خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات یک امام جمعه درباره‌ی روز جهانی محیط زیست

حجت‌الاسلام باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه اسالم با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: جهان پیرامون ما و امکانات طبیعی آن نعمت های الهی محسوب می شوند. محیط زیست فقط به انسان های این دوران تعلق ندارد و علاوه بر اینکه موجودات دیگر هم حق حیات در آن دارند، فرزندان و نسل های آینده ما نیز در آن سهیم هستند و ما باید با حفظ محیط زیست این امانت را به سلامت به آنها برسانیم.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه شهر اسالم، با اشاره به اهمیت و ضرورت فراگیری علوم دینی و نشر احکام و معارف دینی به عنوان یک نیاز ذاتی و فطری بشر، اظهار کرد: جوانان با استعداد و علاقمند برای تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه وارد شوند.

وی به تقارن ۱۶ خردادماه با روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: جهان پیرامون ما و امکانات طبیعی آن نعمت های الهی محسوب می شوند.

امام جمعه اسالم، از گردشگران خواست حداقل با جمع کردن زباله های خود جلوی آلودگی محیط زیست را بگیرند و گفت: محیط زیست فقط به انسان های این دوران تعلق ندارد و علاوه بر اینکه موجودات دیگر هم حق حیات در آن دارند، فرزندان و نسل های آینده ما نیز در آن سهیم هستند و ما باید با حفظ محیط زیست این امانت را به سلامت به آنها برسانیم.

باقری، با اشاره به آغاز رسمی مجلس یازدهم، تصریح کرد: تقارن آغاز به کار مجلس شورای اسلامی با ایام ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد ما را متوجه این امر می کند که باید در مسیر امام و شهدا حرکت کنیم.

وی یکی از ویژگی های بارز حضرت امام خمینی(ره) را که برگرفته از سیره پیامبر(ص) بود، اعتماد به جوانان و میدان دادن به نیروهای انقلابی و بااراده و دلسوز دانست و تصریح کرد: امام راحل با جوانان انقلاب کرد و با همان جوانان سپاه و ارگان های مختلف انقلاب را تشکیل داد. در مکتب امام جوانان ۲۰ ساله نیز فرمانده می شدند و جنگ را اداره می کردند.

امام جمعه اسالم، با بیان اینکه امروز باید راه امام و آرمان امام را احیا کنیم، گفت: جوانان دیروز تکلیف خود را ادا کرده اند و تکلیف امروز رها کردن پست ها و ایجاد فرصت برای جوانان تازه نفس است لذا از مسئولان پیشکسوت می خواهیم میدان را برای جوانان انقلابی خالی کنند تا گام دوم انقلاب با نشاط و شتاب برداشته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا