خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلنوشته‌ی یک دبیر آموزش و پرورش خطار به «جناب مسئول»

سیف میرآزادی، دبیر فرهنگ و هنر، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، نوشت:

جناب مسئول! اگر شما برای اداره مملکت برنامه ندارید،ما برای اداره ی زندگی مان برنامه ریزی می کنیم


امروز دوم شهریور ۱۴۰۰ است و حقوق مرداد ماه فرهنگیان واریز نشده است، حقوقی که قرار بود با افزایشی اندک و با پرداخت معوقه‌ها به حساب فرهنگیان واریز شود. ما از چند و چون این اتفاق خیلی اطلاع درستی نداریم، اما می‌دانیم هر چه بوده نشان از بی برنامگی و عدم اشراف مسئولان بالادستی به حیطه‌ی تخصصی خود دارد. شایع شده که دولت جدید و بالاخص رییس سازمان برنامه و بودجه جناب آقای میرکاظمی حاضر نشده برای این ماه حقوق فرهنگیان را با معوقات آن پرداخت کند و مخالف احکام صادر شده در دولت قبل است و اصرار داشته که تا احکام اصلاح نشود اجازه پرداخت حقوق فرهنگیان را نخواهد داد.

من نمی‌دانم امثال آقای میرکاظمی چقدر درآمد دارند و چگونه زندگی می‌کنند، ولی ما معلمان برای همه‌ی کارهایمان برنامه ریزی می‌کنیم، از شکل ورود به کلاس تا نحوه‌ی اجرای تدریس و ارزشیابی و ارائه نکات اخلاقی و تربیتی در کلاس.

برای زندگی‌مان هم برنامه ریزی داریم و با درآمد ناچیزی که به لطف ندانم کاری‌های امثال شما، ارزشش روز به روز کمتر شده، امرار معاش می‌کنیم. بر اساس همین درآمد به فرزندانمان قول‌هایی می‌دهیم، یقیناً به فرزندانمان هرگز قولی نمی‌دهیم که توان عملی کردنش را نداریم. اما این ماه، به گمانم خیلی از ما معلمان نزد خانواده‌مان بد قول شدیم، شرمنده بودیم، شرمنده‌تر شدیم.

هزاران معلم به فرزندانشان قول داده بودند آخر این ماه برایشان کفش بخرند، وسایل نقاشی بخرند، فلان وسیله بازی را بخرند، هزاران معلم شرمنده شدند، هزاران معلم بدقول شدند، چرا؟ چون به گفته‌ی شما مسئولین اعتماد کرده بودند.

نمی‌دانم زمانی که چک پرداخت حقوق معلمان را برایتان آوردند تا امضاء کنی، وقتی که بادی به غبغب انداختی و از اینکه شاهرگ بودجه کشور را در کنترل داری، سرمست بودی، به آن معلمی که منتظر بود این ماه چندغاز بیشتر به حسابش واریز شود، بلکه گرهی -هر چند کوچک- از زندگی‌اش باز شود فکر کردی!؟

-مسلماً نه.

امثال شما آن بالاها هرگز به افرادی که این پایین با تصمیمات نابخردانه شما کشتی زندگیشان به تلاطم می‌افتد، فکر نمی‌کنید، شما هم اگر مثل ما به برنامه اعتقاد داشتید، وضع فعلی مملکت این نبود.

شما بازی‌های سیاسی خودتان را می‌کنید، شما لجبازی خودتان را می‌کنید.

شاید از اینکه وزیر پیشنهادی ناکارآمدتان مورد استقبال قشر فرهیخته‌ی فرهنگیان قرار نگرفته، به تریج قبایتان برخورده و خواسته‌اید، درس عبرتی به فرهنگیان بدهید.

نمی‌دانم به آن دنیا اعتقاد دارید یا نه، اما اگر ذره‌ای اعتقاد داشته باشید، این را بدانید که بابت این تصمیمات نابخردانه، بی آنکه به عواقب آن فکر کنید که چگونه باعث نا امیدی و دلشکستگی فرهنگیان و خانواده آنها می‌شود، از شما و امثال شما نمی‌گذریم…

دلنوشته‌ای از یک دبیر آموزش و پرورش

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا