خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارتر: بی‌عدالتی نژادی دموکراسی در آمریکا را تضعیف می‌کنند

جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در واکنش به مرگ جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس، درباره مشکل نژادپرستی در کشور اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از مرگ جورج فلوید، یک سیاه‌پوست آمریکایی، توسط پلیس، جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، “بی‌عدالتی‌های نژادی غم‌انگیز” و اقدامات “ظالمانه آشکار” را که موجب تضعیف دموکراسی در آمریکا می‌شوند، محکوم کرد.

کارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی و همسرش از بی‌عدالتی‌های نژادی غم‌انگیز نگران هستند و با تمام وجود با خانواده‌های قربانیان و افرادی که احساس ناامیدی در برابر ظلم‌های آشکار و تبعیض‌ نژادی که در همه‌جا وجود دارند، ابراز همدردی می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: افرادی که در قدرت حضور دارند، یا از امتیازاتی برخوردارند و یا وجدان اخلاقی دارند، باید مقاومت کنند و به یک پلیس و سیستم قضایی که تبعیض قائل می‌شوند، بگویند که نابرابری اقتصادی غیراخلاقی بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان و همچنین اقدامات عمومی که موجب تضعیف دموکراسی ما می‌شود، کافی است.

رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا تأکید کرد: ما به دولتی نیاز داریم که همچون مردمانش خوب باشد و ما لیاقتمان بیشتر از این است.

جیمی کارتر با اشاره به اینکه زمانیکه در سال ۱۹۷۱ به قدرت رسید اعلام کرد که دوران تبعیض‌ نژادی تمام شده است، گفت: با غم و اندوه فراوان امروز پس از گذشت پنج دهه این سخنان را دوباره تکرار می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا