خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی ادوار تحکیم وحدت درباره‌ی بازداشت بهاره هدایت

بیانیه‌ی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) درباره‌ی بازداشت بهاره هدایت را به نقل از کانال «امتداد» می‌خوانید:

بازداشت خلاف عرف خانم بهاره هدایت، از اعضای سازمان دانش¬آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و از اعضای موثر جنبش دانشجویی کشور در چهل و یکمین سالگرد انقلابی که آزادی از اهداف محوری آن شمرده می شود و در آستانه انتخابات مجلس حاکی از راه دشوار توسعه دموکراتیک در کشور است.

در این بین نقش آفرینی خارق‌العاده حراست دانشگاه تهران، نمونه‌ای بدیع بود که با توجه به رویه‌های جدید دیگر ایجاد شده در مدیریت فعلی وزارت علوم و دانشگاه‌ها، نشان از تبدیل این نهاد آموزش عالی به سدی دیگر در فعالیت‌های مدنی و سیاسی و توسعه‌محور است.

رشد و توسعه در گرو مشارکت فراگیر و سازماندهی شده سازمانها و نهادهایی است که بتوانند آزادنه و در چهارچوب قانون منافع گروههای اجتماعی را تجمیع، تدوین و تبیین نموده و برای اجرایی شدن آنها سازماندهی و با سایر گروهها در فرآیندهای دموکراتیک و در قالب انتخابات به رقابت یا همکاری بپردارند.( و در صورت تحقق شرایط فوق است که انتخابات می تواند مظهر وفاق ملی و پیشران توسعه باشد)

انجام این مهم در گرو داشتن احزاب و سایر نهادهای مدنی است که واسطه میان مردم و حکومت بوده و در مواقع بحرانی با انجام صحیح کارکردهای فوق باعث وفاق ملی در کشور گردیده و عبور از گردنه های صعب را تسهیل کنند.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) با توجه به این مهم و در راستای ایفای چنین نقشی پا به عرصه سیاسی نهاده و به الزامات حقوقی و قانونی آن نیز پایبند بوده است.

متاسفانه تفسیر مضیق از قانون و رواج رویه های غیر رسمی این سازمان را بهمراه بخش مهمی از بدنه اجتماعی کشور از ایفای این نقش موثر محروم کرده است. اتفاقات ناگواری که در آبان امسال بوقوع پیوست بهمراه احضار و بازداشت فعالین دانشجویی، کارگری و صنفی نشانگانی از عمق بحرانی هستند که بدلیل اخلال در نقش واسطه گری نهادهای مدنی و سیاسی در جهت مشارکت در حیات سیاسی گروههای مختلف اجتماعی بوجود آمده است.

این سازمان بازداشت خلاف عرف خانم بهاره هدایت را محکوم و آن را گامی دیگر در این روند خطرناک میداند که می تواند با از بین بردن نیروهای موثر اجتماعی که می توانند صادقانه به نمایندگی از گروههای مختلف اجتماعی در درون مرزهای ملی بپردازند، راه را برای ورود نیروهای ناشناخته به فضای سیاسی باز و حاکمیت را از اعمال کارکردهای اساسی آن همچون ایجاد امنیت و توسعه باز دارد که البته تندباد حوادثی که در چند ماه اخیر کشور را درنوردید و حاکمیت و جامعه را به یکسان غافلگیر و سوگوار کرد شاهدی بر صدق این مدعاست.

بر خلاف تمام ادعاهای دولت تدبیر و امید و منشور شهروندی آن، وزارتخانه علوم و حراست متبوع آن، به جای دفاع از حقوق دانشجویان در برابر بی قانونی‌های نهادهای دیگر، خود به عامل دست و ضابط آن تبدیل شده و حتی به این موضوع بسنده نکرده و با ادعاهای خلاف، سعی در کتمان موضوع هم می‌کنند.

در پایان سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) ضمن محکوم کردن این اقدامات، خواستار آزادی بی قید و شرط خانم بهاره هدایت و پایان دادن به این روش نخ نما شده، است و اعلام می‌دارد تا حصارهای فعالیت قانونی و مدنی احزاب و گروه‌ها و فعالین سیاسی کشور برچیده نشود و رد صلاحیت و بازداشت و تهدید و حصر و ارعاب ابزار حذف افراد و گروه ها باشد، و بازگشت به جامعه آرام صورت نگیرد، هیچ کنشی اعم از انتخابات و صف کشی‌های دستوری خیابانی و رسانه‌ای نخواهد توانست ثبات و امنیت و آرامش را در هیچ زمینه‌ای به کشور بازگرداند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا