خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فواید استفاده قهوه به صورت موضعی برای مو + نحوه استفاده

عصر ایران نوشت: استفاده از قهوه به صورت موضعی روی مو و پوست سر ممکن است ریزش مو را متوقف کرده و باعث رشد مجدد آن شود…

  قهوه فهرستی طولانی از فواید متنوع برای بدن را به خود اختصاص می دهد، از جمله قابلیت کمک به حفظ سلامت و تقویت مو. در حالی که برخی از افراد مشکلی با ریختن قهوه دم شده سرد روی موهای خود ندارند و حتی نتیجه عالی هم می گیرند، شماری دیگر با این سوال رو به رو هستند که آیا استفاده از قهوه واقعا برای موهای من مفید است؟

در ادامه نگاهی به فواید احتمالی استفاده از قهوه برای مو، عوارض جانبی احتمالی و نحوه مصرف آن خواهیم داشت. گفتنی است که اطلاعات کامل مرتبط با تاثیر قهوه بر سلامت مو از طریق مقالات منتشر شده توسط مجلات انتشارات جان وایلی و پسران قابل دسترسی است.

تحقیقات چه می گویند؟

تحقیقات زیادی به منظور حمایت از مزایای استفاده از قهوه برای مو وجود ندارد. با این حال طبق مطالعات انجام شده، قهوه و به طور مشخص کافئین موجود در آن، ممکن است ظاهر و بافت مو را به طرق مختلفی بهبود ببخشد.

– رشد مو را تقویت می کند

ریزش مو اختلالی است که با افزایش سن رخ می دهد و هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. استفاده از قهوه به صورت موضعی روی مو و پوست سر ممکن است ریزش مو را متوقف کرده و باعث رشد مجدد آن شود.

در مورد طاسی مردانه، ریزش مو معمولا زمانی رخ می دهد که هورمون جنسی دی هیدروتستوسترون (DHT) به فولیکول های مو آسیب برساند. زنانی که DHT بیش از حد بالا دارند نیز ممکن است همین ریزش مو را تجربه کنند. آسیب به فولیکول مو به تدریج رخ می دهد و در نهایت منجر به طاسی می شود. اما با استناد به تحقیقات معتبر، کافئین موجود در قهوه می تواند به تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش آن یاری برساند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2007 نشان داد که کافئین به جلوگیری از اثرات DHT در فولیکول‌ های موی آقایان کمک می‌ کند. این مکانیسم باعث افزایش طول ساقه مو می شود و در نتیجه ریشه های مو بلندتر و پهن تر خواهند شد. کافئین همچنین مدت زمان آناژن را که مرحله رشد مو است، افزایش می دهد.

این مطالعه اثر کافئین را بر فولیکول ‌های موی بانوان نیز بررسی کرد و نشان داد که در این خصوص هم اثر محرک رشد مشابهی وجود دارد. از آنجایی که کافئین یک محرک است، گردش خون در فولیکول های مو را افزایش می دهد. این عملکرد نیز می‌ تواند به رشد سریع‌ تر و قویتر شدن موها کمک کند و موهای پرتر و ضخیم‌ تری را به ما هدیه دهد.

– باعث نرمی و براق شدن موها می شود

اگر موهای شما کدر، شکننده و خشک به نظر می رسند، استفاده از محصولات مرطوب کننده می تواند ظاهر آن را احیا کند. با این حال، با کمال تعجب، آبکشی مو با قهوه ممکن است حالت کدری آن را بهبود بخشد، زیرا قهوه حاوی ترکیبات فلاونوئیدی است (آنتی اکسیدان هایی که باعث بازسازی مو می شوند). ساقه مو در این حالت صاف و درخشان می شود. در نتیجه وز مو از بین خواهد رفت و گره موها راحت تر باز می شود.

از آنجایی که کافئین اثر دیورتیکی یا ادرارآوری بر بدن دارد، ممکن است تصور کنید که به دنبال مصرف موضعی روی موها سبب خشکی آنها می شود. با این حال، کافئین چربی مو را از بین نمی برد. این ترکیب در مقابل به حبس شدن رطوبت در ساختار مو کمک کرده و درخشندگی طبیعی ایجاد می کند. افزایش گردش خون هم به انتقال مواد مغذی به ریشه مو یاری رسانده و در نتیجه موهایی سالم تر و براق تر به ما هدیه می دهد.

– ما را به طور طبیعی از شر موهای خاکستری خلاص می کند

اگر به دنبال رنگ کردن موهای خاکستری یا تیره کردن رنگ موهایتان به طور طبیعی هستید، آبکشی موها با قهوه روشی مفید و ساده است. رنگ قهوه تیره است، بنابراین همچون یک لکه روی مو عمل می کند. اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید، این یک راه حل سریع برای پنهان کردن تارهای خاکستری است. به منظور تحقق بهترین نتیجه ممکن، از قهوه قوی مانند اسپرسو استفاده کنید.

طرز تهیه محلول شست و شوی قهوه

چه برای جلوگیری از ریزش مو و چه رنگ کردن موها و یا بهبود بافت مو، تهیه محلول شست و شوی قهوه بسیار ساده است.

به چه چیزهایی نیاز داریم:

– 2 تا 4 فنجان قهوه دم کرده و کاملا خنک شده

– بطری اسپری یا دارای اپلیکاتور

– کلاه حمام پلاستیکی

روش مصرف:

 – بسته به طول موهایتان به 2 تا 4 فنجان قهوه دم کرده نیاز دارید. بگذارید قهوه کاملا خنک شود و سپس آن را در یک بطری اسپری یا اپلیکاتور دار بریزید.

– موهای خود را مثل همیشه بشویید. در حالی که موهایتان هنوز خیس است، قهوه دم شده را به آنها اسپری کنید یا بمالید و مطمئن شوید که تمام تارهای مو‌ با قهوه اشباع شده اند.

– پس از استفاده، قهوه را به مدت چند دقیقه روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. سپس کلاه حمام بگذارید و اجازه دهید که محلول حدود 20 دقیقه روی موها و پوست سرتان بماند.

– پس از 20 دقیقه، قهوه را با آب سرد یا ولرم از روی موهای خود بشویید و سپس خشک کنید.

– اگر از قهوه برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد آبکشی را تکرار کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

چرا بهتر است قهوه را برای تقویت مو به صورت موضعی استفاده کنیم؟

برای اینکه آبکشی مو با قهوه به قطع ریزش و تحریک رشد مجدد کمک کند، باید به صورت موضعی استفاده شود.

اگر هر روز قهوه می نوشید، ممکن است تصور کنید که فنجان روزانه شما برای تحریک رشد یا بهبود بافت و ظاهر موهایتان کافی است. اما به منظور دست یابی به همان اثر تحریک کنندگی موضعی با نوشیدن قهوه، باید حدود 50 تا 60 فنجان قهوه در روز مصرف کنیم!

یک فنجان قهوه به طور متوسط بین 80 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. این در حالی است که سازمان غذا و دارو آمریکا تنها مصرف چهار تا پنج فنجان قهوه معمولی در روز را مجاز می ‌داند؛ در مجموع حدود 400 میلی گرم.

مصرف 1200 میلی گرم کافئین برای ایجاد تشنج کافی است، بنابراین 50 فنجان قهوه در روز قطعا از لیست خارج می شود. بدین ترتیب ایمن ترین راه برای استفاده از قهوه به منظور تحریک رشد مو و بهبود سلامت آن، استفاده موضعی و ماساژ روی مو و پوست سر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا