خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مشکلات سیستان‌وبلوچستان اولویت اول آستان قدس است»

حجت‌الاسلام مروی, تولیت آستان قدس رضوی گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها، هر آنچه در توان داشته باشیم، برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به کار می‌گیریم؛ زیرا مساله این منطقه اولویت اول ماست.

به گزارش ایسنا تولیت آستان قدس رضوی در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و استانداری سیستان و بلوچستان که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: هرآنچه برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان از آستان قدس رضوی ساخته باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مردمان خطه سیستان و بلوچستان افزود: سال‌های نخست آغاز خشکسالی در اواخر دهه 70، رهبری معظم انقلاب دغدغه جدی برای رسیدگی به مسائل این منطقه داشتند و نسبت به پیگیری آن‌ها به مسئولان وقت دستوراتی را داده که تحقیق و مطالعات منطقه‌ای در خصوص خشکسالی واقع شده صورت گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در سفر سال 80 رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان نیز ایشان ضمن حضور طولانی در آن منطقه و سرکشی به شهرهای مختلفی چون زابل، در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفتند که حاکی از توجه ویژه ایشان به این منطقه است.

مروی با تشریح راهکارهای پیش رو اضافه کرد: اولویت اقدامات آستان قدس رضوی، توجه به مناطق محروم به خصوص استان سیستان و بلوچستان است که معمولا بخش خصوصی به خاطر تأکید بر سود و منفعت تضمین شده، رغبتی برای ورود به این مناطق نشان نمی‌دهد.

وی گفت: دومین اولویت ما این است که جای فعالیت‌های نهادهای دولتی را نگیریم. هر مجموعه دولتی به وظایف خودش عمل ‌کند و آستان قدس رضوی نیز به میزان توان و مقدورات آنچه از دستش ساخته باشد برای کمک به مجموعه‌های دولتی در جهت رفع مشکلات مردم انجام خواهد داد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها، هر آنچه در توان داشته باشیم، برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به کار می‌گیریم؛ زیرا مساله این منطقه اولویت اول ماست.

مروی با برشمردن سه محور حل مسائل مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حل زنجیره تأمین تولید، انتقال تجربیات و آموزش دادن به بومیان و نیز تهیه زمین برای آغاز فعالیت‌ها، سه محور اساسی برای شروع کار در این مناطق است که ما برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برداشت به میزان یک میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از توجه خاص ایشان بر رفع مشکلات محرومان آن استان دارد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی هم به تبع از رهبری معظم، در حد بضاعت و توان خود برای حل مشکلات این خطه در کنار نهادهای مسئول تلاش خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مردم این مناطق بر گردن ما حق دارند و روز قیامت حقوق خود را از ما مطالبه خواهند کرد؛ لذا دوشادوش مسئولان ذی‌ربط به سهم خود هرچه بتوانیم در این مسیر انجام دهیم، کوتاهی نخواهیم کرد.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم ضمن شکرگزاری به جهت امضاء این تفاهم‌نامه در بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) تصریح کرد: آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر کمک‌های شایانی به حوزه کشاورزی داشته و در این عرصه پیشرو بوده است، هرگاه مشکل و گره‌ای در بخش کشاورزی داشته‌ایم و دست یاری خود را به سوی آستان قدس دراز کرده‌ایم، همواره این نهاد به ما کمک کرده است.

وی افزود: پروژه‌ای که امروز تفاهم‌نامه همکاری آن به امضا می‌رسد، از عنایات ویژه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان بوده و ایشان همواره توجه بسیار ویژه و خاصی به بخش کشاورزی داشته و دارند و طرح‌هایی که امروز تفاهم‌نامه همکاری آن به امضاء خواهد رسید، هدیه‌ای از سوی ایشان به مردم سیستان و بلوچستان است.

خاوازی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن پروژه‌های کشاورزی این تفاهم‌نامه هزینه‌ بسیار زیادی شده است، ابراز کرد: امیدواریم تحت عنایت حضرت رضا(ع) با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم گامی در راستای خوشحالی مردم نجیب سیستان و بلوچستان برداریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا