خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی قالیباف و‌ رییس مجلس ترکیه

رییس مجلس ملی ترکیه در تماس تلفنی با «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخاب وی به ریاست مجلس را تبریک گفت و درباره تحولات و مسائل منطقه‌ای با قالیباف به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایسنا، قالیباف در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مشترکات دو کشور گفت:  همواره  روابطی دوستانه در بالاترین سطح  میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برقرار بوده است.

وی در ادامه افزود:  مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت گسترش و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و حمایت می کند .

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور افزود: به دلیل اهمیت  روابط دو کشور ان شاءالله به زودی گروه دوستی-پارلمانی  ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

قالیباف همچنین  بر اهمیت تداوم گفت‌وگوی  سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.
روسای مجالس ایران و ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی برخی تحولات و مسائل منطقه ای را مورد بررسی قرار دادند.

قالیباف در این گفت‌وگو  همکاری‌های دو کشور در مباحث منطقه ای در جهت برقراری صلح و امنیت پایدار را مهم دانست  و بر هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی کشورهای اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی  تأکید کرد.

شنتوپ، رییس مجلس ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان ترکیه برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه های محتلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.

رییس مجلس ترکیه  در بخش دیگری  از این گفت و گو ابراز امیدواری کرد با مهار بحران کرونا  سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به روال گذشته برگردد.

شنتوپ در پایان، اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  محکوم کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا