خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختلاف لوار‌زهی و قلجایی با پادرمیانی مولوی عبدالحمید به صلح انجامید

خون ناحق دنیا و آخرت را نابود می‌کند

اختلاف لوار‌زهی (تیره‌ای از براهویی) و قلجایی با پادرمیانی مولوی عبدالحمید، سه‌شنبه (3 اسفندماه 1400) در مسجد جامع مکی زاهدان به صلح انجامید.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در این نشست طی سخنان کوتاهی به “نکوهش قتل و پیامدهای منفی آن‌” اشاره کرد و گفت: خون ناحق دنیا و آخرت را نابود می‌کند و در دنیا زندان، غرامت، سرگردانی و قصاص دارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ادامه داد: یک گناه انسان را به گناهان بیشتر و بزرگ‌تر می‌کشاند. در سلسله همین گناهان است که انسان مرتکب قتل که یکی از بزرگ‌ترین گناهان است، می‌شود.

مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه بر لزوم برقرار ارتباط همۀ آحاد جامعه با مساجد و مراکز دینی تأکید کرد و گفت: اقشار مختلف جامعه به دین تشویق شوند و ارتباط‌شان با احکام، مساجد و مراکز دینی برقرار شود تا دین درمیان‌شان باشد.

وی بر لزوم کسب علم و دانش و حرفه تأکید کرد و گفت: باید مردم را به علم و دانشگاه تشویق کنیم؛ کمتر عالم و دانشگاهی‌ای پیدا می‌کنید که آدم بکشد و مواد مخدر حمل کند. بهتر است مردم به سمت شغل و فن و حرفه بروند. ممکن است برای کارگر ساده کمتر کار باشد، ولی برای انسان‌های حرفه‌ای ‌کار زیاد است.

مولانا عبدالحمید در پایان منازعه، درگیری و اختلاف را بی‌فرهنگی و زشت خواند و گفت: والدین، معتمدان و علما، جوانان را به خویشتن‌داری و تحمل و دوری از نزاع و درگیری تشویق کنند. از جدال و نزاع دوری شود، نزاع شوم است، منازعه دو نفر از صحابه سبب شد، پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم شب قدر را فراموش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا