خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک بام و دو هوا!

حجت الاسلام مجتبی لطفی، از شاگران و مسوولان دفتر مرحوم آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی نوشت:

تابستان سال 83 در یکی از کوچه‌های منتهی به دفتر آیت الله منتظری با دو اتوموبیل از نیروهای اطلاعات قم محاصره شدم. آنان قصد بازداشت مرا داشتند و هنگامی که از آنها حکم بازداشت خواستم، کاغذ کوچک معمولی به اندازه نصف کف دست که دست نوشته دادستان وقت قم بود را نشانم دادند!

تا فردایش خانواده من ازسرنوشت من خبری نداشتند و حتی مجبور شده بودند به بیمارستان‌ها و حتی پزشکی قانونی زنگ بزنند شاید مرده مرا جایی یافته باشند! تا این که سعید منتظری با یکی از مدیران اطلاعات قم تماس می‌گیرد و از او سراغ مرا می‌گیرد و او تأیید می‌کند که در بازداشت ماست!

مدتی در سلول انفرادی این اداره بازداشت بودم و پس از مدتی به زندان لنگرود قم منتقل شدم. از جمله اتهامات من افشاگری در باره بازجویی از گروه موسوم به سعید امامی معاون وقت امنیت وزارت اطلاعات و مجریان دستور قتل‌های زنجیره‌ای بود. جرم من این جا این بود که نوار بازجویی‌ها را در اختیار برخی از مراجع تقلید گذاشته بودم که دریغ از یک آه!. از جمله مواردی که همسر سعید امامی شکنجه می‌شد تا اعتراف کند این موضوع بود که در خانواده سعید امامی چگونه اوراق قرآن را هتک حرمت می‌کردند تا ثابت کنند گروه ترور و قتل‌ها افرادی بی دین بودند. (با یک سرچ ساده بخش‌هایی از این بازجویی‌ها که از حدود 300 ساعت بازجویی گلچین شده در اینترنت موجود است)

همزمان با دوران بازداشت که بعداً توسط قاضی سلیمی به حدود 4 سال حبس محکوم شدم، اخبار تلویزیون ایران خبر توهین نظامیان آمریکایی به اوراق قرآن و تظاهرات افغانی‌ها را با آب و تاب، چند روزی پوشش می‌داد. مشخص نبود که آیا قرآن افغانستان با قرآن ایران تفاوت دارد؟ هتک حرمت تفاوت دارد؟ نظامی آمریکایی با بازجوی ایرانی تفاوت دارد؟!

این مختصر را نوشتم که بگویم چه تفاوتی است میان خشونت و جنایت نیروهای پلیس در آمریکا با همان در ایران؟ لااقل در ده‌ها شهر آمریکا رسانه‌ها به طور مستقیم اعتراضات را پوشش می‌دهند و طی این یک هفته آمار کشته شدگان و زخمیان ینگه دنیا، با کشته شدگان اعتراضات آبان 98 برابری نمی‌کند!

هنوز این پرسش برای افکار عمومی پاسخ داده نشده است که در موارد بسیار داخلی و خارجی، فساد، ظلم و بیداد با توجه به زمان و مکان وقوع آن، و مجری آن، چرا نزد برخی از حاکمان ما دارای تفاوت بوده و بازی یک بام دو هوا در جریان است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا