خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – علی لاریجانی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«علی لاریجانی»، رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم در سیزدهم خرداد سال ۱۳۳۶ در نجف به دنیا آمد. پدر او میرزا هاشم آملی، از مراجع تقلید و استادان حوزه علمیه بود.

لاریجانی دارای دکتری فلسفه بوده و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

بنابر آنچه در پایگاه اطلاع‌رسانی آقای لاریجانی آمده است، او با «رایزنی آیت‌الله مطهری» در روزهای نخست انقلاب در بخش مدیریتی  صداوسیما حضور پیدا کرد.

لاریجانی از سال ۶۱ تا ۷۱ به مدت یک دهه به فعالیت در سپاه پاسداران پرداخت و پس از آن به مدت کوتاهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سازندگی شد.

لاریجانی در دهه‌ی هفتاد با حکم رهبری و‌ برای دو دوره ریاست سازمان صداوسیما را عهده‌دار بود. در دوران مدیریت او در صداوسیما، مخالفت این رسانه با اصلاح طلبان پررنگ شد. پخش برنامه‌هایی از جمله «چراغ» و «هویت» در آن دوره جنجالی به‌پا کرد. بعدها از سوی برخی گفته شد که در تهیه‌ی برخی برنامه‌ها از جمله هویت، سعید امامی، معاون وقت وزارت اطلاعات نقش داشته است.

در شهریور ۸۴ از سوی رئیس‌جمهور وقت به‌عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی برگزیده شد. مسئولیتی که در نهایت با استعفای او به علت اختلاف نظر با محمود احمدی‌نژاد به پایان رسید.

لاریجانی سپس برای انتخابات مجلس از قم کاندیدا شد و با رای مردم این شهر به مجلس هشتم راه یافت. پیروزی در انتخابات مجلس در دو دوره دیگر نیز برای او تکرار شد و علی لاریجانی را برای دوازده سال در جایگاه ریاست مجلس نشاند.

آقای لاریجانی یکی از چهره‌های جریان اصولگراست که در سال‌های اخیر در مواجهه با طیف تندرو این جریان سیاسی اختلافات و تنش‌های جدی را تجربه کرده است. او در آخرین انتخابات مجلس که به پیروزی رسید، به عنوان اصولگرای میانه‌رو در ائتلافی با اصلاح طلبان حاضر بود و حالا نیز به همین عنوان شناخته می‌شود.

علی لاریجانی در ۱۴۰۰ نخواهد آمد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا