خرید تور تابستان ایران بوم گردی

والدین و دانش‌آموزان از امتحانات حضوری البرز می‌گویند

گرچه کرونا و شرایط حاصل از آن باعث تعطیلی مدارس شد و هنوز خطر کرونا به خصوص در شهرهای بزرگ مثل تهران وجود دارد، امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری برگزار شد. سری به دبیرستان البرز زدیم تا از شرایط برگزاری امتحانات در اوضاع کرونایی مطلع شویم. دانش‌آموزان بیرون از مدرسه تجمع کرده بودند و ماه‌ها تعطیلی مدارس باعث شده بود که گفت‌وگوها صمیمی‌تر و همینطور فاصله‌ها کمتر باشد اما به گفته‌ی دانش‌آموزان قبل از ورود مایع ضدعفونی کننده به آنها داده شده و میزها هم با همین مایع تمیز شده و فاصله‌ها سه متری بود.

به جمع چند نفره‌ای از دانش‌آموزان نزدیک شدیم، با خنده می‌گویند نه نگران بودند و نه چندان رعایت کردند به نظر می‌رسد حضور در جمع دوستان به توصیفاتشان اغراق بخشیده، اما همه تایید می‌کنند که خانواده‌هایشان برای حضور در مدرسه نگران بودند یکی از آنها می‌گوید: «من که صبح همینجور داشتم می‌اومدم، مامانم به زور ماسک داد بهم.»

والدین و دانش‌آموزان از امتحانات حضوری البرز می‌گویند

بخش دیگری از دانش‌آموزان اما حساسیت زیادی روی تدابیر بهداشتی مدرسه دارند، گروه بزرگتری هستند که بیشتر ماسک زده‌اند و دستکش در دست دارند بعضی از آنها شیلد هم روی صورت داشتند. به جز یکی از آنها که می‌گوید در این مدت فقط سری به خانه‌ی پدربزرگش زده بقیه می‌گویند در تمام این مدت در قرنطینه بودند. یکی از آنها می‌گوید: «من موافق باز شدن مدارس نبودم اما مجبوریم. نگران هم بودم، قبل از ورود مایع ضدعفونی کننده برای شستن دستمان بود و به صندلی‌ها هم پاشیده بودند، البته مایع بود خب ما نمی‌دانیم واقعا ضدعفونی‌کننده بود یا آب.»

والدین دانش‌آموزان در مورد باز شدن مدرسه‌ اختلاف نظر داشتند. پدر یکی از دانش‌اموزان می‌گوید: «من بچه‌ها را به یکی از شهرستان‌های کم‌خطر برده بودم، خانه‌ای بود که بچه‌ها هم درس می‌خواندند هم در امان بودند. برای باز شدن مدرسه مجبور شدیم با هواپیما خودمان را برسانیم. در این وضعیت کرونا که تهران هم بسیار پرخطر است خودمان را به تهران رساندیم و صبح پسرم با اسنپ به مدرسه آمد. همه‌ی اینها خطر است.»

والدین و دانش‌آموزان از امتحانات حضوری البرز می‌گویند

بعضی دیگر فکر می‌کنند که همانطور که کلاس‌های آنلاین پربازده نبود امتحان هم نمی‌توانست به درستی برگزار شود. مادر یکی از دانش‎‌آموزان می‌گوید: «اگه می‌خواست برای امتحان هم باز نشود که دیگر خیلی مزخرف می‌شد. بچه‌ها اصلا کلاس‌ها را شرکت نمی‌کردند، پسر من گوشی را تنظیم می‌کرد سر ساعت بیدار می‌شد حضوری می‌زد و می‌خوابید. تمام مدت خواب و گوشی! فکر می‌کردم فقط پسر من اینطور است اما امروز با هرکسی صحبت می‌کردم همین را می‌گفت. این کرونا بیشتر از همه به دانش‌آموزان ضربه زد. برای کسی خوب بود که به صورت مفید از آن استفاده کند اما متاسفانه بچه‌ها استفاده نکردند. حالا اگر قرار بود امتحانات هم همینطور باشد معلوم نیست چه می‌شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. واقعا خنده داره ، مسخره ها ، کدوم مادر میگه امتحانات حضوری باشه ، وقتی پسرش فقد حضور میزنه میخوابه پس یعنی چیزی بلد نیست بره امتحان بده که صفر میشه باید دوباره بخونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا