خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عده‌ای بلای کرونا را از ناحیه جن اعلام کردند»

امام جمعه رشت گفت: برخی دلیل شیوع این بلای جهانی کرونا به ویژه در جامعه مسلمانان را وجود گناهان جدید بیان کردند و در روایات نیز داریم هرگاه مردم گناهان جدیدی مرتکب شوند خدا نیز بلاهای جدیدی را ایجاد می کند. در روایات داریم از جمله علائم آخرالزمان این است که بلاها دامن مسلمانان و غیر مسلمانان را می گیرد؛ ضمن اینکه عده ای این بلا را از ناحیه جن اعلام کردند.

به گزارش ایسنا آیت الله رسول فلاحتی امروز در سخنرانی پیام جمعه رشت که بدون حضور مستمع در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تعطیلی ۱۱ نمازجمعه در کشور اظهار کرد: امروز سخنان بنده در قالب پیام جمعه است و به عنوان خطبه های نمازجمعه محسوب نمی شود.

وی نمازجمعه را حلقه ارتباط بین نظام و مردم عنوان کرد و افزود: از جمله برکات انقلاب اسلامی، نمازجمعه است و این اجتماع حتی زیر بمباران دشمن در دوران دفاع مقدس تعطیل نشد و اکنون به دلیل اهمیت سلامت مردم تعطیل شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تحلیل های بسیاری درباره شیوع ویروس کرونا مطرح شده است، تصریح کرد: برخی دلیل شیوع این بلای جهانی به ویژه در جامعه مسلمانان را وجود گناهان جدید بیان کردند و در روایات نیز داریم هرگاه مردم گناهان جدیدی مرتکب شوند خدا نیز بلاهای جدیدی را ایجاد می کند.

آیت الله فلاحتی، تحلیل برخی از شیوع ویروس کرونا را نزدیکی به ایام ظهور دانست و بیان کرد: در روایات داریم از جمله علائم آخرالزمان این است که بلاها دامن مسلمانان و غیر مسلمانان را می گیرد؛ ضمن اینکه عده ای این بلا را از ناحیه جن اعلام کردند.

وی به روایتی از امیرالمومنین امام علی(ع) درباره بلا، مصیبت و گرفتارهایی که جوامع انسانی به ویژه مسلمانان دچار آن می شوند، اشاره کرد و گفت: بلا و مصیبت دارای چهار نتیجه و دستاورد است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نخستین دستاورد بلا این است که موجب ادب کردن ظالمان می شود، خاطرنشان کرد: دومین دستاورد بلا امتحان برای مومن است و خدا می خواهد تحمل مومن در کشاکش سختی ها را امتحان کند.

آیت الله فلاحتی، بلا را برای انبیا درجه ذکر کرد و یادآور شد: خدا بسیاری از انبیا را دچار بلا کرد و این موضوع درجه انبیا را بالا می برد و دستاورد چهارم اینکه بلا برای اولیای الهی کرامت است.

وی ادامه داد: اگر با نگاه فلسفی و اخلاق مدارانه پیرامون بلاها داشته باشیم این است که درون آن مسائلی نهفته و اگر انسان به آن موارد بنگرد شاید دچار سستی نشود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سیل سال ۹۸ با توجه خسارت های اقتصادی و اجتماعی دارای فایده هایی بود، اظهار کرد: سیل سال گذشته موجب پر شدن سدها، آب های زیرزمینی و تالاب های کشور شد و این نعمت است و امسال در گیلان کمبود آب کشاورزی نداریم.

آیت الله فلاحتی به دستاوردهای شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ایجاد روح دعا و توسل بین مردم نخستین دستاورد ویروس کرونا است و مردم در کنار شیوع این ویروس با دعا، توسل و رازونیاز آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه تقویت صبر و شکیبایی دومین دستاورد شیوع بیماری کرونا است، بیان کرد: کرونا موجب شد مردم صبر و شکیبایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان رزمایش مواسات و همدلی بین مردم را از جمله دستاوردهای شیوع ویروس کرونا در جامعه دانست و تصریح کرد: همدلی بین مردم در کنار ویروس منحوس کرونا شکل گرفت و مقام معظم رهبری از پویش های مردمی تعریف و تکریم کردند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شد دانشمندان جوان ما به فکر مبارزه با این ویروس باشند، خاطرنشان کرد: اکنون کیت تشخیص کرونا در کشور تولید می شود و ۱۶ کشور خواستار دریافت این کیت از ایران هستند.

وی به موفقیت در برخورد با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: دفع و پیشگیری دومین مرحله مبارزه با ویروس کرونا است و امیدواریم جوانان ما نیز در این عرصه به موفقیت برسند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شاهد خباثت دولت های استکباری به ویژه دولت جنایتکار آمریکا در این شرایط سخت جهانی بودیم، اظهار کرد: آمریکا با توجه به شکست هایی که داشته، حرکت هایی را در منطقه انجام داده است.

آیت الله فلاحتی به حمله های مکرر به نیروی مقاومت مردمی مانند حشدالشعبی در عراق اشاره کرد و یادآور شد: شاهد تحرک موزیانه آمریکا در خلیج همیشه فارس برای ایجاد هراس در مردم منطقه بودیم که با مانع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد.

وی یادآور شد: اعلام تروریست بودن حزب الله لبنان توسط برخی از کشورهای اروپایی از حرکت های موزیانه آمریکا در شیوع بیماری کرونا بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فردا میلاد امام حسن مجتبی(ع) است، تصریح کرد: کمک های مواسات و همدلی مردم ایران به ویژه گیلان مصداق بارز سخن امام حسن مجتبی(ع) در کمک به نیازمندان و تسکینی برای خانواده های نیازمند است.

آیت الله فلاحتی به سالروز شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) در هفته آینده اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) فرمودند که در برابر ظالم خصم باشید و سر تعظیم فرود نیاورید.

وی با اشاره به اینکه یار و یاور مظلوم بودن از بیانات امام علی(ع) است، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران یاور مظلومان شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا