خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین راهکارهای پاکسازی و جوانسازی پوست

رپورتاژآگهی کلینیک پوست و مو خانه سفید

 زیبایی پوست انسان همواره یکی از دلایل اعتماد به نفس شخصی بوده است و انسان ها علی الخصوص خانم ها همیشه به زیبایی خود اهمیت می دهند. ما برآنیم تا دراین محتوا شما را با بهترین راهکارهای پاکسازی و جوانسازی پوست بیشتر آشنا کنیم.

در لایه برداری و پاکسازی پوست چه اتفاقی می افتد؟

پاکسازی یا لایه برداری پوست که در اصطلاح علمی پیلینگ Peeling نامیده می شود، به معنای برداشتن لایه سطحی از روی پوست است. در فرایند پاکسازی پوست عوارضی مانند جای جوش و لک های سطحی به همراه سلول های مرده پوست، از روی آن برداشته می شود و به این ترتیب پوست صاف تر و شاداب تر به نظر می رسد. علاوه بر آن منافذ باز و چروک های سطحی پوست هم حذف می گردند.

پاکسازی پوست ممکن است به دو روش درمان خانگی و یا تخصصی صورت گیرد. روش های خانگی برای پاکسازی پوست عبارتند از: پاکسازی پوست با بخور صورت، پاکسازی با مواد خوراکی اسیدی مانند لیموترش، جوش شیرین و…. اما لایه برداری پوست به کمک درمان تخصصی تنها از طریق مراجعه به کلینیک های معتبر و قانونی اتفاق می افتد. روش های مورد استفاده پزشکان نیز برای پاکسازی و لایه برداری پوست متنوع است. این روش ها به سه دسته کلی  شیمیایی، مكانیكی و لایه برداری با لیزر تقسیم می شوند.

  • در لایه برداری شیمیایی نوعی سوختگی خفیف به وسیله برخی اسیدهای خاص در پوست ایجاد می شود که باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست شده و لایه سطحی پوست را از بین می برد.
  • در لایه‌برداری مكانیكی سطح پوست به وسیله مواد ساینده به صورت فیزیکی كشیده می‌شود و سلول‌های مرده پوست از طریق اصطکاک جدا می شوند.
  • لیزردرمانی یکی دیگر از روش های لایه برداری و پاکسازی پوست است که به کمک دستگاه های پیشرفته و تنها در کلینیک های پزشکی و تخصصی انجام میشود.

درمان جای جوش از طریق لایه برداری ممکن است؟

هرچند که جای جوش ها پدیده های ناخوشایندی هستند، اما بهتر است در مورد انواع آن صحبت کنیم! چرا که روش های درمانی برای انواع جای جوش ها کاملا متفاوتند. برخی از جای جوش های سطحی می توانند با پاکسازی جزئی پوست درمان شوند، اما بسیاری از انواع جای جوش نیازمند طی دوره های درمان قوی تر هستند. مانند جای جوش چکشی، جای جوش واگنی، جای جوش هایپرتراپیک یا برجسته و… برای درمان جای جوش های برآمده یا فرورفته روش های قوی تر از لایه برداری سطحی پوست به کار می رود. مانند: تزریق ژل، لیزردرمانی، سابسیژن و…

جوانسازی پوست چیست و چه زمانی پوست نیاز به جوانسازی دارد؟

همانطور که از ظاهر کار برمی آید، جوانسازی پوست به معنای رفع علائم پیری از روی پوست است. وقتی که پوست چروک می‌شود، این به آن معناست که زیر پوست خالی شده و در پوست شکستگی ایجاد شده است. در این صورت  درمان‌های موضعی مانند کرم ها نمی توانند عمق چروک ها را کم کنند بلکه فقط از ایجاد چروک‌های جدید ممانعت می کنند. بنابراین برای رفع چین و چروک های ایجاد شده باید به سراغ راه کار دیگری رفت مانند تزریق بوتاکس و اعمال جراحی خاص جوانسازی پوست.

بهترین راهکارهای جوانسازی پوست کدامند؟

راه های زیادی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک آن وجود دارد. از طب سنتی و اسلامی تا پزشکی مدرن، هرکدام روش های پیشنهادی خود را دارند. اما معمولا روش هایی که تاثیرگذاری و سرعت نتیجه گیری بالاتری داشته باشند بیشتر موردقبول واقع می شوند. چند مورد از راهکارهای سریع و موثر جوانسازی پوست را در ادامه بررسی می کنیم.

تزریق ژل بوتاکس

براساس آمارهای جهانی تزریق بوتاکس، پرطرفدار ترین روش جوانسازی پوست است. بوتاکس نوعی ژل تزریقی ساخته شده از سم بوتولیوم است که عضلات را فلج کرده و به این طریق خطوط چین و چروک را ازبین می برد. از آنجا که بوتاکس کم تهاجمی ترین روش جوانسازی پوست است به عنوان روش امن و موثر برای ازبین بردن خط های ظریف و چروک های اطراف چشم به کار می رود.

با آنکه بوتولیوم یک نوع سم است اما جای نگرانی نیست، چرا که بوتولونیوم استفاده شده در داروی تزریقی بوتاکس، خطرات سم اصلی که توسط باکتری تولید می‌شود را ندارد. همچنین خطر کشندگی بوتاکس زمانی بروز می کند که وارد گردش خون انسان شود. در حالی که در کاربردهای درمانی بوتاکس، تنها به شکل موضعی از این سم استفاده میکنند.

از نظر وزارت بهداشت ایران و تقریبا تمامی سازمانهای نظارتی تزریق بوتاکس و استفاده های درمانی در جهت جوانسازی پوست امن و بی خطر شمرده میشود. هرچند این روش مانند هر جراحی زیبایی دیگری ممکن است عوارض کوتاه مدت و کم خطری در پی داشته باشد.

لیفتینگ پوست

در لیفتینگ صورت چربی اضافی پوست را برداشته و عضلات زیرین پوست را سفت می کنند. همچنین پوست صورت و گردن را می کشند تا  چروک پوستی کم شود. به طور معمول  عمل لیفتینگ صورت با سایر اعمال زیبایی مثل بلفاروپلاستی، لیفتینگ ابرو، پیشانی  و گردن به  صورت همزمان انجام می‌ پذیرد. در عمل لیفتینگ پوست صورت برش هایی از کنار گوش یا چانه داده میشود و پوست را ازمحل گوش به عقب کشیده، دور لاله گوش میپیچند و تا خط مو ادامه می دهند. این عمل برای خطوط عمیق پوستی صورت می پذیرد که با بی حسی موضعی ویا گاها با بیهوشی عمومی انجام می شود و ممکن است حدودا سه ساعت به طول انجامد. سن بیمار، جنس پوست فرد، میزان کشیدن پوست از جمله عواملی ست که بر نتیجه نهایی این عمل جوانسازی پوست تاثیر مستقیم دارد.

مزوتراپی

آخرین راه کارپیشنهادی ما برای شما به جهت جوانسازی و پاکسازی پوست مزوتراپی است. در روش مزوتراپی با ورود مستقیم اسید هیالورونیک به لایه میانی پوست(مزودرم) به وسیله زیاد شدن کلاژن و الاستین، متابولیسم پوست را تحریک میکنند تا در نهایت پوست جوان شود. این روش برای جوانسازی گردن، چشم و صورت پرکاربردتراست.

افرادی که از یک دوره کامل  درمان  تزریق مزوتراپی بهره می‌گیرند، از اثراتی مثل درخشان  و شفاف شدن  پوست، آب‌رسانی بهتر  پوست و کشیده و پر شدن پوست برخوردار می‌گردند. با آنکه این روش جوانسازی پوست خیلی هم کم هزینه نیست اما طرفدار زیادی دارد. لازم به ذکراست که  مزوتراپی چون درمانی است که  نیازی به بی‌حسی و بیهوشی ندارد، احتمال بروز عوارض جانبی بعد از آن بسیار کم است. از آنجاکه هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در پوست انسان وجود داشته و مقدار آن با بالا رفتن سن کم میشود، تزریق آن در لایه مزودرم پوست امن است. ناگفته نماند که مزوتراپی یک روش بدون درد هم بوده و گزینه‌ای عالی برای جوانسازی پوست صورت خواهدبود.

برای انجام عمل های جوانسازی پوست به کدام مرکز مراجعه کنم؟

پوست شما تا آخر عمر همراهتان خواهد بود، بنابراین نمی توانید برای درمان آن بی گدار به آب بزنید. هیچ یک از روش های جوانسازی پوست که در این مقاله بررسی شد بدون حضور یک پزشک حاذق و توانمند با موفقیت اجرا نمی شود. چراکه طبعا انجام هر یک از این کارها اگر در سن نامناسب و شرایط ناهمگون با پوست شما انجام پذیرد ممکن است شما را دچار آسیب کند. پس باید برای درمان پوست خود به یک مرکز تخصصی معتبر مراجعه کنید. کلینیک پوست و مو خانه سفید با دارا بودن گروهی از برترین پزشکان متخصص در حوزه پوست می تواند نقطه امنی برای شروع روند درمان شما باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا