خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: با ممنوعیت و حصر راه به جایی‌نمی‌بریم

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس گفت: ما به راحتی می‌توانیم در دانشگاه‌ها و مجامع بین‌المللی با منطق اسلامی از دیدگاه و نظرمان دفاع کنیم اما با ممنوع‌کردن، حذف کردن، تحریم کردن و حصر کردن راه به جایی نمی‌بریم.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ۷ اسفندماه در مسیر پیشرفت کشور اظهار داشت: پیام مهم این دو انتخابات این بود که هنگامی که بر اساس قانون عمل کنیم، مشکلی پیش نمی‌آید و هنگامی که برخلاف قانون عمل می‌کینم، عکس‌العمل‌های نامناسبی از سیستم می‌گیریم که به نفع مملکت نیست.

او تاکید کرد: اگر در رابطه با آن‌چه در قانون اساسی به‌عنوان حق جامعه آمده درست برخورد کنیم، نباید با مشکلی روبرو شویم اما اگر سلیقه‌ای برخورد کنیم، طبیعتاً به مشکل برمی‌خوریم و انعکاس آن را به گونه‌ای متفاوت در جامعه خواهیم دید.

پیام انتخابات تمکین از قانون بود

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که پیام اصلی انتخابات تمکین از قانون بود، گفت: نمی‌توان برخی از قوانین را بپذیریم و بعضی از قوانین را منافی مصالح بدانیم. نمی‌توان با عده‌ای به دلیل تخلف از قانون برخورد کنیم و با عده‌ای دیگر به این بهانه که اقدامشان خودجوش یا ارزشی بوده، با تساهل برخورد کنیم. قانون خودجودش و غیرخودجوش نمی‌شناسد و هیچ‌کس حق ندارد خودجوش یا غیرخودجوش برخلاف قانون عمل کند.

مردم تهران در اعتراض به بی‌قانونی‌ها، لیستی رای دادند

او در توضیح علت پیروزی تمامی لیست اصلاح‌طلبان در تهران و دلیل لیستی رای دادن، یادآور شد: اقدام یکپارچه مردم تهران در رای دادن به لیست اصلاح‌طلبان را می‌توان به عنوان واکنشی به بی‌قانونی‌ها ارزیابی کرد. در واقع مردم تهران در اعتراض به روند موجود به صورت یکپارچه به لیست اصلاح‌طلبان رای دادند.

پزشکیان ادامه داد: هنگامی که فردی همچون آقای ابوترابی‌فرد که فرد مثبت و منصفی است، در این سیستم رای نمی‌آورد، یعنی بخشی از کار ایراد دارد اما حتی رای‌نیاوردن ابوترابی‌فرد نیز واکنشی است به رفتارهای همین سیستم و مردم طبیعتاً این‌گونه پاسخ می‌دهند.

شورای نگهبان این «لیست به زعم آقایان انگلیسی» را تایید کرده‌ است

او همچنین با انتقاد از آنچه به‌عنوان «لیست انگلیسی» مطرح شد، خاطرنشان کرد: به هرحال شورای نگهبان این افراد را تایید کرده‌است و چنین حرفی یعنی شورای نگهبان، انگلیسی‌ها را تایید کرده‌است.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: در شرایطی که بسیاری معترض بودند که چرا شورای نگهبان بسیاری از نیروهای خدوم اصلاح‌طلب را تایید نکرده، عده‌ای مدعی شدند که برخی از افرادی که توسط این شورا تاییدصلاحیت شدند، انگلیسی‌اند و این اتفاق نمونه‌ای دیگر از‌‌ همان رفتار خلاف قانون است. این درست نیست که برخی به خود حق می‌دهند، به هر کسی را که دوست ندارند، هر انگی بچسبانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم یادآور شد: افرادی که توسط تندرو‌ها انگلیسی خطاب شدند، امروز با رای مردم به مجلس خبرگان راه یافتند، آیا این مسخره نیست؟! در واقع مسئله این نیست که این افراد انگلیسی بودند، بلکه کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کردند، تهمت و اتهام بی‌اساس می‌زدند.

او با اشاره به حمایت رادیو بی‌بی‌سی از نیروهای انقلابی در جریان انقلاب اسلامی، گفت: زمانی که ما به دنبال انقلاب و سرنگونی رژیم شاه بودیم، آیا بی‌بی‌سی از انقلاب طرفدرای نمی‌کرد؟! حال با استدلال این آقایان پس باید نتیجه گرفت انقلاب ما انگلیسی بود؟!

پزشکیان ادامه داد: زمانی که تندرو‌ها در اسرائیل و آمریکا با برجام مخالفت می‌کردند، این افراد نیز در داخل کشور مخالف برجام بودند اما کسی نمی‌گفت مخالفان داخلی برجام حرف اسرائیل را تکرار می‌کنند.

کشور بدون اصلاحات پیشرفت نمی‌کند

او با تاکید بر این‌که تحلیل دقیقی درباره آرایش سیاسی مجلس دهم ندارد، اعلام کرد: ما از بسیاری از کسانی که ادعای اصولگرایی دارند، بیشتر به اصول انقلاب پایبندیم ولی این را هم می‌فهمیم که بدون اصلاحات مملکت پیشرفت نمی‌کند. معتقدیم باید رفتارمان را اصلاح کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند.

اینکه نام رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق را به زبان نیاوریم، با آزادی منافات دارد

نماینده مردم تبریز همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم احیای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، اعلام کرد: این چگونه آزاداندیشی‌ای است که دانشجویان نمی‌توانند نام رئیس‌جمهور و نخست وزیر سابق را به زبان بیاوردند؟! چگونه ممکن است نتوانیم نام فردی که همین یک دهه پیش رئیس‌جمهور کشور بوده و در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی داشته‌است؟!

او ادامه داد: این شیوه‌ها جواب نمی‌دهد و نتیجه این برخورد‌ها این است که مردم به در واکنش به یک ویدئوی آقای خاتمی، یکپارچه رای می‌دهند. ما به جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک می‌کنیم. مسئله وجود دارد و باید با این مسئله به‌صورت واقعی و درست برخورد کنیم.

با ممنوعیت، حذف و حصر راه به جایی‌نمی‌بریم

پزشکیان گفت: ما می‌توانیم در دانشگاه‌ها و مجامع بین‌المللی به راحتی با منطق اسلامی از دیدگاه و نظرمان دفاع کنیم اما با ممنوعیت، حذف، تحریم و حصر راه به جایی نمی‌بریم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اعلام کرد: کلید گشایش مشکل ممنوع‌التصویری آقای خاتمی و همچنین مسئله حصر تنها در دست یک نفر نیست و تا زمانی که هماهنگی کامل میان دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی به وجود نیاید، این مشکل‌ها حل نخواهد شد.

او اضافه کرد: فراموش نکنیم که حل این مشکل‌ها ارتباطی به مجلس ندارد، چراکه صدور احکام آن توسط شورای‌ عالی امنیت ملی صورت گرفته و مجلس تصمیمی درباره آن نگرفته‌است.

با کتمان واقعیت‌های جامعه راه به جایی نمی‌بریم

پزشکیان تصریح کرد: این یک واقعیت است که با کتمان آن چیزی تغییر نمی‌کند. واقعیت این است که این افراد به شدت در فضای جامعه تاثیرگذارند و در جامعه طرفدارانی دارند. واقعیت این است که تعدادی از افراد جامعه سوال دارند، تعدادی از افراد جامعه مشکلاتی دارند و ما کاری کرده‌ایم که نمی‌توانیم به برخی از این سوال‌ها پاسخ بدهیم و این درست نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. كاش نمايندگان تندرو و اصولگرا هاامثال قاضي پور ادب را از آقاي پزشكيان ياد بگيرد . ضمنا اميدوارم در دور دوم ملت عزيز آگاه باشند تا به افرادي چون قاضي پورها راي ندهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا