خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مطهری: باید برویم با رهبری صحبت کنیم

«علی مطهری»، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم گفت: بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم. مردم می بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این رو تا حدودی باید به مردم هم حق بدهیم. این را باید درست کنیم. اینها را باید حل کنیم. برویم با رهبری هم صحبت کنیم. اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد. همین طور جایگاه مجلس پایین می‌آید.

حزب «اعتماد ملي» تصميم گرفت كه پس از پايان مجلس دهم و به‌ واسطه قدرداني از زحمات نمايندگان، از يك نفر از آنان كه سمبل آزادگی است، تقدير كند كه با درنظرگيري فاكتورهاي مختلف، آقاي مطهري انتخاب شد. دکتر علی مطهری در طول سال‌هاي حضورش در مجلس شوراي اسلامي بارها براي دفاع از حق و حقوق ملت از اقوام و گروه‌های مختلف اقدام كرد و تصوير واقعی نماينده‌ای است كه با حريت و قدرت از مردم و منافع آنها دفاع كرد.

به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی در این نشست، الیاس حضرتی قائم مقام حزب، اسماعیل گرامی‌مقدم، مازیار بالایی، محمدجواد حق‌شناس و ابراهیم امینی ضمن اساره به اقدامات و اظهارات حق‌طلبانه علی مطهری در طول سه دوره نمایندگب مجلس، در دستور جلسه دفتر سیاسی حزب، به شرح مسایل مورد بحث پرداختند.

در این نشست علی مطهری با بیان اینکه قرار نبود به اینجا برسیم اما باید تدبیر و درمان کرد، گفت: اشکال این است که مردم تا حد زیادی از صحنه خارج شده اند و علت شجاعت و صراحت شورای نگهبان در رد صلاحیت های این دوره که بعضا فقط به خاطر اظهار نظرهای افراد بود این بود که احساس می‌کردند مردم در این دوره خیلی حساسیتی نسبت به موضوع ندارند. آنها در دور قبل هم بدشان نمی‌آمد من و امثال من را رد کنند، اما نگران عکس‌العمل مردم بودند.

وی افزود: آن شور و شوق مردم باعث شد رد صلاحیت نکنند. اما این بار احساس کردند اکثریت حضور ندارند و حساسیت ندارند.

مطهری با طرح این پرسش که چرا مردم نیامدند و حساسیت نداشتند، اظهار کرد: من تا حد زیادی به مردم حق می‌دهم. وقتی می‌بینیم مجلس چندان کاره‌ای نیست و تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود طبیعی به نظر می‌آید که شرکت نکنند. سیاسیت طرف مقابل هم عامدا این بود که مردم شرکت نکنند و مجلس مورد نظرشان تشکیل شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم. مردم می بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این رو تا حدودی باید به مردم هم حق بدهیم. این را باید درست کنیم.

مطهری با بیان اینکه چرا مجلس از جایگاهش پایین آمد؟ گفت: این بستگی به رفتار نمایندگان و رئیس مجلس هم داشت و دارد. آنجا که می‌گویند شورای هماهنگی سران قوا تشکیل شود باید مقاومت کرد. پس مجلس چه کاره است؟ یا جایی‌که اعلام می‌شود مجمع تشخیص مصلحت باید به لحاظ انطباق با سیاست های کلی نظام مصوبه مجلس را بررسی کند این خلاف قانون اساسی است. باید مقاومت می شد. مصوبه پالرمو و FATF را نگه داشتند. اینها را باید حل کنیم. برویم با رهبری هم صحبت کنیم. اینطوری نمی شود کشور را اداره کرد. همین طور جایگاه مجلس پایین می‌آید.

فرزند شهید مطهری ادامه داد: خانم سلحشوری را برای دلداری به مادران کشته شدگان حوادث آبان احضار می‌کنند، هیات رییسه مجلس سکوت می کند. یا آقای صادقی را برای یک حرف حکم زندان می‌دهند و هیات رئیسه ساکت است. دولت هم رفتارش به شکلی است که جایگاه مجلس و دولت را حفظ نمی کند. قانون می‌گوید لیست وزرای پیشنهادی را بفرست مجلس. رئیس‌جمهور با آن پشتوانه رای مردمی لیست‌ها را اول به چندین جا می فرستد نظرات را می گیرد بعد می‌فرستد مجلس. بعد می‌بینیم نفر بیستم مورد نظر رئیس‌جمهور برای یک وزارتخانه به مجلس معرفی می‌شود. خب دولت باید یک اقتداری داشته باشد.
یا در مورد دستگاه قضایی می توانیم بگوییم مستقل است؟ همین قانون با نواقصش را هم اجرا کنند ایده‌آل است.

مطهری افزود: حال چرا مدام دست و بال مجلس را می بندند؟ چون گروهی فکر می کنند اینطور بهتر می شود نظام را حفظ کرد در صورتی که این اشتباه است.

نماینده سابق مجلس اظهار عقیده کرد: قشر متجدد و سهل انگار به دین هم باید نماینده داشته باشند. بله فاسد اخلاقی و مالی نباید در مجلس باشد اما عقاید مختلف باید در مجلس حضور داشته باشند.

مطهری تاکید کرد: ۹۵ درصد کار را می کنند و به مردم می‌گویند حالا بیایید بین این دو تا انتخاب کنید. فکر می‌کنند دارند خدمت می‌کنند به نظام.

وی با باشاره به اینکه خود رهبری می گوید مخالف باید آزاد باشد حرفش را بزند، گفت: این روش‌های فعلی درست نیست. راه حل، بازگشت مردم به عرصه است. این آگاهی بخشی‌ها و حرف زدن ها مهم است. باید انگیزه هایی ایجاد شود. باید با مقامات عالی کشور گفت و گو شود و برگردیم به قانون. خبرگان جلسه می‌گذارد چند انتقاد به دولت می‌کنند و ناهار می خورند می روند. کار شما اصلا چه ربطی به دولت دارد؟

علی مطهری افزود: اینکه هر کسی اظهار نظر کرد بگیریم، شما با ابن کار ارزش نظام را پایین می آورید. ریشه نظام محکم و در ایمان اسلامی مردم است. اینطور نیست که با یک بادی بلرزد. نترسید. هر نهادی باید در جای خودش باشد. به آقای لاریجانی هم می گفتم اینقدر نگو ما پیش آقا بودیم نظر ایشان این است. بعد از ماجرای بنزین استیضاح وزیر کشور را تشخیص دادیم که بابد انجام شود امامخالفت شد. بگذارید حرف بزنیم و مردم احساس کنند یک جایی هست که حرفشان را می‌زند.

مطهری با تاکید بر اینکه این روندها باید اصلاح شود، گفت: روش شورای نگهبان منجر به اختناق شده است. به من گفتند بنویس اشتباه گفته‌ام. اما نگفتم. نخواستم این رویه جا بیفتد.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از صراحت علی مطهری در دفاع از حقوق مردم تقدیر به عمل آمد.

متن تقدیرنامه حزب اعتماد ملی خطاب به علی مطهری به شرح زیر است:

هوالحی‌القیوم
«فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُكِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَيْنَا ٱلَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ ٱلسُّوٓءِ»
سكوت در برابر فسق و فساد، شركت در فسق و ظلم و موجب اشتراك با ظالمين در عذاب است.
آیه ۱۶۵ سوره اعراف

نه تنها ایران عزیز ما، بلکه دنیای آباد و آزاد وامدار آزادگان راستگویی است که سختی‌ها را به جان می‌خرند، مصائب روزگار را تاب می‌آورند اما در برابر دروغ و ظلم و گناه و فساد و خطا می‌ایستند و بر مبنای عهدی که با خدای خود بسته‌اند مهر سکوت از لب می‌گشایند و دلیرانه، بی‌لکنت و بی‌تعارف و بی‌تشریفات حق را بر زبان می‌آورند.

قل الحق ان کان مرا. حق گویی هیچگاه بی‌هزینه نیست و همین پرداخت هزینه‌های غالبا سنگین است که ارزش فعل و قول انسان‌های آزاد و حق مدار را دوچندان می‌کند. حق‌گویی اگرچه مرضی خدای متعال است، از چشم و گوش خلق خدا نیز پنهان نمی‌ماند بلکه قدرشناسان منصف را وامی‌دارد تا صادقان حق‌طلب را ستایش کنند و به قدر وسع، زبانی و قلمی و دلی آنها را به راه راستی که می‌پیمایند دلگرم کنند.

برادر ارجمند ما، آقای علی مطهری، که خود میراث دار استادی راستگو و راست‌پندار شهید مرتضی مطهری است، نمونه بارز وکیل‌المله، نماینده مردم است که بواسطه‌ آموزه‌های قرآنی و انقلابی حق را آشکار می‌گوید و از کانون‌های زر و زور و تزویر نمی‌هراسد و عهدش را با انقلاب و امام و نظام از یاد نمی‌برد بلکه هر دم به اقتضای زمان تجدیدش می‌کند. اجرش با سیدالشهدا.

ما رسم چربزبانی تملق و مداهنه نمی‌داریم و آن را خوش نداریم. اما بر خود فرض می‌دانیم تا از زحمات و تلاش بی‌وقفه وکیل‌ راستین ملت دوست و برادر حق طلب و بزرگوار مان دکتر علی مطهری تقدیر و تشکر کنیم. ضمن اینکه تقدیر از علی مطهری تقدیر از راستگویی و حقیقت‌طلبی و مقابله با ریاکاری و تزویر است. این مرد بزرگ متعلق به سلسله حقگویان و در زمره آزادگانی است که نامشان بر تارک آزادیخواهی این سرزمین می‌درخشد.

کارنامه نمایندگی‌ علی مطهری مملو از صفحات درخشانی است که از مظلومان دفاع کرده و بر ظالمان تاخته… خداوند او را در ادامه این راه پر فراز و نشیب انقلابی تایید کند انشاءالله.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا