خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات «مذاکرات استراتژیک» آمریکا و عراق

در آستانه برگزاری مذاکرات استراتژیک میان آمریکا و عراق، سفیر آمریکا امروز (یکشنبه) جزئیات این مذاکرات را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد بر همکاری کشورش با عراق در قالب توافقنامه چارچوب استراتژیک امضا شده میان دو کشور تأکید و اعلام کرد، در مذاکرات استراتژیک میان دو طرف در ماه ژوئن همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تولر افزود: طی هفته‌های آتی همکاران من به شکل جداگانه پیرامون چگونگی بررسی توافق نامه چارچوب استراتژیک  بحث و تبادل نظر خواهند کرد. آمریکا و عراق در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی وعلمی روابط دوجانبه دارند و این همکاری تنها به کمک‌های امنیتی منحصر نمی‌شود.

وی ادامه داد، همکاری‌های میان دو طرف در بخش اقتصادی شامل جذب هیئت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری آمریکا در عراق و کمک به این کشور خواهد بود تا در بخش انرژی مستقل شود. در بخش سیاسی نیز برنامه‌های مربوط به تقویت حقوق بشر و عدالت مورد  بررسی قرار خواهد گرفت.

تولر در پایان گفت: بنابراین شراکت و همکاری میان دو کشور تنها به بخش امنیتی محدود نمی‌شود و واشنگتن مشتاق برگزاری این گفت‌وگوی استراتژیک با هدف تقویت همکاری‌ها در تمامی بخش‌های مذکور است تا چالش‌های متعددی که عراق همچنان با آنها روبروست حل و فصل شوند.

قرار است این مذاکرات در سه بخش سیاسی، نظامی و اقتصادی در سطحی پایین‌تر از وزرای امور خارجه آمریکا و عراق طی روزهای دهم و یازدهم ژوئن برگزار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا