خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله‌ی تند کیهان به انصاف نیوز

روزنامه‌ی اصولگرای کیهان در شماره‌ی سه‌شنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ در متنی با تیتر «انتقام‌گیری از سپاه پاسداران به نیابت از آمریکا» که حاوی ادعاهای غیرواقعی بسیاری است به مصاحبه‌ی اخیر انصاف نیوز با خانواده‌ی دو مسافر هواپیمای اوکراینی [لینک] واکنش نشان داد.

متن کامل نوشته‌ی کیهان در پی می‌آید با این توضیح که مدیر انصاف نیوز طی روز آتی به این روزنامه پاسخ خواهد داد.

کیهان نوشت:

تکذیب فضا‌سازی مسموم سایت انصاف‌نیوز درباره ماجرای هواپیمای اوکراینی، پرونده رویکردهای وطن فروشانه این سایت اجاره‌ای را مجددا باز کرد.

این سایت اخیرا ضمن مصاحبه با پدر دو تن از شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، ادعا کرده بود پدافند سپاه پاسداران، هواپیما را عمدا و به عنوان سپر انسانی زده است. انصاف نیوز و روزنامه اجاره‌ای شرق همچنین با انتساب نقل قول دروغ به مقامات سپاه مدعی شدند «می‌گویند اگر این هواپیما نمی‌افتاد، جنگ سختی همان روز بعد اتفاق می‌افتاد. آمریکا حمله می‌کرد و جان ده میلیون نفر به خطر می‌افتاد» یا «اگر این‌ها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این سانحه رخ نمی‌داد ۱۰ میلیون نفر کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد»!

این فضاسازی دو رسانه زنجیره‌ای، بلافاصله با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب مثل بی‌بی‌سی و صدای آمریکا (به عنوان سفارش دهندگان اصلی این فضاسازی مسموم) قرار گرفت. هرچند سخنگوی سپاه پاسداران رسما ادعای مطروحه را تحریف‌شده و خلاف واقع دانست، اما مرور سوابق سایت انصاف‌نیوز نشان می‌دهد که اتفاق اخیر در فضاسازی مسموم صرفا یک خطا نیست. این سایت تابستان ۹۲ تاسیس شد اما یک‌بار، به مدت هشت ماه توقیف و سپس رفع شد.

سایت اجاره‌ای مذکور، دو ماه قبل هم مصاحبه‌ای را با «مژگان (اورلی) نوی» ‌افسر واحد ۸۲۰۰ اطلاعات ارتش اسرائیل انجام داده و منتشر کرد اما با ایرانی تبار و منتقد معرفی کردن او سعی کرد، به عبارت جعلی «شهروند اسرائیل» مشروعیت ببخشد و ضمنا روابط داشتن با رژیم صهیونیستی را توجیه کند. اورلی نوی در مصاحبه‌ای که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ با رک مدیا رسانه ژیان قمیشی اعتراف کرده که با سرویس جاسوسی اسرائیل کار می‌کند.

انصاف نیوز همچنین پیش از این ضمن مصاحبه با فائزه‌هاشمی، از قول وی از آرزوی ابقای ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا دفاع کرد و نوشت که انتخاب دوباره ترامپ و تداوم فشارهای تحریمی او شاید می‌توانست سیاست‌های جمهوری اسلامی را تغییر دهد(!)
از دیگر تحرکات قابل تامل این سایت آلوده، گفت‌و‌گو با کاوه مدنی (معاون سازمان محیط زیست و جاسوس ) پس از فرار از کشور بود.

نکته جالب در رویکرد اخیر برای عمدی نشان دادن سرنگونی هواپیمای اوکراینی و تخریب وجهه سپاه این است که انصاف نیوز دو سال قبل در بازخوانی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری شرکت ایران ایر بر فراز خلیج‌فارس در تیر ماه 67، به نقل از مقامات آمریکایی، علت حمله به هواپیمای ایرانی را فشار روانی پرسنل ناو وینسنس به‌دلیل وضعیت جنگی ذکر می‌کند. در مقدمه این بازخوانی، نویسنده با اشاره به جنگ نفتکش‌ها و با تاکید خاصی سعی دارد همان گفته مقامات آمریکایی درباره وضعیت جنگی را توجیه کند.

بر طبق آنچه که در گزارش خود انصاف‌نیوز آمده، آنچه که مقامات آمریکایی به عنوان وضعیت جنگی(برای شلیک به هواپیما) نامگذاری کرده‌اند و انصاف نیوز هم سعی در القای آن به مخاطب داشته، دارای فواصل زمانی طولانی (چند ماهه) بوده است. حال آنکه فاصله زمانی بین حمله موشکی به عین الأسد و سقوط هواپیمای اوکراینی، فقط چند ساعت بود. یعنی اگر به استرس و شرایط روحی ناشی از وضعیت جنگی باشد، وضعیت جنگی در مورد هواپیمای اوکراینی به مراتب بسیار قابل پذیرش‌تر است، که انصاف نیوز سعی در القای خلاف آن دارد.

انصاف نیوز در دو مطلب به فاصله چند سال، شلیک آمریکائیها به هواپیمای مسافربری ایرانی که عمدی بوده را به‌دلیل چند حادثه به فاصله زمانی چند ماهه، طبق خواست آمریکائیها با گزاره شرایط جنگی توجیه می‌کند اما حادثه هواپیمای اوکراینی را عمدی جلوه می‌دهد. چرا؟!

به نظر می‌رسد علت را باید در لاشخور صفتی رسانه‌های اجاره‌ای و عقده‌گشایی علیه سپاه پاسداران به نیابت از آمریکایی‌ها جست و جو کرد.

یادآور می‌شود محاسبه اصلی دولت آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، انتقال پیام ضعف به ملت – دولت ایران و تشدید دودستگی حاصل از آن بود. اما اتفاقات بعدی، کاملا محاسبات آمریکا را به هم زد. اولا مراسم تشییع این قهرمان ملی، به فوران همدلی کم‌نظیر ملت ایران در انزجار از آمریکا و مطالبه انتقام و همچنین توقف تعهدات برجامی یکطرفه منتهی شد. و ثانیا با حمله موشکی به پایگاه فوق‌مدرن عین‌الاسد، بدترین و تحقیر‌آمیزترین ضربه به آمریکا پس از جنگ جهانی دوم را رقم زد. در واقع با آن حمله موشکی موفق به عین‌الاسد، بازدارندگی نظامی مهیب آمریکا فرو ریخت و این ضربه‌ای بزرگ بود.

به نظر می‌رسد آمریکا و پادوهای رسانه‌ای و اجاره‌ای آنها ماموریت دارند با ناخن کشیدن به زخم سقوط هواپیمای اوکراینی و بازماندگان شهدای این حادثه تلخ، دو شکست راهبردی آمریکا در زمینه ایجاد دودستگی در افکار عمومی ایران و شکست نظامی را جبران کنند و همان پیام ضعف و تفرقه مطلوب آمریکا را باز‌سازی کنند. و بدین ترتیب به جای آمریکا، از سپاه پاسداران (مدافعان امنیت ملی) و «شهید سلیمانی» انتقام بگیرند.»


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عالی بود. ممنونم از پی گیری و روشنگری کیهان بابصیرت و دشمن شناس
    حزب الله هم الغالبون

    5
    19
  2. باز هم ادبیات مشمئزکنندهٔ کیهان: اجاره‌ای، لاشخورصفت و… . این‌قدر حقیرند که کارشان جز با فحاشی و دریدگی پیش نمی‌رود.

    20
    3
    1. درود بر حاج حسین انقلابی
      اتفاقا کیهان همیشه مستند حرف می زند. به زودی خواهید فهمید اجاره ای کیست؟

      1
      4
  3. سایت محترم انصاف نیوز باسلام
    1-اشتباه کردید مطالب کیهان را چاب کردید ،چون فاقد ارزش می باشد
    2-مگر چند نفر کیهان می خوانند ؟شما باعث شدیدنام کیهان و مطالب کیهان در سطح وسیعی منتشر بشود (تبلیغات مجانی بر آن)
    3- تنها حسن انتشار گزارش کیهان درسایت انصاف نیوز ،نشان دادن،بی ادبی ؛بی تربیتی، بی فرهنگی، نافرهیختگی، پررویی، جسارت، دریدگی، گستاخی، وقاحت، ، ناخلفی، نامردمی ،بی دانشی این جماعت را

    13
    5
    1. شما هم خوب شخصیت خودت رو نشون دادی. ماشالله چقدر م فحش بلدی.
      ضمنا نگران افتادن نام کیهان بر سر زبانها نباش. کیهان را همه می شناسند.

      1
      3
  4. من اعتراض دارم آقا!! حسین بازجو، اینبار در مطلبش از اصطلاح (دنباله های داخلی آنها) استفاده نکرد! این عدم استفاده از این واژه، باعث شده تا جان کلام منتقل نشود و لذا خواننده فقط مشتی دری وری و خزعبلات میخواند.

    8
    2
  5. شریعتمداری ( بازجوی رذل) اینقدر آدم کثیف و دور از شرف و وطن پرستی هست که تقریبا من با هرکسی درموردش صحبت میکنم از این شخص متنفر هست.هواپیمای اوکراینی اگر اشتباهی هم زده شده باشد اتفاقی هست که تو تاریخ روسیه ،آمریکا وخیلی از کشورها اتفاق افتاده. حکومت می‌بایست از همون اول با مردم صادقانه صحبت می‌کرد و عزای عمومی اعلام می‌کرد. هرچند اگر تنش بالا بود می‌بایست فضای ایران را پرواز ممنوع اعلام می‌کرد.شریعتمداری میشه یبار خداییش صحبتی بکنی که ازش تنفر و مردم ستیزی درنیاد.؟

    7
    2
    1. علی آقا بهتر نیست سخن منطقی تان را در قالب کلماتی که منطق گفتارتان را می پوشاند مطرح نکنید ؟!!!

      2
      1
  6. من هم از مصاحبه انجام شده با خانواده محترم این شهدا یک نوع جهت گیری کینه ورزانه نسبت به سپاه و مسوولان سپاه برداشت کردم .اگر خدایی نکرده چنین نگاهی در بین خبرنگاران انصاف نیوز باشه هم خلاف مرام انصاف است و هم خلاف مصلحت وطن عزیز و مردم مظلوممان . این حادثه واقعا ابعاد و زوایاش مجمل هست و با قراین غیر قطعی و احاله به افکار عمومی نمیشه قضاوت قطعی و عادلانه ای در این زمینه انجام داد . طرح چنین مطالب یک سویه یک نوع شبهه پراکنی محسوب میشه که واقعا کار درستی نیست و عواقب نا مطلوبی داره . البته منکر ضعف عملکرد مسوولان سپاه و نظام در این زمینه به خصوص نسبت به روشنگری لازم نیستم اما شبهه پراکنی را هم حق الناس و خلاف حقوق شهروندی می دونم .

    4
    6
  7. شماها دقیقا جز فحش دادن دیگه چی کار بلدید؟؟؟؟
    ادعاهای کیهان کاملا مستنده. بارها ثابت شده که درست میگه.

    1
    2
  8. چه خوب است برخورد عقاید در فضای رسانه مطرح شود و مخاطبان هر دو منش را دیده و قضاوت کنند البته بعضی از نظرات باید تعلیل شود بخصوص توهین به شریعتمداری چرا که ایشان هم بعنوان یک ایران خبرنگار و تحلیل گر سخنانی دارد و باید شنیده شود ولی اینکه مدیر سایت بی انصاف نیوز در روزهای آتی جواب خواهد داد کمی مسئله را مخدوش می کند اگر مطلب را خوانده اید و جوابی دارید و جوابتان منطقی است باید همزمان درج می شد البته این هم ترفندی نخ نما ست که در کشورمان رایج است و هنوز بعد از اینکه بنیان گذار جمهوری اسلامی زمان قبول آتش بس گفتند که مسئولان در آینده مسائل مهمی را دراین باره خواهند گفت بعد از سی سال هنوز مطلبی برای روشنگری از مسئولین در این زمینه شنیده نشده است
    از سوی دیگر در افتادن با شریعتمداری هزینه دارد برای کسی پوشیده نیست من زمانی با یک سایت همکاری داشتم و این امر را تجربه کرده ام ولی با این حال بنظرم وجود امثال شریعتمداری در فضای رسانه لازم است و وظیفه دیگرانی است که باید با برخورد اندیشه ها بهترین را شکوفا کنند در هر حال از بی انصاف نیوز درخواست می شود جوابهای خود را هرچه زودتر درج کند و قضاوت را برعهده مخاطبان بگذارد .نوشتم بی انصاف نیوز به این دلیل است که این سایت بارها نظرات مرا بدون هیج دلیل موجهی برخلاف ادعای خود حذف و سانسور کرده است و تا زمانی که این سایت رویه خود را عوض نکرده و بر اساس شعار خود عمل نکند من این سایت را با عنوان بی انصاف نیوز خواهم خواند

  9. حسین شریعتمداری جدیدا در دادگاه مجرم شناخته شده.تعجبی ندارد انسان مجرم ،مجرمانه صحبت کند اقتضای طبیعتش این است

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا