خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بیشتر توافق‌ها با عربستان برای حج امسال تحقق یافت»

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج جمهوری اسلامی ایران درباره حج امسال گفت: بیشتر توافق‌های انجام شده با وزارت حج عربستان تحقق یافت و در دیدار با وزیر حج عربستان، وی از نظم و انضباط و معنویت حاجیان کشورمان ابراز رضایت و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی حج، «سیدعلی قاضی عسکر» در آخرین دعای کمیل بعثه مقام معظم رهبری در هتل «‌ویولت» مکه مکرمه، افزود: رهبر معظم انقلاب و شعار امسال حج مبنی بر «معنویت؛ اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» محقق شد و حج امسال تجلی رشد و بالندگی ملت ایران بود.

به گفته وی، ‌معنویت به عنوان یکی از محورهای شعار حج امسال با حضور عاشقانه زایران کشورمان در حرمین شریفین، نمازهای جماعت، تلاوت قرآن و دعای روحبخش عرفه در سرزمین عرفات متجلی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تشریح جنبه ‌اقتدار ملی در شعار حج امسال، ابرازامیدواری کرد، برگزاری مطلوب آیین این دوره، زمینه را برای سفرهای عمره و حج سال آینده فراهم سازد.

وی درباره موضوع همبستگی اسلامی نیز گفت: حاجیان ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند طرفدار وحدتند و در حج به دنبال طرح مسائل فرقه ای و قومی نیستند.

قاضی عسکر یادآوری کرد: امسال 15 هزار زایر ایرانی اهل سنت به حج مشرف شدند و زندگی جمعی شیعیان و اهل تسنن ایران در کنار یکدیگر نمونه ای از وحدت و اتحاد و همبستگی اسلامی بود. وی گفت: رعایت برنامه زمانبندی اعلام شده برای ایام تشرف باعث شد یک حج مطلوب و روان انجام شود.

سرپرست حجاج کشورمان همچنین از ادامه پیگیری برای شناسایی پیکر 11 تن از شهیدان حادثه منا که 2 سال پیش اتفاق افتاد، خبر داد و گفت: در مذاکرات اخیر با وزیر حج عربستان درباره پیگیری امور مربوط به حوادث مسجدالحرام و منا رایزنی و تبادل نظر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا