خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ربات چینی «آدم» از آب درآمد

نادیا زکالوند در سایت خبرآنلاین نوشت: ماه پیش ربات پیشخدمت اندرویدی که در رستورانی در شهر چونگ‌چینگ مشغول به کار است، به‌دلیل اینکه خیلی شبیه انسان رفتار می‌کرد، همه را حیرت‌زده کرده بود. اما این ربات، توهمی بیش نبود.

این روزها که مردم سراسر دنیا شاهد تهدید ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی به دزدیدن مشاغل‌شان هستند، با دیدن فیلم پیشخدمت رباتی در شبکه اجتماعی دوئین (نسخه چینی تیک‌تاک) در رستوران چینی بسیار حیرت کرده و البته نگران شدند.

این پیشخدمت اندرویدی بسیار شبیه انسان با مشتریان رستوران در تعامل بود. او سفارش‌ها را می‌گرفت و سپس غذایشان را سر میزشان می‌آورد و درست مانند یک انسان واقعی رفتار می‌کرد. این ویدیو در شبکه اجتماعی آنقدر سروصدا به پا کرد که برخی از خبرنگاران تصمیم گرفتند، آن ربات را از نزدیک ببینند. اما وقتی دریافتند این ربات اندرویدی، خانم ۲۶ ساله صاحب رستوران است که به‌شکل ربات ظاهر شده است، بیشتر تعجب کردند.

ربات چینی «آدم» از آب درآمد/ عکس

خانم شین، هنرمند و متخصص در طراحی حرکات موزون است و به این حرفه خود بسیار علاقه دارد. او از وقتی که سه سال پیش این رستوران را راه‌اندازی کرده است، برای جلب مشتری دست به ایده‌های جالبی زده است که خود را به شکل ربات اندرویدی درآوردن از جدیدترین ایده‌هایش بود.

خانم شین در این کار، آنقدر حرفه‌ای عمل کرد که حتی مشتریانی که او را از نزدیک دیدند، نمی‌توانستند تشخیص دهند او انسان واقعی است نه یک ربات.

ربات چینی «آدم» از آب درآمد/ عکس

این روزها چینی‌ها به رستوران خانم شین سرازیر شدند تا هم از غذاهای خوشمزه رستوران او لذت ببرند و هم حرکات ربات‌مانند او را از نزدیک مشاهده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا