خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کارنامه دولت روحانی مثل معجزه بود»

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت کارنامه دولت روحانی را معجزه دانست و گفت: اینکه اقتصاد کشور از زیر صفر و منفی به بالای صفر رسید و سیر صعودی پیدا کرد قطعا نشان از آن دارد که دولت توانسته است یک مجموعه اثرات بلند مدت و میان مدت بر مدیریت و اقتصاد و معیشت کشور وارد کند.

محمد کیانوش راد در گفت وگو با سحر – پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی  حسن روحانی – عملکرد و کارنامه دولت یازدهم طی چهار سال گذشته را قابل دفاع و موفق ارزیابی کرد و افزود: دفاع از دستاوردهای روحانی را باید از دو زاویه دید که یک بخشی از این دستاوردها و موفقیت ها سلبی و بخش دیگر این موفقیت ها را باید اثباتی قلمداد کرد.

کیانوش راد با بیان اینکه دستاوردهای سلبی دولت از همان روزهای آغازین عمر آن شروع شد، ادامه داد: دستاوردهای سلبی دولت یازدهم مشمول آن مجموعه اقداماتی بود که باعث شد تا سیاست ها و تصمیمات اشتباه به جا مانده از دولت نهم و دهم متوقف شود و ادامه پیدا نکند و این یک دستاورد مهم برای دولت است.

این نماینده اصلاح طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراموش نکنیم که  حسن روحانی در شرایطی کشور را تحویل گرفت که وضعیت کشور با ویرانه ای فرق نمی کرد. در آن زمان سیاست های اشتباه دولت دهم آنچنان گسترش یافته بود که کشور از بسیاری جهات امکانات و ابزار توسعه و پیشرفت خود را از دست بدهد؛ امکانات و ابزاری که زمینه آن در دوران دولت اصلاحات فراهم شده بود ولی در نهایت دیدیم که این امکانات و ابزار مثل تعامل با عرصه بین الملل در دولت های نهم و دهم از بین رفتند.

به گفته او حسن روحانی همین که بسیاری از سیاست های اشتباه دولت دهم را کنار گذاشت باعث شد که بسیاری از تهدیدها و مشکلات از کشور دور بماند و یا سطح و اندازه آن به حداقل برسد.

کیانوش راد در ادامه به دستاوردهای اثباتی دولت روحانی طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: به صورت خلاصه و مختصر باید گفت که دستاوردهای دولت طی چهارسال گذشته را می توان در عرصه های مختلف احساس کرد. اینکه اقتصاد کشور از زیر صفر و منفی به بالای صفر رسید و سیر صعودی پیدا کرد قطعا نشان از آن دارد که دولت توانسته است یک مجموعه اثرات بلند مدت و میان مدت بر مدیریت و اقتصاد و معیشت کشور وارد کند.

این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت با بیان اینکه دستاورد اقتصادی دولت روحانی با توجه به کارنامه اقتصادی دولت قبل را باید یک معجزه دانست و گفت: در دولت دهم سیاست های غلط آن دوران باعث شده بود تا ایران از جوامع جهانی دور شود و اتخاذ برخی مواضع عجیب در آن دوران کاری کرد که ما مدام شاهد قطع نامه های اقتصادی علیه کشور باشیم.

او با اشاره به موفقیت دولت در مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و عقد توافقنامه برجام، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم توانست با حل این مساله آن هم به شکل عزتمندانه پرونده هسته ای ایران را از آن وضعیت سابق خارج کند و با لغو تحریمها شرایط جدیدی برای کشور رقم زده شود که اولا روابط ناسالم ایران با کشورهای خارجه بهبود پیدا کند و ثانیا ایران به لحاظ سیاسی و اقتصادی جایگاه خود را در بازارهای جهانی و تعاملات بین المللی به اثبات برساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا