خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

گزارشی از خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را به نقل از ایسنا می‌خوانید:

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان و برگزاری سومین جلسه دادگاه 21 متهم پرونده ارزی و… پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

یکی از اخبار مهم هفته گذشته این بود که به‌ مناسبت عید سعید فطر، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

همچنین جمعی از محکومان امنیتی از جمله تعدادی از دانشجویان، برخی کارگران هفت‌تپه و چند نفر بازداشت‌شدگان روز کارگر در لیست عفو قرار دارند.

جزییات سومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی

از دیگر اخبار مهم حقوقی و قضایی مربوط به برگزاری سومین جلسه رسیدگی به پرونده ۱۸ جلدی تخلفات ارزهای دولتی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام بود.

نظر شورای نگهبان درباره حذف ۴ صفر، به‌زودی اعلام می‌شود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر نهایی این شورا درباره حذف چهار صفر از پول ملی در روزهای آینده خبر داد.

جزییاتی از عملکرد شبکه فساد وحید بهزادی، نجوا لاشیدایی، ۲ نماینده مجلس و مدیر عامل سایپا

مرکز رسانه قوه قضاییه در هفته گذشته جزییاتی از عملکرد شبکه فساد وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، ۲ نماینده مجلس و مدیر عامل سایپا را منتشر و اعلام کرد: وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی با واسطه گری محمدعزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس نهم، به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کردند تا بر این اساس در بازار خودرو اخلال ایجاد نمایند.

وحید بهزادی و همسرش با تشکیل شرکت هرمی پالینور در سال ۸۶، از طریق وعده‌های واهی و متقلبانه نسبت به پرداخت سود به سرمایه گذاری در پروژه‌های سود آور غیر واقعی و… اقدام به تحصیل گسترده مال از افراد کردند به طوری که گردش مالی نجوا لاشیدایی طی دو سال فعالیت شرکت هرمی پالینور ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: شبکه گسترده وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی از چند بخش تشکیل شده بود که با همکاری این شبکه ارز دولتی دریافت و در بازار آزاد می‌فروخت.

دادستانی تهران: وارد کردن اتهام به استاندار خوزستان غیر قانونی است

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: پرونده اتهامی در خصوص استاندار خوزستان، در دادسرای تهران مطرح نبوده و بر همین اساس وارد کردن اتهام به وی غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است.

نجفی توانا: باید ریشه فرار دختران زیر ۱۶ سال بررسی شود

یکی از اتفاقات تلخ  هفته گذشته در حوزه قضایی،  قتل رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی  بود که توسط پدرش در خواب با داس سر بریده شد و این حادثه  واکنش های زیادی را بدنبال داشت. در این زمینه علی نجفی توانا وکیل دادگستری گفت: باید ریشه فرار دختران زیر ۱۶ سال که در این حادثه هم رخ داده است بررسی شود تا با اطلاعات حاصله مسئولین بتوانند آن را مدیریت کنند.

همچنین محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در واکنش به جنایت تالش، از آموزش و پرورش خواستار بهره گیری از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش حقوق کودک به دانش آموزان سراسر کشور شد.

محمد عزیزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بازداشت شد

یکی از اخبار مهم قضایی هفته گذشته مربوط به بازداشت محمدعزیزی یکی از دو نماینده مجلس دهم شورای اسلامی دخیل در پرونده فساد خودرویی بود که به حبس محکوم شده‌ بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا