خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سخنگوی دولت به شنیده‌ها درباره استعفای نمکی

علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره نقش واعظی در دولت  و شایعات پیرامون استفعای وزیر بهداشت نیز اظهارکرد: من فارع از سخنگویی این را بگوییم دوستی دیرینه  با آقای نمکی دارم، به هیچ‌وجه ایشان‌چنین قصد و اقدامی نکرده و از فردی که این‌موضوع را اعلام کرده که همکار ما در یک قوه دیگر است، خواهش می کنیم که با دقت حرف بزند خبری که مبنای واقعی ندارد و مردم را نگران می‌کند چه سودی دارد این خبر کذب و دروغ است. آقای واعظی رییس دفتر دولت است بدیهی است دیدگاه و ‌نظرات رییس جمهور تلخ و شیرین است و گاهی حساب ِکشانه برخورد می‌کند و گاهی ممکن است رییس جمهور گزارشاتی بخواهد و به نحوی سخن‌ بگوید که حساب ِکشانه‌ است و این ها از دفتر رییس جمهور صورت می‌گیرد. ایشان (واعظی) برخلاف نظر رییس جمهور نه نظر می دهد و نه اقدامی‌می کند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خرداد را با نام امام خمینی(ره) می شناسیم. ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی را برای اعضای دولت فراهم می‌کند که مجددا با آرمان های امام(ره) و آنچه که در راستای مبارزه با ظلم بود و با مشی امام(ره) تجدید پیمان کنند.

دولت در مسیر آرمان‌های امام (ره) قدم بر می دارد

وی با تاکید بر ادامه مسیر و الگویی که امام (ره)ترسیم کرد، به جلسه مجلس خبرگان بعد از ارتحال امام خمینی (ره) و تعیین رهبری اشاره کرد و  گفت: انتقال رهبری سوال بزرگی بود، خوشبختانه با خرد جمعی انتقال رهبری به خوبی صورت گرفت و تا امروز تکیه‌گاه تحولات رو به جلوی کشور شده است. این انتقال هم مرهون نظرات امام(ره) است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در دولت بر اصول اصلی امام(ره)؛ مردم سالاری، مردم باوری، توسعه و پیشرفت و ایستادن درمقابل زور خود را متعهد می دانیم. میزان رای ملت است، امام(ره) هرگونه تحول را بر پایه خواست مردم می دانست. دولت تدبیر و امید به آرمان های امام(ره) متعهد است و در آن مسیر قدم بر می دارد.

نیاز در کنار هم قرار گرفتن همه ارکان هستیم

وی گفت: افتتاح مجلس جدید و انتخاب هیئت رئیسه را داشتیم. از طرف دولت به همه نمایندگان منتخب  تبریک می گوییم. جامعه متحول شده با نیازهای متنوع، تحریم های کمر شکن، فشار عظیم اقتصادی برای نظام و فشار بر مردم، هجوم سیاسی بر ایران، اقتصاد کوچک شده توسط تحریم نیازمند درکنار هم قرار گرفتن همه ارکان است.

سخنگوی دولت گفت: با سخت کوشی برای مهار مشکلات کشور تلاش کردیم. بیماری کوئید ۱۹ در فروردین ۴۳ هزار میلیارد تومان مشکل مالی برای دولت ایجاد کرد.

امیدواریم مجلس تازه نفس به دولت بپیوندد

ربیعی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری میان دولت و مجلس گفت: لوایح متعددی داریم که با همکاری مجلس می توانیم به نتیجه خوبی برسیم.

سخنگوی دولت همچنین گفت: امیدواریم مجلس تازه نفس به دولت بپیوندد. دولت در زمان باقی مانده خود نه تنها به کار خود با قدرت ادامه خواهد داد، بلکه مسیر را هم در راستای حل مشکلات طی می‌کند. دولت برای کم کردن مشکلات مردم با هم افزایی دست دوستی به سوی همه قوا دراز کرده است. دولت بر اساس همکاری و سخت کوشی با سایر قوا جلو خواهد رفت.

 

قدردانی از مقام معظم رهبری برای نام گذاری سال به نام سال جهش تولید

وی با اشاره به برنامه های آتی دولت گفت: ضمن قدر دانی از مقام معظم رهبری برای نام گذاری سال به نام سال جهش تولید که مفهومی پر معنا در سالی که کرونا وجود داشت، است؛ دولت به خوبی می دانست این نام گذاری هوشمند برای گذار از دو ویروس تحریم و کرونا راهی مهم و درست است.

ربیعی در ادامه با اشاره به ضرورت  افزایش تولید در حوزه های مولد گفت: چهار راهبرد تولید صنعتی در بخش کشاورزی، در بخش صنعت ، تداوم تامین ارز، افزایش صادرات و کاهش واردات در کشاورزی و مبارزه با قاچاق را طی کردیم. در صنعت خودرو با تولید زیاد به سمت کنترل قیمت رفتیم و ادامه خواهیم داد. در حوزه نیرو به سمت جهش تولید حرکت کردیم و می کنیم.

تحریم های آمریکا به جایی نخواهد رسید

سخنگوی دولت در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری امروز نیز در پاسخ به سوالی درباره  صادرات بنزین از سوی ایران به ونزوئلا گفت: ارسال صادرات ما یک اقدام طبیعی بر اساس حرکت آزاد تجارت بین الملل بود. در آینده هم با قاطعیت هرجایی که بتوانیم تبادل کالا داشته باشیم کار خود را ادامه می دهیم. تحریم های امریکا به جایی نخواهد رسید. از این پس هم جلوی تداوم حرکت صادرات و واردات ما را نخواهد گرفت. امیدواریم دولت آمریکا از سر عقل گرایی بر شعارهای ظاهری خود در تجارت آزاد در آب‌راه ها بماند.

آمریکا کم ترین صلاحیتی برای نصیحت کشورها در زمینه حقوق بشر ندارد

وی در باره موضع ایران نسبت به ناآرامی ها و اعتراضات اخیر در آمریکا نیز گفت: بر خلاف ایالت متحده آمریکا در امور داخلی کشورها دخالت نمی کنیم. ما از نزدیک نا آرامی ها را در این کشور رصد می کنیم و نگرانیم. این حوادث نشان می دهد آمریکا کم ترین صلاحیتی برای نصیحت کشورها در زمینه حقوق بشر ندارد.

سخنگوی دولت افزود: دولت آمریکا باید وقت بیشتری برای سامان دادن به امور داخلی خود به جای دخالت در امور کشورها بگذارد. امیدواریم از روش جمهوری اسلامی و سایر کشورها در راستای عدم دخالت در امور داخلی اش درس لازم را بگیرد.

آخرین اقدامات دولت برای آب رسانی به غیزانیه

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری دولت در مورد موضوع «غیزانیه» گفت: دولت از نیمه سال ۹۲ هشت میلیون نفر از هموطنان را از سیستم آب بهداشتی برخوردار کرده است. می خواهیم تا پایان دولت به ۱۰ میلیون نفر برسانیم. در حالی که قبل از ۹۲ یک میلیون نفر بود. تصمیم بر یک پارچه سازی آب و فاضلاب گرفتیم تا کار آب رسانی را ادامه دهیم. طرح آب رسانی به غیزانیه از مدتی قبل در دست اجرا بوده است.
وی افزود: متوسط سرانه آب در شهرها ۲۰۰ لیتر است، برای این شهر و اطرافش ۲۴۰ لیتر تامین شده است.
ربیعی گفت: آخرین گزارشی که امروز صبح دریافت کردم حاکی از این است که تا دو هفته دیگر با تزریق ۴۸ میلیارد تومان، ۵۰ کیلومتر راه آبی به غیزانیه ایجاد می‌شود. ۳۰ میلیارد دیگر برای تکمیل برخی روستاهای پراکنده در دست اقدام است. این یک مشکل ۳۰ ساله است. ۴۰ کلاس کانکسی داشتیم که امروز خوشبختانه هیچ کلاس کانکسی نداریم. الان همه روستاها برق و آب دارند. گاز رسانی تا سال ۹۹ تمام می شود. اگر سرعت لازم را نداشتیم و مردم به خیابان آمدند متاسفیم و عذر خواهی می کنیم. اما مردم می دانند در این حوزه هایی که گفتم اتفاقات خوبی افتاده و به سرعت مشکل آب را بر طرف می کنیم.

حذف یک بند از مصوبه حذف صفر از پول ملی برای جلب نظر شورای نگهبان

ربیعی در مورد ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در حذف صفر از پول ملی گفت: ایرادی که شورای نگهبان گرفت در مورد صندوق بین المللی پول است با توجه به مجموعه بررسی ها ما آن بند را حذف می کنیم که نظر شورای نگهبان تامین شود.

تولید راه کنترل مشکل مسکن است

وی در ارتباط با رفع مشکل مسکن نیز گفت: تولید راه کنترل مشکل مسکن است. جهت گیری ما برای تولید جهت استفاده دهک های پایین است. این ها در اولویت تفاهم با وزارت مسکن قرار گرفته‌اند،  طرح ملی مسکن در دست اجرا است. بخش بازی با قیمت مسکن با خانه های گران قیمت صورت گرفته است . به دنبال طرح خانه دار کردن دهک های پایین هستیم .

وی با ارایه آماری از آماده سازی طرح مسکن مهر پرداخت و گفت: با فعال شدن سامانه مسکن موجب اخذ مالیات از خانه های خالی را فراهم کردیم. وزارت راه و شهرسازی دعوت می‌کند از کسانی که واحد های نیمه تمام را خالی دارند برای ارائه مسکن به مردم با قراردادهای واگذاری برای اخذ مجوز ساخت مسکن اقدام کنند.
وی افزود: ۲۶۶۰۰ میلیارد تومان به بخش مسکن طی این سال ها پرداخت کرده‌ایم. آنچه که ما امروز دنبال می کنیم با سیاست های تولید انبوه مسکن است تا برای اقشار پایین مشکلی پیش نیاید.

پیش‌بینی بانک مرکزی برای کاهش تورم تا ۲۴ درصد برای یک سال آینده

سخنگوی دولت در تشریح سیاست دولت برای کنترل و مهار تورم نیز یادآورشد: مایلم از تلاش های دکتر همتی در بانک مرکزی که در مهار تورم، کرونا و سیاست های ارزی تلاش کردند تشکر کنم. ما تلاش های خود را انجام می دهیم سیاست هایی اتخاذ می کنیم که تورم صورت نگیرد. تا اسفند ۹۸ روند رونق به رغم تحریم خوب بود. حداقل در اقتصاد غیر نفتی مثبت شده بودیم. کرونا وقفه ایجاد کرد و  فعالیت های کشاورزی و صنعتی را تحت تاثیر قرار داد. با سیاست های فاصله گذاری فیزیکی هوشمند مجدد وارد مرحله رونق خواهیم شد.
وی افزود: بانک مرکزی برای یک سال آینده پیش‌بینی کاهش تورم را تا ۲۴دصد انجام داده است.البته تلاش‌شان برای 22 درصد هم هست.

همه حق دارند در همه قوا دیدگاه های خود را آزادانه مطرح کنند

ربیعی در پاسخ به پرسشی در باره نحوه تعامل دولت با مجلس جدید گفت: عزم و اراده دولت مبتنی بر تعامل برای حل مشکلات کشور است. معتقدیم حل مشکلات کشور از طریق همکاری در میدان عمل به دست می آید. در این دوران سخت و نفس گیر عبور از بحران ها و همراه کردن مردم نیازمند تعامل بالاست.

وی افزود: آنچه مسلم است اظهار نظر های تعاملی است. اظهار نظرهای غیر سازنده مبتنی بر تصورهای پیشینی نمی تواند همکاری در سطح بالا را محقق کند. ما قضاوت زودهنگامی در مورد اظهارات نخواهیم داشت، اما معتقد هستیم باید انتظار همکاری بسیار بالایی را داشته باشیم.

سخنگوی دولت خاطرشنان کرد: همه حق دارند در همه قوا دیدگاه های خود را آزادانه مطرح کنند. این اظهارنظرها باید سازنده و در راستای وحدت باشد. دولت بی مدعا مسیر خود را ادامه می دهد. سال گذشته هم به مناسبتی بیان کردم با توجه به شرایط امروز اقتصاد تحریم زده تغییرات کمی و کیفی جدید ، دشمنی های خارجی و نیاز به اشتغال دولت، دولت موفقی بوده است.

تکذیب خبر استعفای وزیر بهداشت

ربیعی همچنین درباره نقش واعظی در دولت  و شایعات پیرامون استفعای وزیر بهداشت نیز اظهارکرد: من فارع از سخنگویی این را بگوییم دوستی دیرینه  با آقای نمکی دارم، به هیچ‌وجه ایشان‌چنین قصد و اقدامی نکرده و از فردی که این‌موضوع را اعلام کرده که همکار ما در یک قوه دیگر است، خواهش می کنیم که با دقت حرف بزند خبری که مبنای واقعی ندارد و مردم را نگران می‌کند چه سودی دارد این خبر کذب و دروغ است.

آقای واعظی رییس دفتر دولت است بدیهی است دیدگاه و ‌نظرات رییس جمهور تلخ و شیرین است و گاهی حساب ِکشانه برخورد می‌کند و گاهی ممکن است رییس جمهور گزارشاتی بخواهد و به نحوی سخن‌ بگوید که حساب ِکشانه‌ است و این ها از دفتر رییس جمهور صورت می‌گیرد. ایشان (واعظی) برخلاف نظر رییس جمهور نه نظر می دهد و نه اقدامی‌می کند.

خبر تکمیل می شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا