خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض سوریه به «وابستگی تحقیرآمیز» اروپا به آمریکا

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به تمدید تحریم‌ها علیه این کشور توسط شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد، این تصمیم شورا دروغین بودن مواضعش، عدم استقلال اتحادیه در تصمیم گیری و وابستگی تحقیر آمیزش به سیاست‌های آمریکا را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌های ظالمانه تحمیلی به دمشق نشان دهنده دروغین بودن مواضع این اتحادیه و اظهارات مسئولان آن بوده و دو رویی را که مشخصه اصلی سیاست‌های اروپاست، فاش می‌کند. این تحریم‌ها نقض آشکار ساده‌ترین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی انسانی و به معنای تمام کلمه جنایتی ضدانسانی است.

یک منبع رسمی در این وزارت‌خانه گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌های خود علیه سوریه عجیب نیست به ویژه اینکه این تصمیم پس از تصمیم آمریکا گرفته شده است و این موضع‌گیری، عدم استقلال اتحادیه در تصمیم‌گیری‌ها و وابستگی تحقیرآمیز آن به سیاست آمریکا را تأیید می کند.

وی افزود: این تصمیم بار دیگر تاکیدی بر مشارکت کامل اتحادیه اروپا در جنگ علیه سوریه و حمایت نامحدود از گروه‌های تروریستی است. در نتیجه مسؤول اصلی کشته شدن سوری‌ها، درد و رنج آنها در پی تحریم‌های ظالمانه است که مستقیما زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مانع از فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی لازم برای مقابله با کرونا می‌شود.

شورای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تصمیم گرفت تحریم‌های تحمیلی از سال ۲۰۱۱ به دولت سوریه را به مدت یک سال دیگر بدون در نظر گرفتن شیوع ویروس کرونا در این کشور تمدید کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا