خرید تور تابستان ایران بوم گردی

داود اوغلو: ایران مخزنی کشف نشده در حوزه توریسم است

نخست وزیر ترکیه، ایران را مخزنی کشف نشده در حوزه توریسم دانست و گفت: اگر تجربه ترکیه و زیبایی های ایران به هم پیوند بخورند، قدرت بزرگ توریسم را ایجاد خواهد کرد.
احمد داود اوغلو روز شنبه در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات در ایران و ترکیه ضمن تبریک به مناسبت برگزاری انتخابات موفق، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم زمینه های همکاری مثبتی را فراهم کنیم.
وی گفت: از اینکه در گذشته در کسوت وزیر خارجه ترکیه برای حل مشکل هسته ای ایران تلاش های زیادی کرده ام، خوشحالم که این مشکل امروز حل شده است.
نخست وزیر ترکیه با بیان این که دوستان در شرایط سخت خود را نشان می دهند افزود: ما آزمایش دوستی خود را در شرایط سختی که به لحاظ مسائل هسته ای قرار داشت، به ایران ثابت کرده ایم و از این که فشارهای بین المللی و تحریم ها برطرف شده است، بیش از هر کشوری خرسند هستیم.
داود اوغلو با یادآوری این که رسیدن به هدف 30 میلیارد دلاری با مانع تحریم ها علیه ایران مواجه بود، اظهار داشت: امروز برداشته شدن تحریم ها، راه را برای سرمایه گذاری های بزرگ در ایران باز کرده است.
وی تاکید کرد: ممکن است در برخی از موارد با ایران دیدگاه های متفاوتی داشته باشیم اما تاریخ همسایگی کهن و جغرافیایی، جبران کننده آن است.
نخست وزیر ترکیه ادامه داد که در ملاقات های خصوصی و عمومی راه های توسعه روابط بین دو کشور و نیز برداشتن موانع را مورد بررسی قرار دادیم.
داود اوغلو افزود: در حوزه های تجارت، حمل و نقل، امنیت و توریسم فکر کردیم که چگونه اقتصاد دو کشور را بهم پیوند داده تا هر دو کشور از آن منتفع شوند.
نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه در مسئله حمل و نقل، ایران دروازه ترکیه برای رسیدن به کشورهای عربی است، گفت: ترکیه نیز دروازه ایران برای رسیدن به کشورهای اروپایی است.
داود اوغلو ادامه داد: در حوزه انرژی ایران تولید کننده و ترکیه مصرف کننده بزرگ آن است.
وی افزود: در حوزه توریسم ترکیه ششمین کشور توریسم پذیر و ایران نیز مخزنی کشف نشده برای دنیا است.
داود اوغلو افزود: اگر تجربه ترکیه و زیبایی های ایران به هم پیوند بخورند یک قدرت بزرگ توریسم را ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: ایران به همان اندازه که ذخایر نفت و گاز دارد، دارای فرهنگ غنی است. شیراز، اصفهان و یزد از غنای فرهنگی بالایی برخوردار هستند.
نخست وزیر ترکیه ادامه داد که من بهمراه یک گروه از بخش خصوصی به تهران آمده ام و افزود: هدف این گروه سرمایه گذاری متقابل است. وقتی در روابط دو جانبه به این حد از روابط برسیم به راحتی برای موانع سیاسی منطقه هم راهکار پیدا خواهیم کرد.
داود اغلو با بیان اینکه همکاری ایران و ترکیه برای پایان دادن به درگیری های فرقه ای منطقه ای بسیار موثر است، گفت: ممکن است در موضوعات منطقه ای دیدگاه های متفاوت داشته باشیم اما باید مانع ورود بیگانگان به منطقه شویم.
داود اوغلو تاکید کرد: صلح و ثبات در منطقه ما با همکاری ایران و ترکیه محقق می شود.
نخست وزیر ترکیه در پایان ارتحال آیت الله واعظ طبسی را به رهبری و مردم ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا