خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برگزاری مراسم ۱۵خرداد یک مسئله سیاسی نیست»

آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس گفت: برگزاری مراسم در ۱۵ خرداد یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک بدهکاری به نسل‌های متدین و انقلابی است که باید پرداخت شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار دبیران ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت حضرت و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۱۵ خرداد، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه محدودیت‌هایی که به واسطه بیماری کرونا به وجود آمده آن چیزی باشد که موجب خوشنودی دشمنان نباشد.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید با تدابیر اندیشیده شده راهکارهایی ارئه داد که ضمن رعایت چارچوب‌های بهداشتی دستورات ستاد مبارزه با کرونا، وظیفه‌ای که بر عهده داریم را به نحو مطلوبی انجام دهیم، افزود: شیراز مرکز یک فرهنگی است، فرهنگ و تمدن هم در همین موارد بروز پیدا می‌کند که یک مسئله جدید را با حفظ چارچوب‌ها حل کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر اینگونه فکر کنیم که اکنون کرونا است و دیگر نباید فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم در واقع همان چیزی می‌شود که دشمن دوست دارد یعنی تسلیم دشمن می‌شویم، از این رو ۱۴ و ۱۵ خردادماه ضمن احترام به امام و شهدا فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن صحنه‌هایی از جلوه فرهنگ، تمدن و فرهیختگی شیراز است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شیراز از شهرهایی است که در ۱۵ خرداد ۴۲ قیام کرده است، گفت: استان فارس تنها استانی بوده که در آن زمان در سه شهرش حکومت نظامی ایجاد شد در حالی‌که در هیچ جای کشور اینگونه نبوده است.

او خاطرنشان کرد: باید در صحنه‌های انقلابی به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن نتواند صحنه ضد انقلابی بیافریند.بسیج، سپاه و مراکز فعالیت‌های فرهنگی باید در پی این باشند که یک مراسم مطلوبی را شاهد باشیم، البته می‌دانیم در جمعیت‌های انبوه مشکلات بهداشتی و خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد که باید در این زمینه، با دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، بنابراین باید با نظم و برنامه ریزی خوبی این مسئله را برطرف کرد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در فضای مجازی نیز باید برگزاری برنامه‌ها جلوه خوبی داشته باشد، چراکه فضای مجازی تکمیل کننده حرکت‌های فرهنگی است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: نگاه امام و مقام معظم رهبری به عدالت اجتماعی از موضوعاتی است که باید بر روی آن به ویژه در فضای مجازی کار کرد، نباید اینقدر سختگیرانه در مسائل سبک زندگی حرکت کنیم که جوانان از گرایش به سبک زندگی اسلامی زده شوند. بنابراین توجه به فضای همدلی و اخوت نیز مهم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اگر خیلی خیلی خودرا مکلف وبدهکار شهدای 15 خرداد میدانید….ذره ای هم به فکر این دیار اسیب دیده از فسادواختلاس ودروغ ودغل باشید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا