خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت یک امام جمعه از ماجرای حکم اعدام برای الگو دانستن اوشین

امام جمعه کرج می‌گوید: هشتم بهمن ‏ماه ۱۳۶۷ رادیو در سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در برنامه‏ ای زنده از مخاطبینش سؤال کرد الگوی شما به‏ عنوان زن ایرانی کیست؟ علی ‏رغم نام بردن اکثر پاسخ ‏دهندگان از حضرت زهرا به‌عنوان الگو، یکی از مخاطبین از اوشین (که نام هنرپیشه‌ای ژاپنی بود) به‏ عنوان الگویش نام برد و در پاسخ به گوینده که پرسیده بود چرا حضرت فاطمه الگوی شما نیست گفت: «حضرت زهرا مال ۱۴۰۰ سال پیش است. ما یک الگوی امروزی می‏خواهیم.»

حضرت امام روز پس از پخش این مصاحبه در نامه ‏ای به ‏سرپرست وقت صداوسیما نوشتند: باکمال تأسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه ۸ بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش شد، بلاشک فرد توهین‏ کننده محکوم‌به اعدام است. اگر بار دیگر ازاین‌گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسؤولین بالای صداوسیما خواهد شد.» با این دقت مواظب بودند که عقائد مردم دچار انحراف نشود و محصولات غربی به خورد ملت داده نشود. لازم است همه مردم و مسئولین وصیت‌نامه امام را مکرر در مکرر بخوانند. خدای تعالی توفیق دهد بتوانیم ادامه‌دهنده مسیر و خط امام و شهداء گران‌قدرمان باشیم.

به گزارش ایسنا متن سیزدهمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام‌علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

رسیدیم به چهاردهمین هفته‌ی بی نماز جمعه. خدای تعالی را قسم می‌دهیم به‌حق اولیائش که عافیت و سلامتی را به جامعه برگرداند و از تقصیرات و جهالت ما درگذرد. نعمت و توفیق حضور در مجالس اهل‌بیت و نماز جمعه و جماعت را به ما برگرداند و ما را قدردان نعم قرار دهد. چند جمله به عرض عزیزانم برسانم.

تخریب بقیع سند مظلومیت شیعه است

در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ قمری بقاء متبرکه ائمه علیهم‌السلام در قبرستان مقدس بقیع در شهر مدینه منوره به دست پرورش‌یافتگان فرقه انحرافی و افراطی وهابیت تخریب شد و سند دیگری بر اوراق مظلومیت شیعه در تاریخ اضافه شد. وقتی استعمار انگلیس و نقشه‌های ضد دینی آن به کمک جهل و نادانی و افراط‌گرایی بیاید و در کنار هم قرار گیرند نتیجه‌اش وهابیت پلیدِ بی‌منطق خواهد شد که جز ریختن خون مخالف، تخریب، ترور و جنایت چیز دیگری بلد نیست.

در طول تاریخ اخیر، استعمار به اشکال مختلف با عقائد اصیل اسلامی و شیعی که تفکرش مبارزه با ظلم و ستم و جهل است، مبارزه کرده و تمام تلاش خود را برای محو و نابودی آن بکار برده است. گاهی دین جدید جعل کرده، مثل بابیت و بهائیت و گاهی افراطی‌گرایی را ترویج داده مثل وهابیت که با عقائد شیعی و به‌خصوص با تفکر امامیه در ستیز است و در مبارزه آشکار با فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام، اقدام به تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع کردند و دل شیعیان جهان بلکه مسلمین را داغدار کردند.

قصد پلیدشان از این اقدام از بین بردن اسناد و آثار عینی تاریخ اسلام بود تا در دوره‌های بعد، مدرکی برای استدلال و اثبات حقانیت وجود نداشته باشد. معمولاً آثار تاریخی و هویتی ملت‌ها مورداحترام همه هست اما وهابیون به دستور اربابانشان هر جا که وارد می‌شوند این پشتوانه‌های تاریخی را از بین می‌برند و به آتش می‌کشند.

عقاید انحرافی فرقه وهابیت ریشه در تفکر غلط ابن تیمیه دارد که سال‌ها بعد از خودش توسط محمد بن عبدالوهاب به روشی جدید احیاء شد. با قدرت گرفتن آل سعود توسط استعمار در عربستان، این فرقه هم قدرت و سلطه سیاسی پیدا کرد و با تمام توان در خدمت استعمار و استکبار قرار گرفت. و از آن زمان تا امروز در هرجای عالم که قصد تخریب دین و عقائد ناب اسلامی اعم از شیعه و سنّی را داشته باشند این ولیده نامشروع استعمار آماده اقدام است، که یک نمونه‌اش تخریب گسترده مظاهر تاریخ اسلام من‌جمله قبور اهل‌بیت و صحابه پیامبر اکرم بود.

در سال‌های اخیر هم همه شاهدیم که این تفکر شوم خطرناک چه فجایعی را در اقصی نقاط عالم مثل سوریه و عراق و لبنان و یمن و افغانستان و کشمیر و نیجریه و … به وجود آورده و چگونه با جنگ‌های نیابتیِ گسترده و خونین، دستورات اربابان را عمل می‌کنند. همین روزهای عراق را ببینید که آمریکا برای ماندن در منطقه دست به چه اقداماتی زده و ناامنی ایجاد کرده. امیدواریم که جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی و تقویت محور مقاومت، دست سلطه گران را از منطقه و بلاد اسلامی کوتاه کنند.

خوب است خیلی مختصر به تاریخ بقیع اشاره‌کنم. بقیع در قبل از اسلام بود اما بعد از اسلام، اولین مزاری است که به دستور رسول خدا توسط مسلمین ساخته شد و بعد از روضه منوره پیغمبر اکرم یکی از مکان‌های مهم تاریخ اسلام است که حدود ده هزار نفر از صحابه رسول خدا و شخصیت‌های تاریخ اسلام در آن آرمیده‌اند. اولین کسی که به سفارش رسول خدا در این قبرستان دفن شد، عثمان بن مظعون بود که از یاران نزدیک پیامبر و امیرالمؤمنین علیهماالسلام بود. علی علیه‌السلام آن‌قدر به او علاقه داشت که دائماً در سخنانش از او یاد می‌کرد و نام یکی از فرزندانش را عثمان گذاشت.

ضرورت آشنایی نسل جوان با نهضت و مبانی اندیشه امام رحمه‌الله علیه

چهاردهم خرداد سال گشت ارتحال غم‌انگیز حضرت امام رضوان‌الله علیه است. امام شخصیتی کم‌نظیر در جهان اسلام بود. مجتهد و فقیهی صاحب مبنا و سیاست‌مداری باتدبیر که تعلق به گروه و جریان خاص و حتی منطقه خاص نداشت. او تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام بود و به همه افراد تعلق داشت و اندیشه ناب او مرز جغرافیائی نداشت.

امام درعین‌حال که فرمانده کل قوا بود، نظریه‌پردازی می‌کرد و هم‌زمان رهبری سیاسی را هم به عهده داشت. اگر کسی امام را تک‌بعدی معرفی کند و قضاوت کند، بزرگ‌ترین اشتباه و تحریف را مرتکب شده است. لذا امروز بر حوزه و دانشگاه لازم است تا نسل جوان را بیشتر از گذشته با عمق اندیشه‌ها و نظرات امام آشنا کرده، روش و خط امام را تبیین کنند.

لازم است مباحثی چون: دشمن‌شناسی، ارتباط با بیگانگان، عدالت‌خواهی، مطالبه گری، عدالت اجتماعی، قانون مداری، دموکراسی، شفافیت در رفتارِ دستگاه‌ها و مسئولین، غیرت دینی، مبارزه با استکبار، مبارزه با غرب‌گرائی و لیبرالیسم غرب، حمایت از مقاومت، مبارزه با اشرافی گری و تجملات، رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان، حمایت از فلسطین و نهضت‌های آزادی‌بخش، خدمت بی‌منت به مردم، مسائل مربوط به رفاه حال مردم و رشد اقتصادی و امثال این‌ها، با بیانات و سخنرانی‌ها و صحیفه و وصیت‌نامه و فیلم‌های موجود که به تعبیر حضرت آقا صراط مستقیم انقلاب است، با دقت تبیین گردد و با استفاده از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب که مبین و ادامه نظرات حضرت امام است، حرکتِ در مسیر رشد و اعتلای همه‌جانبه کشور را سرعت بخشید. قطعاً عدول و انحراف از خط امام که خواسته دشمنان است، مساوی است با تمام شدن انقلاب.

رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: «اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقل‏ گرایی، از ارزش‌های اسلامی و انقلابی عدول کند، این انحراف است. اگر کسی بخواهد به‌وسیله عقل ‏گرایی، در مقابل دشمن بی ‏تقوایی به خرج بدهد، وابستگی به وجود بیاورد، این انحراف است، این خیانت است. آن عقلانیتی که در مکتب امام بزرگوار ما هست، اقتضاء نمی‏کند که ما از خدعه دشمن غافل شویم، از کید او غافل شویم، از نقشه عمیق او غافل شویم، به او اعتماد کنیم، در مقابل او کوتاه بیاییم. هرچه که انسان در مقابل دشمن کوتاه بیاید، پشتوانه عظیم معنوی در درون کشور و درون ملت را از دست خواهد داد.» البته باید مواظب این جهت هم باشیم که گاهی به اسم انقلابی گری و مطالبه گری و امثال این‌ها از خط امام منحرف نشویم.

باز در همین جهت رهبری دربیانی فرمودند: «اگر به نام عدالت ‏خواهی و به نام انقلابی گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده ‏ایم؛ از خط امام منحرف‌شده‌ایم. اگر به نام انقلابی گری، به نام عدالت‏ خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که ازلحاظ فکری با ما مخالف‌اند، اما می‏دانیم که به اصل نظام اعتقاددارند، به اسلام اعتقاددارند، اهانت کردیم، آن‏ها را مورد ایذاء و آزار قراردادیم، از خط امام منحرف‌شده‌ایم. اگر بخواهیم به نام انقلابی گری و رفتار انقلابی، امنیت را از بخشی از مردم جامعه و کشورمان سلب کنیم، از خط امام منحرف‌شده‌ایم.»

انحراف از خط امام خواسته دشمنان است / بعضی با نسبت دادن برداشت‌های شخصی خود به امام سبب ایجاد شبهه شدند

متأسفانه در این سال‌های اخیر بعضی‌ها که از نزدیکان امام هم بودند جفاکارانه برداشت‌های شخصی خود را به امام نسبت دادند و ایجاد شبهه کردند. دوستان به‌خصوص جوانان عزیز سیره و خط امام که همان اسلام ناب محمدی است را دنبال کنید و بعد عملکرد افراد و دستگاه‌ها را ببینید که در این روزها چقدر فاصله ایجادشده است. مثلاً غیرت دینی داشتن و نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام غیور بودن را دقت کنید. هشتم بهمن ‏ماه ۱۳۶۷ رادیو در سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در برنامه‏ ای زنده از مخاطبینش سؤال کرد الگوی شما به‏ عنوان زن ایرانی کیست؟ علی ‏رغم نام بردن اکثر پاسخ ‏دهندگان از حضرت زهرا به‌عنوان الگو، یکی از مخاطبین از اوشین (که نام هنرپیشه‌ای ژاپنی بود) به‏ عنوان الگویش نام برد و در پاسخ به گوینده که پرسیده بود چرا حضرت فاطمه الگوی شما نیست گفت: «حضرت زهرا مال ۱۴۰۰ سال پیش است. ما یک الگوی امروزی می‏خواهیم.»

حضرت امام روز پس از پخش این مصاحبه در نامه ‏ای به ‏سرپرست وقت صداوسیما نوشتند: باکمال تأسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه ۸ بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش شد، بلاشک فرد توهین‏ کننده محکوم‌به اعدام است. اگر بار دیگر ازاین‌گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسؤولین بالای صداوسیما خواهد شد.» با این دقت مواظب بودند که عقائد مردم دچار انحراف نشود و محصولات غربی به خورد ملت داده نشود. لازم است همه مردم و مسئولین وصیت‌نامه امام را مکرر در مکرر بخوانند. خدای تعالی توفیق دهد بتوانیم ادامه‌دهنده مسیر و خط امام و شهداء گران‌قدرمان باشیم.

خبرگان رهبری با انتخابی شایسته مرحمی بر دل داغدار مردم شدند

در همان روز ارتحال رهبر کبیر انقلاب در اوج غم و ماتم، خبرگان ملت در اقدامی به‌موقع و انقلابی به وظیفه خودشان عمل کردند و با انتخابی شایسته مرحمی بر دل داغدار مردم شدند و سکّان هدایت جامعه را به دست خلف امام رضوان‌الله علیه، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی قراردادند. و ایشان تا امروز با تمام توان و با مدیریتی جهادی، کشتی انقلاب را با تمام مشکلات و سختی‌هایی که دشمنان داخلی و خارجی برای نظام فراهم کردند، به‌سلامت پیش برده‌اند و ان‌شاءالله به فضل و اراده الهی تا مقصد نهائی که حکومت جهانی ولی‌عصر ارواحنا فداه است ادامه خواهند داد.

قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ مقدمات برچیده شدن طاغوت را فراهم کرد

یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ معاصر ایران قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است که مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد. آنچه حرکت انقلابی ۱۵ خرداد را شکل داد احساس و باور عمیقی بود که در مردم ایجادشده بود که رژیم با دین سرستیز دارد و دین را به حاشیه برده است و تلاش دارد فرهنگ و اخلاق منحط غربی را ترویج کرده جایگزین فرهنگ اسلامی کند. لذا مردم با رهبری روحانیت و حضور گسترده خود دست به قیام زدند اما در ظاهر با تعداد زیادی شهید این حرکت سرکوب شد ولی با توجه به آثار فراوانی که داشت مقدمات برچیده شدن طاغوت را فراهم کرد. فقط به یکی از دستاوردهای قیام اشاره می‌کنم و آن شکست دکترین کندی بود.

ریشه‌ی طرح و ایده‏های ضد دینی و غرب‏گرایانه شاه در انقلاب سفیدی که راه انداخت و روی آن مانور می‌داد، همین دکترین کندی و برنامه کلی ‏دموکرات‏های آمریکا جهت فریب افکار مردم و استثمار بیشتر ملت‏ها بود. آمریکایی‏ها با این کار می‏خواستند جلوی انقلاب‏های گسترده را بگیرند و طبقات مختلف مردم ازجمله کشاورزان و کارگران را آرام کنند. که این نقشه استعماری در جریان قیام ۱۵ خرداد شکست خورد. خدای تعالی شهداء بزرگوار ۱۵ خرداد را با شهداء کربلا محشور بگرداند.

پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب باید نصب العین نمایندگان مجلس قرار گیرد

نکات مهم و دقیق در سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین و گفتمان مقاومت را قطعاً دنبال کرده‌اید. و همچنین یکی از مسائل مهم هفته گذشته شروع مجلس یازدهم بود با پیام ارزشمند و مهمی که رهبر معظم انقلاب مرقوم فرمودند.

امیدواریم نکات این پیام نصب العین مجلسیان و ریاست محترم آن قرار گیرد و توقعات این دوره مردم و رهبری از مجلس به‌خوبی برآورده شود. تا در پایان دوره با کارنامه‌ای موفق و روسفید نزد خدای تعالی و مردم و شهدا، مسئولیت خود را ادامه و یا به دیگران تحویل دهند ان‌شاءالله.

حرکت کشتی‌های ایران به سمت ونزوئلا نقطه‌ی عطفی در روابط سیاسی و اقتصادی با دنیا است / باید به‌صورت جشن ملی از آن تقدیر می‌شد / مسئولین و رسانه‌ها با مسئله کم‌رنگ برخورد کردند

نکته‌ای که به نظرم لازم است اشاره‌کنم این است که متأسفانه مسئولین و رسانه‌ها محکم و قوی به این پیروزی بزرگی که برای ملت ایران در جریان حرکت کشتی‌های ایران به سمت ونزوئلا واقع شد و هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شد و دنیا فهمید که چیزی از آمریکا به‌جز اسمش باقی نمانده، نپرداختند. (آمریکا در این روزها باید پاسخگوی عملکرد وقیحانه نژادپرستانه خود به مردم جهان باشد که چگونه بربریت دوران جاهلیت را در این زمان تکرار می‌کند و در مقابل دید مردم دنیا بالباس نظم جان انسان بی‌گناه را فقط به خاطر رنگ پوستش می‌گیرد) این اقدام حرکتی از روی اقتدار و عزت بود درست در موقعی که رجز می‌خوانند و تهدید می‌کنند و اخیراً هم وزیر خارجه فرانسه اظهارات مداخله‌جویانه‌ای داشت، این حرکتی نویدبخش و امیدآفرین بود، نقطه‌ی عطفی در روابط سیاسی و اقتصادی با دنیا و از بین بردن تحریم‌های ظالمانه استکبار بود. باید به‌صورت جشن ملی از آن تقدیر می‌شد که متأسفانه کم‌رنگ برخورد شد.

مسئولین اجرائی استان از ایجاد حواشی در عملکرد پرهیز کنند / تمام سعی شما خدمت به مردم باشد

نکته استانی: به مسئولین اجرائی عرض می‌کنم که تمام سعی شما خدمت به مردم باشد و از ایجاد حواشی در عملکرد پرهیز کنید. بدون اغماض در چهارچوب قانون به وظائف خود عمل کنید. در مقابل قانون ایستادن و یا دور زدن آن و نیمه انجام دادن آن، خلاف است و ضمان آور. به تذکرات توجه کنید و خود را بالاتر از قانون ندانید. تخلفات فراوانی که حقوق مردم را تضییع می‌کند را جلوگیری کنید.

مسئولین شهر و استان گزارشی از عملکرد خود به مردم ارائه دهند / مسئولین دلسوز و جهادی می‌توانند قابلیت‌های استان را محقق کنند

خوب است بعضی از دوستان که دوران خدمتشان در حال سپری شدن است مثل شوراهای شهر استان گزارشی از عملکرد خود به مردم بدهند که در طول این سال‌ها در عرصه‌های مختلف چه خدماتی برای مردم انجام داده‌اند. چقدر به سرمایه مردم اضافه کرده‌اند چه مقدار جلوی از بین رفتن سرمایه مردم را گرفته‌اند. چه مقدار درآمد پایدار برای شهرشان فراهم کرده‌اند. برای رفاه حال بهتر مردم چه اقداماتی داشته‌اند. و امثال‌ذلک. آیا واقعاً شهرداری‌ها کارشان را درست انجام داده‌اند که از هیچ شهرداری سؤال نمی‌شود و مطالبه گری انجام نمی‌شود. به نظرم ضمن تقدیر و تشکر از تمام فعالیت‌های به‌موقع و مؤثری که عزیزان داشته‌اند که اطلاع‌رسانی شود موارد احیاناً کم‌کاری و کم‌توجهی هم باید دنبال شود تا اگر نقص هست زودتر جبران شود. این استان قابلیت‌های فراوانی دارد که مسئولین دلسوز و پا بکار و جهادی می‌توانند آن را محقق کنند.

خداوندا فرج مولایمان حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. ما را از اعوان‌وانصار و شیعیان و محبان و موالیان حضرتش قرار بده. ما را مشمول دعای آن حضرت قرار بده. بیماری و بلا از مردم عالم مرتفع بگردان. مجروحان و معلولان عافیت ببخش، شهدا و گذشتگانمان را غریق رحمتت بگردان، رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خود محفوظ بدار.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای امام جمعه شهری بزرگ مثل کرج! روایتی از سی ودو سال پیش چه دردی از جامعه دوا می کند. بجای چنگ انداختن در جعبه جادویی روایت های راست ودروغ، برو دو کلمه از علوم جدید،جامعه شناسی،اقتصاد،…یاد بگیر تا بعضی از روحانیون مثل شما ملعبه دست جوانان و وفضای مجازی واز طرف دیگر موجب سرافکندگی اشخاصی چون بنده نشوید که جرات دفاع از شما در محافل شحصی وعمومی نداشته باشید.در این زمینه مقام معظم رهبری بهترین سرمشق میتواند باشد که علی رغم بررسی گزارشات گوناگون مسئولین از ارتش،سپاه،امنیت ملی،امنیت خارجی،اقتصادی،…در روز، شاهد هستیم که در جریان مسائل روزانه رویدادهای جهانی در بخش سیاسی و صنعتی بوده و اوقاتی را هم برای شناخت ادبیات این کشور هم صرف میکند.واین همه فعالیت با کهولت سن هم همراه است. بس کنید این روایت ها را.

    4
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا