خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«انتقاد تند استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت کند طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج»

پایگاه خبری کبنا نیوز (کهگیلویه و بویراحمد) نوشت: «بر اساس قانون اساسی و اصل ۳۱ آن داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند زمینه اجرای این اصل را فراهم آورد. دولت با طرح نهضت ملی مسکن به دنبال تحقق این اصل مهم قانون اساسی است. متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد پای طرح نهضت ملی مسکن می‌لنگد و مدیران همکاری چندانی ندارند. سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حضور ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی به مدیرانی که در خصوص واگذاری زمین به طرح نهضت ملی مسکن پنهان‌کاری کرده بودند، انتقاد کرد و گفت: برخورد می‌کنیم. اینگونه که مشخص است، گویا قرار است که همیشه استان کهگیلویه و بویراحمد در همچنین مسائل ملی عقب بماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، به مسولان متولی طرح نهضت ملی مسکن در استان، به دلیل روند بسیار کند این طرح در یاسوج انتقاد کرد و کارت زرد داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه (شنبه 10 دی‌ماه 1402) در نشست شورای مسکن که با حضور ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در یاسوج برگزار شد، با اشاره به اینکه نیازمند خرید زمین دولتی برای اجرای این طرح در یاسوج هستیم، گفت: باخبر شدیم اداره کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و چند دستگاه اجرایی دیگر، زمین‌هایی در اختیار دارد، که مناسب اجرای این طرح هستند، اما این موضوع را از ما پنهان کردند، که این اصلاً کارخوبی نیست. راه و شهرسازی زمین‌هایی در اختیار دارد اما این موضوع را از ما پنهان کردند که کار خوبی نیست شما‌امین دولت هستید.

سید علی احمدزاده عنوان کرد: اگر دستگاهی زمین دارد و به ما گزارش نکرده باشد و آن را برای نورچشمی‌ها گذاشته باشد حتماً برخورد می‌کنیم. احمدزاده اضافه کرد: به ما اطلاع دادند که زمین‌هایی در فلان نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به فلان دستگاه است، آن وقت ما به دلیل این پنهان کاری ادارات دولتی، از طرح نهضت ملی مسکن که برنامه دولت است عقب مانده‌ایم که بازرسان را فرستادیم تا این موارد را بررسی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکل نبود زمین در شهر یاسوج همچنان به قوت خود باقی است و همین موضوع موجب نگرانی وزیر راه و شهرسازی شده است، افزود: قرار است ساخت ۱۰ هزار واحد در یاسوج آغاز شود، اما برای شروع کار مقدماتی از جمله انعقاد قرارداد با پیمانکار و سایر موارد لازم است.

احمدزاده با اشاره به تعهدات وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج گفت: شرکت توزیع نیروی برق تعهدات خود را انجام داده است، اما وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل نکردند که از دستگاه‌های متولی در استان می‌خواهیم از وزاتخانه‌های متبوع اجرای این تعهدات را مطالبه کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به اینکه همچنان از عملکرد برخی بانک‌های استانی در طرح نهضت ملی مسکن نیز رضایت نداریم، گفت: همکاری ضعیف بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن ناشی از عملکرد مدیران آن‌ها در تهران است.

او عنوان کرد: بانک مرکزی موردی را مصوب می‌کند، اما مدیران بانکی در تهران موارد دیگری را بخشنامه می‌کنند و اگر مدیر استانی بخواهد کاری انجام دهد، از تهران به او تذکر می‌دهند که یکی از دلایلی که بانک‌ها همراه نیستند، ناشی از برخورد‌های مدیران بالادستی است.
در ادامه این جلسه ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۲ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد مسکن هستند، گفت: باید در استان همه مسولان با توان پای کار بیایند و از طریق تهاتر یا خرید زمین مشکل شهر یاسوج را حل و فصل کنند.
پیمانکار طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج هم در این نشست گفت: اگر عدم هماهنگی میان بانک مسکن و راه و شهرسازی ادامه پیدا کند تا آخر همین ماه مجبوریم کار را تعطیل کنیم.

«انتقاد تند استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت کند طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج»
«انتقاد تند استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت کند طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج»

داوود دهقان اضافه کرد: هر مترمربع ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و در حالی که در سایر استان‌ها قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، ولی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش قیمتی را شاهد نبودیم.
در ادامه این نشست منصور دانش‌آموز، رئیس شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در پرداخت تسهیلات مسکن شهری تسهیلات از۵۵۰ به ۳۵۰ میلیون کاهش پیدا کرد مگر واحد‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارند.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال، ۴۸ هزار واحد است که در حال حاضر ۱۷ هزار و ۴۴۵ واحد در دست احداث است.
محمد راستا با اشاره به اینکه این واحد‌ها پیشرفت ۱۰ تا ۸۵ درصدی دارند، گفت: ۸۰۰ واحد از این تعداد در دهه فجرامسال افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۱ قطعه زمین چند هکتاری در سراسر استان در حال آماده‌سازی است گفت: برای خرید این زمین‌ها نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

او تعداد کل متقاضیان واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در سطح استان را ۶۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۲۰ هزار نفر از این تعداد تأیید نهایی شدند که اگر مشکل زمین دریاسوج حل شود به تعداد کل متقاضیان، واحد احداث می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۲۴ نفر به بانک معرفی شدند که تاکنون بانک‌ها با یک هزار و ۲۲۶ نفر قرارداد منعقد کردند، افزود: کمبود زمین و همکاری ضعیف بانک‌ها در انعقاد قرارداد با متقاضیان، از مشکلات طرح نهضت ملی در استان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا