خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هیات رئیسه مجلس را با عجله انتخاب کردیم»

نماینده  شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: در روز پنج‌شنبه که ما هیات رییسه را با عجله انتخاب کردیم همه حاضرین منتخب مردم بودند و حدود یک ساعت پیش بود که اعتبارنامه‌ها تایید شد. در اصل در روز پنج‌شنبه اعتبارنامه کسی تایید نشده است.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی بیغش در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده امروز از ابتدای جلسه چندین بار قصد تذکر داشتم اما متاسفانه کسی توجهی نداشت. در مجلس هشتم نیز یکی از مصیبت‌های ما این بود که رییس وقت به تذکرات توجه نمی‌کرد و تنها زمانی که مایل بود اجازه می‌داد. در حالی که اینگونه نباید باشد و رییس جلسه باید اجازه دهد که تذکرات به موقع مطرح شود.

وی در ادامه نیز اظهار کرد: براساس اصل ۶۵ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی باید با حضور دو سوم نمایندگان رسمیت پیدا کند، اما در روز پنج‌شنبه که ما هیات رییسه را با عجله انتخاب کردیم همه حاضرین منتخب مردم بودند و حدود یک ساعت پیش بود که اعتبارنامه‌ها تایید شد. در اصل در روز پنج‌شنبه اعتبارنامه کسی تایید نشده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که در روز پنج‌شنبه در شرایطی که همه منتخب بودند هیات رییسه را با عجله انتخاب کردیم سوال من این است آیا خلاف اصل ۶۵ قانون اساسی عمل نکرده‌ایم؟ افکار عمومی از ما انتظار دارند تا قانون را رعایت کرده و خواستار قانون باشیم. اعتبارنامه‌ها نیز امروز به صورت گروهی خوانده شد و هیچ‌ کسی به آن توجهی نداشت در صورتی که باید به صورت فردی این کار انجام می‌شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان داشت: همان‌طور که مطلع هستید تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است و آیین‌نامه جدید نیز اصلاحاتی در بخش انتخابات هیات رییسه و قرائت اعتبارنامه‌ها داشته است که در متن قانون آیین‌نامه آمده و به تایید شورای نگهبان رسیده است، یعنی خلاف قانون عمل نشده و براساس نظر شورای نگهبان ایرادی به آیین‌نامه وارد نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا