خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منع واردات لوازم خانگی کره‌جنوبی؛ تنبیه سیاسی یا حمایت از تولید ملی؟!

در حالی که علت صدور دستور رهبری انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی، حمایت از تولیدات داخلی در این حوزه اعلام شده است، یک نماینده‌ی «مجلس انقلابی» روایت متفاوتی از دلیل این دستور مطرح کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، احمد نادری می‌گوید: کسانی که نسبت به کشور و مردم ایران بدعهدی و بدقولی کردند باید بدانند که این واکنش یک واکنش کاملاً جدی است. کشور و شرکت‌های کره‌‌ای در زمان تحریم بدعهدی و بدقولی کردند و پشت ایران را خالی کردند لذا قاعدتا ما هم باید واکنش نشان می‌دادیم و کالاهای آنها را تحریم کنیم.

خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده‌ی تهران در مجلس نوشت: «دستوری که مقام معظم رهبری برای ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای صادر کردند دستوری به جا بود.

عرصه روابط بین الملل عرصه رئالیسم است و در واقع کنشگران سیاسی که دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی مورد حمایت آن‌ها هستند باید بدانند که هر کنشی یک واکنشی را به همراه خواهد داشت.

طبیعتاً کسانی که نسبت به کشور و مردم ایران بدعهدی و بدقولی کردند باید بدانند که این واکنش یک واکنش کاملاً جدی است. کشور و شرکت‌های کره‌‌ای در زمان تحریم بدعهدی و بدقولی کردند و پشت ایران را خالی کردند لذا قاعدتا ما هم باید واکنش نشان می‌دادیم و کالاهای آنها را تحریم کنیم.

به نظر من دستور مقام معظم رهبری یکی از دستورات درخشانی است که ایشان در طول سال‌های زعامت خود صادر کردند. این دستور بسیار هوشمندانه است.

با این دستور توجه بیشتری به تولید و ظرفیت های داخلی می‌شود که شکوفایی (ساخت ایران) را به دنبال خواهد داشت لذا به نظر من همه باید این دستور را اجرایی و عملیاتی کنیم و به سمتی برویم که ان‌شالله بتوانیم کالای ایرانی مصرف کنیم که مصرف کالای ایرانی باعث شکوفایی تولید و اشتغال زایی می‌شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا