خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روح الامینی: قطعا کاندیدای ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هستم

نماینده مردم تهران در مجلس ‌گفت: با توجه به تجاربی که درنظام سلامت و قدرت اجماع سازی قسمت‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان و نظام سلامت دارم، بهتر می‌توانم در مسوولیت ریاست کمیسیون بهداشت فعالیت کنم.

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی در گفتگو با خبرگزاری سلامت افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی از تخصصی ترین کمیسیون‌ها است و قاعدتا اصحاب بهداشت و درمان و سلامت اکثریت آن را تشکیل می‌دهند و هیچ زمانی منعی نبوده که صاحبنظران اقتصاد، مدیریت، صنایع و رشته‌های مرتبط وارد آن شوند، اما هسته اصلی آن را کسانی باید تشکل دهند که در امور بهداشت و درمان تجربه یا تخصص دارند. این طبیعی است و کسانی که در این حوزه تخصصی ندارند نمی‌توانند در تصمیمات آن هم تاثیرگذار باشند یا منافع مردم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: منتهی نباید این موضوع باعث ایجاد فاصله بین متخصصان اقتصاد سلامت، سیاستگذاری و حکمرانی در حوزه سلامت شود که قاعدتا این موضوعی چند ساحتی بین رشته‌ای است.

روح‌الامینی اضافه کرد: تدبیری که اندیشیده‌ایم این است که من به عنوان فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت از همکاران متخصص، برجسته و با سابقه مجلس در حوزه‌های بودجه، اقتصاد و صنعت و تمام صاحبنظران پزشکی چه نماینده‌های سابق و چه اعضای کمیسیون بهداشت که تعدادشان هم کم نیست، دعوت کرده‌ام تا در این فراکسیون به ما کمک کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ تصریح کرد: به نظرم کنار هم نشستن ما در فراکسیون یا دعوت آزاد از آنهایی که صاحبنظر در اقتصاد کلان، بودجه و صنعت هستند، می‌تواند به کار کمیسیون کمک کند.

وی با بیان اینکه قطعا کاندیدای ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان است، درباره انتخابات ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هم توضیح داد: با توجه به اینکه من در دوران وزارت دکتر مرندی و دوران وزارت دکتر لنکرانی معاون وزیر بودم و در شورای معاونان تجاربی دارم، در انستیتو پاستور مسوولیت داشتم، بیش از ۲۰ سال حضور تعیین کننده در کمیته‌ تبیین سیاست‌های کلی سلامت، علم و فناوری مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتم، بیش از ۳۰ سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرده‌ام و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌ام و سال‌ها به تربیت نیرو در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول هستم و آشنایی‌ای که با صنایع، اقتصاد دانش بنیان، حوزه‌های فناوری نوین، زیست فناوری و واکسن دارم و آخرین تجربه‌ام تاسیس و مدیریت پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه شریف بوده که یکی از شاخه‌های وارد شده به آن، حوزه سلامت است، می‌توانم مفید باشم و حالت اجماع و اقناع بین جوانب مختلف مرتبط با بهداشت و درمان ایجاد کنم تا به سمت تحول برویم.

روح الامینی: قطعا کاندیدای ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هستم

وی تاکید کرد: به نظرم با توجه به این تجارب، قدرت اجماع سازی با قسمت‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان و نظام سلامت و ضمن احترامی ‌که برای سایر همکارانم قائل هستم، بهتر می‌توانم این کار را انجام دهم.

روح‌الامینی اظهار کرد: از طرفی دوستان ما در حوزه اقتصاد سلامت، سیاست گذاری و حکمرانی سلامت در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف برای کمک رسانی به ما اعلام آمادگی کرده‌اند. به نظرم این نقطه تفاوت بنده با دیگران است و آنها را رقیب خودم نمی‌دانم بلکه رفیق و همکار خوب من هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه آنطور که شنیده می‌شود دکتر سید مسعود خاتمی‌ و دکتر حسینعلی شهریاری از کاندیداهای ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان هستند، گفت: از وجود آنها و دیگران نظیر دکتر پزشکیان و سایر آنهایی که قبلا سابقه نمایندگی داشتند یا تازه وارد مجلس شده‌اند، به نحوه احسن بهره خواهیم برد و با استفاده از همه این ظرفیت‌ها گام‌هایی را برای رسیدن به اجماع حداکثری به نفع مردم و تحول نظام سلامت خواهیم برداشت.

روح‌الامینی درباره اهداف کمیسیون بهداشت و درمان در دوره یازدهم مجلس افزود: طبق گزارش‌هایی که وجود دارد از حدود ۲۰ طرح مطرح شده در کمیسیون بهداشت دوره دهم، تنها ۳ طرح به نتیجه رسیده است. تنقیح قوانین، تحول نظام سلامت و نظارت جدی در حوزه‌های بهداشت و درمان، بیمه، بهزیستی و هلال احمر از این موضوعات مطرح شده‌ هستند.

وی معتقد است: به نظرم تکیه عمده اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم روی اجرای مصوبات قبلی، تنقیح قوانین و قوانین جامعی است که باید در فرصت دوره یازدهم به آن رسیدگی شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ تاکید کرد: از همه مهمتر برنامه هفتم است که سیاست‌های کلی سلامت که بسیاری از آن در برنامه پنجم و ششم ترسیم شده، اما درصد تحقق آن کم بوده و باید تعیین تکلیف شود. برنامه هفتم باید دست بالا، قوی و مطابق با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری اجرا شود و از آنجایی که من در تدوین این سیاست‌ها از قبل حضور داشتم، باید رد پا و تاثیر قوانین، در مصوبات مجلس و نظارت، پررنگ تر شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقای روح الامینی …مطمئن باش سهم تو محفوظ است…..بهرحال گذشتن از خون فرزند ادمی را دگرگون میکند….که خواسته ها وامالش هم درهمین حد واندازه باشد….جناب روح الامینی حصه تان محفوظ است…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا