خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با آقای رئیسی درباره‌ی «انتخابات» ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آقای رئیس جمهور، شما در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری در سال 1400 با مشارکت 48 درصدی مردم انتخاب شدید در حالی که ۱۳٪ شرکت‌کنندگان هم رأی باطله دادند و بدین گونه عدم شرکت خود را اعلام کردند، یعنی شما در حقیقت منتخب انتخاباتی با شرکت حداکثر 33 تا 35 درصد واجدان شرایط رأی بودید و بدون این که اکثریت قاطع مردم در انتخابات و انتخاب شما مشارکت داشته باشند با این وجود خود را رئیس جمهور منتخب مردم(!) می‌دانید و می‌نامید! حال آن که این عنوان سزاوار کسی است که در انتخاباتی با شرکت حداقل نصف بعلاوه یک واجدان حق رأی انتخاب شده باشد. با این وجود در سخنان اخیر خود در آخرین مصاحبه تلویزیونی گفتید برای بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات شرکت کردید و در دفاع از حقوق مردم مبنی بر شرکت در انتخاب رئیس جمهور مطلوب خود، پیگیر “بررسی مجدد صلاحیت کاندیداهای ردّ صلاحیت شده” گشتید!

در این انتخابات جز آقای همتی، بقیه کاندیداها پوششی و برای حفظ رأی شما و دادن صورت انتخاب به انتخابات بودند همچنان که بعدا همه مزد پوششی بودن خود را گرفتند و به هر کدام منصبی واگذار شد! بنا بر این شما خودتان هم می‌دانستید در انتخاباتی بدون رقیب شرکت کرده‌اید که رأی آوردن شما قطعی بود و به یقین شما واجد اکثریت آراء می‌شدید.

شما اگر به واقع در صدد استیفای حق رأی و حق انتخاب مردم ایران بودید، باید در زمان اعلام اسامی واجدان شرایط و با توجه به رد صلاحیت غیر قانونی کسانی که همه شرایط قانونی را داشتند از جمله آقایان جهانگیری، لاریجانی و پزشکیان که مناصب بالای معاون اولی، ریاست و معاونت مجلس را در رزومه خود داشتند، به صراحت و علنی اعلام می‌کردید: «اگر صلاحیت آقایان مذکور تأیید نشود یا ادله قانونی ردّ صلاحیت آنان، به صراحت تمام اعلام نگردد، از حضور در انتخابات معذورم زیرا من می‌خواهم بر مسندی تکیه بزنم که باید حافظ حقوق آحاد مردم باشد و اگر حالا که هنوز انتخاب نشده‌ام، بر این حق قانونی مردم در انتخاب کاندیدای مورد نظرشان و حق قانونی کاندیداهای واجد صلاحیت قانونی برای انتخاب شدن پای نفشرم، مردم یقین خواهند کرد که فردا هم که به فرض مرا انتخاب کنند، بر استیفای حقوقشان پای نخواهم فشرد!».

اگر شما این کار را کرده بودید، یا به جهت پافشاری بر استیفای حق مردم؛ ردّ صلاحیت می‌شدید که در دادگاه وجدان و در محضر ملت و تاریخ سربلند بودید زیرا برای دفاع از حقوق مردم و کاندیداهای مردمی و رقبایتان قربانی شده بودید یا موفق می‌شدید آنان را به صحنه انتخابات برگردانید که در آن صورت اگر انتخاب می‌شدید، به عنوان کاندیدای مدافع حقوق ملت و محبوب آنان انتخاب می‌شدید و اگر هم انتخاب نمی‌شدید، در تاریخ نامتان به عنوان مدافع حقوق مردم و مخالفانتان در زمره مردان بزرگ ثبت می‌شد.

شما در بزنگاه مهم تاریخی 1400 استقامت نورزیدید و دفاع جانانه نکردید و فقط در صدد گرفتن بهانه برآمدید تا امروز بگویید من برای بررسی مجدد صلاحیت آنان تلاش کردم! لذا اکثریت قاطع مردم هم با شرکت نکردن در انتخابات یا شرکت ظاهری و اعلام مخالفت با دادن رأی باطله؛ دست رد به سینه شما زدند و نام شما به عنوان “اولین کسی که با انتخاب شدن در انتخاباتی بدون شرکت اکثریت[نصف بعلاوه یک] واجدان حق رأی، بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده”، ثبت شد و این مدال “غیر افتخارآمیز” بر سینه شما نصب گردید. با توجه به آنچه گذشت:

اولاً شما در این دو سال دستآورد محسوسی در سیاست خارجی و داخلی و ابعاد اقتصادی نداشته‌اید از جمله بعد از دو سال هنوز نتوانسته‌اید سرنوشت برجام را به نقطه مشخصی برسانید و …؛ تازه اگر دستاوردی هم می‌داشتید، باز هم مهم نبود زیرا «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج»!

ثانیا شما زمانی می‌توانید در تاریخ این کشور سربلند ثبت شوید که از اجرای بدون کم و کاست قانون در کشور حمایت کنید و مثلا در انتخابات آینده، فارغ از اقبال یا عدم اقبال مردم و فارغ از موفق شدن یا نشدن؛ جلوی رد صلاحیت‌های غیر قانونی توسط شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت بایستید و اجازه ندهید واجدان شرایط “بدون استناد قانونی و بدون ادله مثبته آن استناد” توسط این شورا رد صلاحیت شوند. امسال سال امتحان قانونگرایی و تعیین نمره قبولی یا ردّی شماست، حال این گوی و این میدان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نویسنده ی این یادداشت، حتی از ساده ترین سواد ابتدایی ریاضی دوره ی راهنمایی هم محروم بوده و یا به عوام فریبی روی آورده است، چون نمی فهمد که عدد 13 درصد باطله را نباید از 48 کم کند، آن 13 درصد، 13 درصد از 48 در صد بوده است.

    نویسنده ی این یادداشت در یادداشتی دیگر با نام شایستگان رهبری نیز عمدا به تقطیع و تحریف سخنان امام خمینی در مورد رهبر بعدیشان پرداخته بود تا برای آقای خامنه ای رقیب تراشی کند.

    3
    1
  2. علت عدم شرکت بخشی از مردم در انتخابات 1400 در واقع اعتراض به عملکرد دولت آقای روحانی بود نه عملکرد آقای رئیسی که سمت اجرایی دولتی تا آن زمان نداشته است. ایشان خواه ناخواه و علی رغم حسادت و عناد افسارگسیخته و رسوای اشخاصی مانند شما؛ به هر حال منتخب مردم ایران طی مکانیزم قانونی و شرعی انتخابات؛ بودند و رای و نظر بعضا افسردگی آمیز و کینه توزانه ی افراد و حتی بخشی از مردم؛ تغییری در این حقیقت بوجود نمی آورد. در جایی از متن نوشته اید که «دولت آقای رئیسی دستاوردی در سیاست داخلی و خارجی نداشته است.»! همین ادّعای غیرمنصفانه و سخیف نشان دهنده ی نامتعادل و غیرعادل بودن شماست و البته اگر واقعا قصد عناد و لجاج نداشته باشید؛ متوجه می شوید که دستاورد دولت آقای رئیسی در مقوله و حوزه ی برجام بهترین دستاورد بوده که همانا عدم وابستگی و وابسته کردن کشور به برجام و توطئه ی برجام و غل و زنجیری اقتصادی/سیاسی به نام برجام؛ بوده است درست برخلاف دولت آقای روحانی! به علاوه دستاوردهای دولت آقای رئیسی در حوزه های مختلف به وضوح قابل مشاهده است و چشم بستن عنودانه بر آنها حقیقت را تغییر نمی دهد. ضمناً شما بفرمایید که دستاورد برجام برای خود دولت و شخص آقای روحانی که برجام را منعقد کرد و به آن افتخار می کرد چه بود و آیا آن دولت توانست بهره ای از برجام نافرجام خود ببرد!؟ آیا عمداً و از روی لجاج اصرار دارید که عدم ثمر و بهره و نتیجه ی ملموس برای برجام را صرفا و فقط و فقط ناشی از عملکرد دولتهای ایران و خصوصا دولت آقای رئیسی بدانید و تاثیر عهدشکنی و تخریب برجام توسط طرف(های) مقابل که در واقع مسبّب و مسئول اصلی وضعیت برجام نافرجام هستند را نادیده بگیرید!؟ آیا ایران به تنهایی مسئول وضعیت اغماگونه ی برجام است!؟ آیا ایران تا مدتها بعد از خروج آمریکا از برجام؛ به آن متعهد نماند و نمانده است!؟
    تمامی نوشته های شما نشانه ای آشکار از ضیق و زیغ در شاکله ی شماست! و البته به قول قرآن کریم: “کلٌ یعمل علی شاکلته”

    1
    1
  3. علت عدم شرکت بخشی از مردم در انتخابات 1400 در واقع اعتراض به عملکرد دولت آقای روحانی بود نه عملکرد آقای رئیسی که سمت اجرایی دولتی تا آن زمان نداشته است. ایشان خواه ناخواه و علی رغم حسادت و عناد افسارگسیخته و رسوای اشخاصی مانند شما؛ به هر حال منتخب مردم ایران طی مکانیزم قانونی و شرعی انتخابات؛ بودند و رای و نظر بعضا افسردگی آمیز و کینه توزانه ی افراد و حتی بخشی از مردم؛ تغییری در این حقیقت بوجود نمی آورد. در جایی از متن نوشته اید که «دولت آقای رئیسی دستاوردی در سیاست داخلی و خارجی نداشته است.»! همین ادّعای غیرمنصفانه و سخیف نشان دهنده ی نامتعادل و غیرعادل بودن شماست و البته اگر واقعا قصد عناد و لجاج نداشته باشید؛ متوجه می شوید که دستاورد دولت آقای رئیسی در مقوله و حوزه ی برجام بهترین دستاورد بوده که همانا عدم وابستگی و وابسته کردن کشور به برجام و توطئه ی برجام و غل و زنجیری اقتصادی/سیاسی به نام برجام؛ بوده است درست برخلاف دولت آقای روحانی! به علاوه دستاوردهای دولت آقای رئیسی در حوزه های مختلف به وضوح قابل مشاهده است و چشم بستن عنودانه بر آنها حقیقت را تغییر نمی دهد. ضمناً شما بفرمایید که دستاورد برجام برای خود دولت و شخص آقای روحانی که برجام را منعقد کرد و به آن افتخار می کرد چه بود و آیا آن دولت توانست بهره ای از برجام نافرجام خود ببرد!؟ آیا عمداً و از روی لجاج اصرار دارید که عدم ثمر و بهره و نتیجه ی ملموس برای برجام را صرفا و فقط و فقط ناشی از عملکرد دولتهای ایران و خصوصا دولت آقای رئیسی بدانید و تاثیر عهدشکنی و تخریب برجام توسط طرف(های) مقابل که در واقع مسبّب و مسئول اصلی وضعیت برجام نافرجام هستند را نادیده بگیرید!؟ آیا ایران به تنهایی مسئول وضعیت اغماگونه ی برجام است!؟ آیا ایران تا مدتها بعد از خروج آمریکا از برجام؛ به آن متعهد نماند و نمانده است!؟
    اما در مورد عملکرد آقای رئیسی در خصوص رد صلاحیتها! ایشان نه حق و نه توان و اختیار دخالت در عملکرد نهادهای نظارتی انتخابات را داشتند و دارند و قانون مکانیزم و سازوکار اعتراض به عملکرد آن نهادها را مشخص کرده است. طیف سیاسی رقیب نیز در انتخابات کاندید داشت و توهمات شما در خصوص پوششی بودن رقبای آقای رئیسی که اصطلاحاً در طیف انقلابی دسته بندی می شوند نیز بهره ای از حقیقت نداشته و صرفا تخیلات بیمارگونه ی شماست و دلیل و مدرکی نیز نداشتید و ارائه نکردید. این روش حتی بعضا برای محک زدن اجتماع و ذائقه ی مردم و کشف کاندیدای بیشتر مورد تمایل مردم است نه آن بدگمانی های عجیب غریب شما.
    در پیایان باید گفت که تمامی نوشته های شما نشانه ای آشکار از ضیق و زیغ در شاکله ی شماست! و البته به قول قرآن کریم: “کلٌ یعمل علی شاکلته”

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا