خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توزیع رپورتاژ تخریب رئیس بانک مرکزی

چه کسی پشت در نشسته است؟!

تخریب رئیس بانک مرکزی موضوع یک رپورتاژ خبری است که از ظهر دیروز (دوشنبه 8 اسفند 01) با منشاء نامشخص توزیع و در حال انتشار در بخشی از رسانه‌های اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و باج‌نیوزها است.

به گزارش انصاف نیوز، هزینه‌کرد برای توزیع اخبار منفی درباره محمدرضا فرزین، این فرضیه را تقویت می‌کند که شخص یا گروهی خود را آماده رساندن به صندلی ریاست ساختمان شیشه‌ای خیابان میرداماد می‌کنند.

این تصاویر که بعضی از آنها تولیدات رسانه‌هاست اما حالا بر اساس تعرفه تبلیغات در حال توزیع در رسانه‌های کشور است

نمونه‌ی این خبرها به عنوان رپورتاژآگهی به انصاف نیوز پیشنهاد شده است تا در سایت و شبکه‌های اجتماعی مرتبط منتشر شود.

با وجود آن‌که عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم و از جمله رئیس فعلی بانک مرکزی از نظر بسیاری از کارشناسان، پراشتباه، دچار سردرگمی و بی برنامگی و کاملا قابل نقد است، توزیع خبرهای پولی برای تخریب این تیم و به ویژه رئیس کل بانک مرکزی جای تامل و بررسی دارد. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد عده‌ای تلاش دارند از کلاه گرانی ارز و کوچک‌شدن سفره‌های مردم برای خود نمد ریاست ببافند و به این منظور به خرج‌کردن در رسانه‌ها روی آورده‌اند.

بر اساس بررسی‌های انصاف نیوز این رپورتاژ در رسانه‌های گوناگون با گرایش‌های سیاسی و اقتصادی مختلف و بعضا متضاد، از جمله سایت «ر…۲۴» منتشر شده است. همچنین برخی چهره‌های مشهور رسانه‌ای خبر مذکور را در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بازنشر می‌کنند.

این رپورتاژها که منبع اول و ذی نفع اصلی آن مشخص نیست، روی تخریب فرزین، رئیس کل بانک مرکزی متمرکز است اما رپورتاژ دیگری هم با موضوع انتقاد از سیاست‌های وزارت صمت در میان رسانه‌ها توزیع شده است. در خبر مربوط به بانک مرکزی آمده است: «رئیس بانک مرکزی که در اوایل انتصابش از برنامه های خود برای تعدیل نرخ ارز خبر می داد تلویحاً از ناتوانی خود در کنترل قیمت ارز خبر داد!»

در خبر مربوط به وزارت صمت هم آمده است: «نایب رئيس کمیسیون اقتصادی مجلس: وزیر صمت باید پاسخگوی گرانی‌ها باشد/ کنترل بازار از طریق سامانه‌ها، فقط شعار است.»

به نظر می‌رسد این رپورتاژها تغییر در راس این دو سازمان اقتصادی مهم را هدفگذاری کرده است. اخذ امتیازهای گوناگون را نیز می‌توان مد نظر داشت. مثلا یکی از این خبرها توسط یک سایت خبری تولید شده است که به باج‌گیری از نهادهای دولتی شهرت دارد.

انصاف نیوز تلاش می‌کند منشأ این رپورتاژ خبری و اهداف اصلی هزینه کردن برای انتشار محتوا علیه رئیس بانک مرکزی را شفاف سازی کند و نشان دهد چه کسی پشت در نشسته تا رئیس فعلی، غزل خداحافظی را بخواند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تخریب لازم نداره تخریب سر خوده.واضحه
    تو این مملکت فقط آدمهای تخریب چی رئیس بانک مرکزی میشه نه آدم

  2. بنام نامی نامان – این موضوع طبیعی هست که افرادی خود را کاندیدای مسئول عالی بانک مرکزی و یا حتی خود را شایسته و محق این مقام میدانستند، همچنانکه آقای محمد رضا فرزین نیز قبل از اینکه به مدیرعاملی بانک ملی از جایگاه یک بانک خصوصی انتصاب شود آماده پذیرش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی شده بود، این ها در ایران در چند دهه اخیر مسبوق به سابقه هست، اما آقای محمدرضا فرزین در ابتدای ورود به بانک مرکزی یا خودخواسته و با دستوری غیر مسئولانه قائده بازی اقتصادی را به هم زد و وضعیت بازار و زندگی مردم آشفته شد .

  3. بنام نامی نامان – این موضوع طبیعی هست که افرادی خود را کاندیدای مسئول عالی بانک مرکزی و یا حتی خود را شایسته و محق این مقام میدانستند، همچنانکه آقای محمد رضا فرزین نیز قبل از اینکه به مدیرعاملی بانک ملی از جایگاه یک بانک خصوصی انتصاب شود آماده پذیرش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی شده بود، این ها در ایران در چند دهه اخیر مسبوق به سابقه هست، اما آقای محمدرضا فرزین در ابتدای ورود به بانک مرکزی یا خودخواسته و با دستوری غیر مسئولانه قائده بازی اقتصادی را به هم زد و وضعیت بازار و زندگی مردم آشفته شد .

  4. الان خود شما هم منفعت از فرزین دارید که این چنین هستید، کلاااا مافیا بازی هست کشور ما منتها اینجا از خودشون کشته نمیشه، بلکه شهروند میزنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا