خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید حناچی بر ترویج دوچرخه‌سواری در تهران

«پیروز حناچی»، شهردار تهران پس از دوچرخه سواری در سه‌شنبه‌های بدون خودرو جای خالی حضور مداوم و انگیزه بخش وزیر ورزش و جوانان(مسعود سلطانی‌فر) در این روز را یادآور شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی این هفته همزمان با روز جهانی دوچرخه، در سه شنبه های بدون خودرو با دوچرخه به دفتر کار خود رفت.

رکاب‌زنی شهردار در حالی است که تاکنون تعداد کمی از مسئولان به طور مداوم در این اقدام او را همراهی کرده اند، موضوعی که حناچی هم به آن اشاره و از جای خالی حضور مداوم و انگیزه بخش وزیر ورزش و جوانان در سه‌شنبه‌های بدون خودرو یاد کرد.

وی همراهی مسئولان در این پویش را عاملی برای تشویق مردم جهت استفاده از وسایل‌حمل و نقل عمومی و پاک دانست.

حناچی شهردار تهران پس از رکاب زنی امروز گفت: اعتقاد دارم برای کاهش ترافیک شهر تهران و آلودگی هوا، در کوتاه مدت راهی جز تغییر وضعیت حمل و نقل نیست، در این میان دوچرخه یکی از وسیله های حمل نقل کم هزینه و پاک است که در شهرهای بزرگ جهان هم استفاده از آن تشویق می شود.

وی ادامه داد: مخصوصا در شرایط کرونایی فعلی دوچرخه وسیله ای است که می توان ضمن استفاده از آن، فاصله اجتماعی را هم رعایت کرد.

شهردار تهران افزود: علاوه بر منافع محیط‌زیستی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به مسئولین توصیه می کنم چرا که با مردم ارتباط نزدیک برقرار می کنند و مشکلات مردم برایشان ملموس تر می شود.

به گفته حناچی، از زمانی که وارد شهرداری شدم در «سه شنبه های بدون خودرو» یا با دوچرخه به دفتر آمدم و یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردم هم اکنون «سه شنبه های بدون خودرو» یک شعار شده است؛ همچنان که در بسیاری از کشورها یک روز را برای حمل و نقل پاک اختصاص می دهند و همه را به استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل پاک تشویق می کنند.

شهردار تهران درباره آخرین وضعیت قانون دوچرخه‌سواری گفت: همکاران من زمینه سازی می کنند تا قانون دوچرخه را بروزرسانی کنند چرا که آخرین قانون در این زمینه مربوط به سال ۱۳۰۹ بوده و باید اصلاح شود تا حمایت های لازم از دوچرخه سواران در شهر توسط پلیس راهور و نهادهای ذیربط صورت گیرد.

وی ادامه داد: بهترین حالت برای شهر تهران این است که دوچرخه سهم پنج درصدی از حمل و نقل را داشته باشد در حالی که هم اکنون این رقم زیر یک درصد است.

حناچی درباره آماده سازی معابر شهر تهران برای دوچرخه سواران افزود: برنامه ای که حوزه عمرانی در نظر دارد ساخت ۵۰۰ کیلومتر مسیر پیوسته برای دوچرخه سواری و اتصال این مسیرها به ایستگاه های مترو است و از سوی دیگر قرار بر این است که تمامی ایستگاههای مترو مجهز به پارکینگ دوچرخه شوند.

وی سایر مسئولان را هم به دوچرخه‌سواری دعوت کرده و خطاب به آنها گفت: برخی از سفرا اعلام آمادگی کرده اند که به سه شنبه های بدون خودرو بپیوندند و برخی هم مانند سفیر اتریش این پویش را همراهی کرده اند با این‌حال انتظار من این است که رفتار مسئولان باعث شود که مردم هم به استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی تشویق شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا