خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش روسیه به اعتراضات در آمریکا

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای نسبت به تشدید خشونت پلیس آمریکا و بازداشت‌های غیرقابل توجیه روزنامه‌نگاران در حین پوشش‌ اخبار اعتراضات گسترده کنونی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، استفاده دستگاه‌های امنیتی آمریکا از گلوله‌های مشقی و گاز اشک‌آور علیه اصحاب رسانه‌ها با وجود ارائه کارت  مطبوعاتی خود غیرقابل قبول است.

در این بیانیه آمده است، پلیس شهر مینیاپولیس به صورت عامدانه از اسپری فلفل علیه میخائیل تورگییف، خبرنگار خبرگزاری نووستی روسیه استفاده کرده است در حالی که از خبرنگار بودن وی‌ آگاه بود.

وزارت‌ خارجه روسیه این اقدام را استفاده غیرقابل توجیه از خشونت توصیف و اعلام کرد، مورد حمله قرار گرفتن پرسنل رسانه‌ها در جریان انجام وظایف حرفه‌ای خود غیرقابل قبول است. مقامات آمریکا باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده و امنیت روزنامه‌نگاران را حفظ کنند، فرصت انجام وظایف بدون هیچ مانعی را برای آنها فراهم کنند و ضمن تضمین آزادی بیان، شرایط دسترسی برابر همگان به اطلاعات را فراهم کنند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با اعلام این که امیدوار است طرف‌های ذی‌ربط آمریکا به صورت مفصل درباره حوادث اخیر تحقیق کنند، از نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری غیردولتی خواست نسبت به این حملات خودسرانه واکنش نشان دهند.

در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاه‌پوست آفریقایی‌تبار به دست یک پلیس آمریکایی در شهر مینیاپولیس، شهرهای مختلف آمریکا صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا