خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بوی تزویر و نفاق احمدی نژاد می‌شنوم»

مصطفی فقیهی، روزنامه‌نگار و صاحب امتیاز سایت انتخاب در یادداشتی تلگرامی با عنوان «بوی «تزویر» و «نفاق» احمدی نژاد می‌شنوم!» نوشت:

برخی نومجلسیان از فرط شور و شعف تماشای صحن و دوربین عکاسان، جملاتی بر زبان می‌رانند که غایتِ تزور و ریایی مهوع است؛ حقیقتاً آدمی را منزجر و بیزار می‌کند!

یکی‌شان اول وقت، چفیه را بر میز نمایندگی‌اش نهاده و عکس حاج قاسم بر آن! تا از همان ابتدا، آن نازنین مرد را پله کند و پشت چهره‌اش پنهان!

دیگری پیشنهاد برقراری جلسات مجلس از ۴:۳۰ صبح می دهد با نماز جماعت!

آن یکی، با ذوق و مسرتی از جنس «مجلسی آدم»، خبر از سفر درون‌شهری خود با مترو می‌دهد و عکس متروی بهارستان را بعنوان ایستگاه آخر منتشر می‌کند، خیلی زود اما کاشف به عمل می ‌آید که در آن روز خاص، قطارهای متروی تهران، توقفی در ایستگاه مذکور نداشته است!

نونماینده‌ای دیگر خواستار ختم روزانه قرآن در مجلس می‌شود!

فکرش را بکنید، از مردم رای گرفته اند که مشکلات مردم را مرتفع کنند، اما حقوق نمایندگی می‌گیرند و اوقاتی چنین حساس برای حل واجب مسائل مردم، فدای امری مستحب می‌شود که می‌تواند، به جای ژست‌هایی چنین نفاق‌وار، در ساعات پسامجلس، محقق شود!

چه‌بسا چنین اقدام و رفتار بهت‌آوری، از نظر شرع مقدس، مکروه نیز باشد؛ چرا که اولاً در ساعات حل مشکلات مردم است و ثانیاً ریا و‌دورویی را نشان و ترویج می‌کند و سوگمندانه، وهن دین نیز است و کلام‌الله!

… و دهها گفته و سخنان مشعشعی دیگر، در همین دوسه روز آغاز مجلس یازدهم! همینقدر هُول و هَوَل!

اما این قصه‌ی پرغصه، تکراریست! روزی که محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ با همه‌ی حرف و حدیث‌ها بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد، سروصداهایی مشابه و چنین گَزَند و نامطبوع، بسیار چشم و‌گوش‌ و جان ناظران را می‌آزُرد. مملو از تظاهر، تزویر، نفاق و حیلت! پایانش را اما همه با هم به یاد داریم که رییس جمهور ساده‌زیستی که نهارش را از منزل می‌آورد تا مبادا لطمه‌ای دوهزارتومانی! به بیت‌المال وارد شود، چه‌ها که نکرد!

آن ایام در سایت «انتخاب» یادداشتی نوشتم که با بیتی زیبا از «حضرت حافظ» علیه الرحمه، پایان می‌یافت. امروز نیز، بوی نفاق احمدی‌نژاد را می‌شنوم، پس باز می‌گویم و یادآوری می‌کنم:

در میخانه ببستند، خدایا مپسند
‏که در خانه تزویر و ریا بگشایند

پی‌نوشت: این یادداشت کوتاه، ابداً حمایت از عملکرد ننگین بسیاری از نمایندگان مجلس دهم یا دولت فعلی نیست. مراد من، تزویر و ریایی‌ست که حال شهروندان را بد می‌کند؛ این اطوار و ژست‌های کهنه را تمام کنید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آره،شما ها خوبید…..ما کسی رو تطهیر نمیکنیم و از اقدامات این شکلی هم دفاع نمیکنیم، اما خاکستری دیدن افراد لااقل برای شمایی که ادعای نویسندگی و تحلیلگری دارید، تمرین کردنش خالی از لطف نیست. اما احمدی نژاد، اون لااقل ب مردم اعتقاد داشت و واسه رفاه قشر ضعیف و متوسط جامعه هم کم کار نکرد و اینو شما ها بهتر از هرکسی میدونید که اگه نمیدونستید اسم اون بزرگوار و مردم مستضعف اینطوری وحشت زدتون نمیکرد…البته من هیچوقت منکر اشتباهات این رییس جمهور نبوده و نیستم…
    اما در اجبم از جماعت روشن فکر نمای این مملکت که هنوزم متوجه نیستن که حرفای قشنگشون همون حکایت لاف در قریبه و بس…اگه شما هم مرد عمل بودید مردم دلتنگ بوی عطر فرانسوی امثال شما بودند، نه جای خالی مردی به نام احمدی نژاد….

  2. چرا فقط یک پرونده غیرقانونی آقای احمدی نژاد را آشکار نمیکنید.حالا که احمدی نژاد نه مقامی دارد و نه مقبولیتی در بین اصولگرایان.چرا با بد گفتن بی مدرک راجب آقای احمدی نژاد حزب خودتان را نزد مردم خراب میکنید.چون مردم احمدی نژادرا دوست دارند هر سخن بدون سندی محبوبیتش را فزونتر میکند و نسبت به مخالفانش بدبین ترمیکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا