: امروز تصمیم گرفتیم فاز دوم نیروگاه خرم آباد را طی تفاهم نامه ای با استان امضاء کنیم و هدفمان این است همه نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان را در بورس عرضه کنیم و در اولین فرصت نیز نیروگاه خرم آباد را نیز به بورس خواهیم برد.

فتاح افزود: در بحث مبارزه با کرونا یک منطقه ای در لرستان را در نظر خواهیم گرفت و در آنجا مستقر خواهیم شد و کارهای توسعه ای و پیشرفت و آبادانی را عملیاتی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای خانواده های دو معلول به بالا بنیاد تصمیم گرفته همه خانه های آنها را احداث کند. هر چند تاکنون با کمک بنیاد بیش از ۲۰۰ خانه به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان داده شده است و امروز نیز ۵۰۰۰ بسته حمایتی به لرستان آمده تا با صلاحدید مسئولین به افراد نیازمند داده شود.

وی گفت: اطمینان می دهیم که بنیاد و نهادهای زیر نظر رهبری با همه ظرفیت خالصانه در کنار دولت و در خدمت مردم هستند و قطعا این خدمت بی منت بوده و در راستای انجام آن تلاش خود را خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا