خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسئولیت رئیسی در قبال خدشه‌دار شدن حرمت دانشگاه و دانشجو

مهدی مکارمی، روزنامه نگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در روزهای اخیر شاهد اقدامات عجیبی در برخی دانشگاه‌ها در هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه بوده‌ایم که در شأن نهاد دانشگاه نیست و کرامت دانشجویان را نیز خدشه‌دار می کند.

متاسفانه در این مدت به‌ویژه چند روز گذشته اقدامات عجیب و سرسختانه‌ای برای ورود دانشجویان از جمله تفتیش کیف‌های شخصی و اجبار به برداشتن ماسک و در مواردی ضبط غیرقانونی کارت‌های دانشجویی صورت می گیرد که در کنار ممنوع الورود نمودن جمع زیادی از دانشجویان و سایر برخوردهای صورت گرفته،  باعث خدشه دار شدن شأن و منزلت دانشگاه است و هم پیامی ناخوشایند را به بیرون دانشگاه منتقل می کند که مسئولان امر پذیرفته اند دانشجویان در چه موضع سیاسی قرار دارند و با این اقدامات قصد خاموش کردن چراغ نقادی و پرسشگری در نهاد دانشگاه را دارند.

مسئولیت این اقدامات متوجه شخص آقای رئیسی به‌عنوان رئیس دولت است چراکه مدیریت دانشگاه‌ها زیرمجموعه وزارت عتف و دولت اوست.

آقای رئیسی بر اساس وظایفی که قانون برعهده وی گذاشته است در قبال همه این رفتارهایی که با دانشجویان صورت می‌گیرد مسئول است و نمی تواند برخلاف مواضعی که در تریبون های رسمی اعلام می کند مجوزی برای این چنین برخوردها صادر نماید یا در قبال اینگونه رفتارهای تکان دهنده سکوت کند.

متاسفانه با وجود آنکه تنها کمتر از دوماه از آغاز سال تحصیلی حضوری در دوره ریاست جمهوری وی می گذرد حجم و نوع برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان لااقل در سه دهه گذشته بی سابقه بوده و وی تاکنون در این زمینه حتی در قبال عملکرد مسئولان دولت نیز  سکوت اختیار کرده است. قاعدتا دانشجویان حق دارند نپذیرند که این رفتارها بدون اطلاع و یا رضایت وی صورت می گیرد.

دانشگاه یک نهاد زنده و پویاست و نباید با اقداماتی نسنجیده حرمت آن شکسته شود و آرامشی آرامستانی بر آن حاکم شود. امیدواریم این شیوه های تحقیرکننده و نافی کرامت دانشجویان بزودی تغییر کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا