خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره‌ی سیاست صحبت کند»

سخنران پیش از خطبه‎های نماز جمعه امروز پایتخت گفت: اینکه برخی به واعظان می‌گویند نباید در شب قدر حرف سیاسی زد، جای تاسف دارد؛ بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره سیاست صحبت کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه رابطه میان سیاست و معنویت رابطه‌ای گسترده است، اظهار داشت: اگر کسی به جامعه اسلامی در مقام سیاست ورزی و مدیریت ظلم کند، بدترین آدم است. به همین دلیل شما می‌بینید، برخی کسانی که در عرصه مدیریت‌های اجتماعی و سیاست آدم بدی می شوند، بطور وحشتناک در معنویت سقوط می‌کنند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری‎ها از این قرار است:

*انقلاب‌ گری به معنای دلسوزی برای مسائل جامعه، از بالاترین عبادات‌هاست.

*چرا حضرت امام(ره) که در اوج عرفان است، در اوج سیاست هم قرار داشت؟ امام(ره) به دلیل عارف بودن، سیاسی شده بودند. نمونه دیگر این عرفان و سیاست، آیت الله بهجت بود. رزمندگان حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه، تحت هدایت های معنوی حضرت آیت الله بهجت قرار داشتند. معنویت ما با سیاست یکی است. اینطور نیست که ما صرفا در اسلام چهارتا دستور داشته باشیم که نشان بدهد در دین ما، سیاست هم وجود دارد.

*نگاه به مدیران باید نگاه مقدسی باشد. این بی مایه‌گی است اگر انسان فرصت مدیریت را برای تقرب به خدا از دست بدهد. آنقدر باید به مدیران مثبت نگاه کنیم که همگان انتظارشان از مدیران بالا برود و همه به ایشان التماس دعا بگویند اما این‌ها در فرهنگ ما وجود ندارد؛ اگر نیست، نشان می دهد نتوانسته‌ایم میان سیاست و معنویت رابطه‌ای تبیین کنیم. صدقه دادن بسیار ثواب دارد اما اگر برای ریشه کن کردن فقر اقدام کنید، ثواب بیشتری دارد. این معنایش این نیست که دستگیری از فقیر را کنار بگذاریم. همین شعار مرگ بر آمریکا که شما می‌گویید، باعث ریشه کن کردن فقر می‌شود.

*کمک کردن به یک انسان ضعیف، برای خود صدقه است. حالا اگر از یک جامعه ضعیف و از مظلومین منطقه مانند یمن حمایت کنید، چه قدر صدقه است؟ این‌ها باید جزء معنویات باشد نه اینکه بخواهیم به این مسایل صرفا به عنوان رسوم اجتماعی و سیاسی نگاه کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا