خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک بیانیه خطاب به مولوی عبدالحمید: ورود کرونا توسط طلاب چینی ثابت نشده

سایت اصولگرای رجانیوز در متنی که کی شناخته شده ترین نویسنده‌ی آن وحید یامین‌پور، مجری اصولگرای صداوسیماست، نوشت:

جمعی از فعالان مردمی عرصه وحدت اسلامی طی بیانیه‌ای به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان واکنش نشان دادند:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا سخنانی از طرف جناب مولوی عبدالحمید در قالب یک کلیپ تصویری در فضای مجازی منتشر شده است که لازم دیدیم طی بیانیه ای خطاب به ایشان توضیحاتی را متذکر شویم.

جناب مولوی عبدالحمید

سلام علیکم

جناب مولوی مستحضر هستند و خودشان هم اشاره دارند که در گذر زمان، بلایا و مصیبتهایی بر مردم عزیز ایران وارد شده که بعضا سخت و جان فرسا بوده است. از آن جمله و در مقاطع اخیر می توان به زلزله کرمانشاه، سیل سیستان و بلوچستان، سیل گلستان و لرستان و موارد دیگر اشاره کرد. حتما بهتر از ما می دانید که یکی از مهمترین مسائلی که از شدت این دردها کاسته و قلوب مردم مصیبت دیده را التیام بخشیده همدلی، همراهی و حمایت تمام عیار مردم این سرزمین از هم‌وطنان خود بدون توجه به خطوط مذهبی بوده و عنداللزوم شیعیان به یاری اهل سنت و بالعکس شتافته اند و البته هرگز این بلایا را ناشی از گناهکار بودن مردم خطه مصیبت دیده و عقاب دوری از خداوند تفسیر نکرده و نمی کنند.

علی‌هذا در زمانی که مسلمانان و همچنین دیگر مجامع بشری در کشورهای مختلف دچار بلای بیماری کرونا شده اند و بسیاری از مردم و خصوصا طلاب علوم دینی با اخلاص و از خود گذشتگی مشغول التیام درد و اندوه آنان هستند، از جنابعالی نیز انتظار می رود که وارد میدان شده و مرهمی بر درد مردم باشید و با بسیج طلاب مدرسه خود، گروههایی را برای تسکین آلام مردم تشکیل دهید.

گرچه متاسفانه در بدو امر، رسانه ها نیز از گمانه ورود کرونا توسط طلاب چینی سخن به میان آوردند؛ ولی این امر هرگز اثبات نشده و با توجه به فراگیری این ویروس در جهان، گرفتن انگشت اتهام بسوی افرادی خاص نه تنها منصفانه نیست، که فاقد مستندات کافی علمی و استدلالی است.

در بخشی از کلام حضرتعالی بنحوی طرح مساله می شود که گویی اولیاء الهی و آبروداران نزد خداوند حالا باید خودی نشان می دادند و کرونا را جمع می کردند و چون نکردند ثابت شد که ناتوان هستند! ما فکر می کنیم در ارایه این بخش بدلیل تقطیع سخنان شما یا احتمال عدم تسلط جنابعالی به فارسی روان، بدفهمی اتفاق افتاده است والا این اشکال قبل از آن بزرگان نعوذ بالله بر خداوند باریتعالی نیز وارد است! و البته رای اهل علم روشن است که نسبت خواست انسانی و اراده الهی چیست.

ما بعنوان کسانی که دغدغه تقریب داشته و داریم و چوب ایستادن بر این خط پسندیده اعتدالی را خورده ایم، می دانیم که جنابعالی نیز از طرف تندروهای سنی و شیعه مورد هجمه بوده اید؛ لکن این را دلیل موجهی جهت خروج از خط اعتدال نمی دانیم. مثلا ما می دانیم که جامعه المصطفی در گرگان مرکزی ویژه اهل سنت دارد که بر فقه مذاهب اربعه در آنجا نماز اقامه می شود و آزادی مذهبی کامل وجود دارد.

بر این اساس این موضع جنابعالی اگر تعمیم برخی مصادیق باشد که نارواست و اگر ناشی از عدم شناخت، نیازمند تکمیل و سپس اظهار نظر می باشد که تقاضا داریم بدان توجه و اقدام نمایید.

در پایان عارضیم که دعوت جنابعالی به بازگشت به خداوند و توبه در میانه ابتلا به این ویروس منحوس که جهان را درگیر کرده، بسیار بجاست و بیدارگر غافلان از باور به سیطره قدرت الهی بر همه شئون می باشد؛ ولی آنچه علاوه بر این می تواند جامعه را آرام نماید دعوت به همدلی و همراهی و وحدت است. پیشاپیش از توجه جنابعالی سپاسگزاریم.

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از فعالان مردمی عرصه وحدت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی رفیع پور/استاد حوزه و دانشگاه
دکتر وحید یامین پور/دبیر اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی
علیرضا کمیلی/دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جلالی/معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی تجریشی/مسئول سابق مرکز راهبری ورثه الانبیا
رحیم آبفروش/ مسئول جامعه ایمانی مشعر
حجت الاسلام و المسلمین مسائلی/ نویسنده و پژوهشگر عرصه وحدت
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی/سرپرست اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی
دکتر فروز رجایی فر/رییس ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام
محمد صمصامی/دبیر سایت اخوت
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر کمالی/عضو شورای تشکل ملت ابراهیم
سید محمد سرکشیکیان/ مسئول تشکل سلمان
صالح کاهانی/عضو شورای انجمن وفاق
محمد آبادی/عضو شورای مجمع حبل الله
حسین همازاده/عضو سابق شورای اتحادیه بین المللی امت واحده
محمدرضا امینی/ نویسنده
حامد رضایی/کارشناس مرکز راهبری ورثه الانبیا
سجاد اسلامیان/مسئول بین الملل تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی
سرکار خانم فاطمه خطیب
سرکار خانم پریسا رضایی
حسین شیخیان
سعید قربانی
محمد حاج اسماعیلی
حسین کاظمی

نامه‌ی عبدالحمید به اعرافی: شفاف کنید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا