خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پنج درصد مساحت تهران به پادگان‌ها اختصاص دارد»

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران پنج درصد مساحت شهر به پادگان‌های شهری اختصاص دارد که با قوانین موجود و همت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مقرر است این پادگان‌ها در اختیار مردم قرار گیرد و پادگان‌ها و نیروهای نظامی از شهر خارج شوند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در آئین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش در محدوده پاسداران گفت: در دسترس قرار گرفتن پادگان ۰۶ ارتش و تبدیل آن به بوستان عمومی و مراکز فرهنگی از اقدامات خوب مدیریت شهری است که با هماهنگی موثر ارتش و وزارت راه و شهرسازی انجام شده که امیدواریم بتوانیم خدمت جدیدی را در اختیار مردم تهران قرار دهیم.

وی افزود: استفاده از فضاهای خدماتی رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد و مردم متوجه خواهند شد که مسئولین به فکر حل مشکلات آنها هستند.

وی ادامه داد: در تهران پنج درصد مساحت شهر به پادگان‌های شهری اختصاص دارد که با قوانین موجود و همت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مقرر است این پادگان‌ها در اختیار مردم قرار گیرد و پادگان‌ها و نیروهای نظامی از شهر خارج شوند.

وی تاکید کرد: البته در مسیر خروج پادگان‌ها از شهر موانع زیادی از جمله تامین منابع مالی بر سر راه وجود دارد اما خوشبختانه امروز ثمره جلسات متعدد و هماهنگی‌ها را مشاهده کردیم. حدود ۲۹۰۰ هکتار فضای نظامی که در شهر تهران بود که برخی از آنها از شهر خارج شده اما پادگان جی و پادگان واقع در منطقه ۱۳ و بخشی از صنایع دفاعی هنوز در شهر تهران مانده است. امیدواریم با همین روش شاهد خروج این پادگان‌ها نیز باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ابراز امیدواری در این خصوص که ظرف یکسال باقیمانده از دوره پنجم مدیریت شهری امر مهم خروج پادگان‌ها از شهر به تحقق برسد افزود: مسئله ترافیک و آلودگی هوا که با توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی حل می‌شود و با توسعه فضای سبز و تکمیل طرح جامع پسماند باید بتوانیم در این راستا گام برداریم.

وی افزود: بحث معماری و میراث فرهنگی و حفظ آثار شهری در حال پیگیری است اما باید سرعت بیشتری پیدا کند. بافت فرسوده که دولت نگاه ویژه‌ای به آن دارد امیدواریم بتوانیم اثرات مثبتی در این حوزه بگذاریم. البته ساختار خود شهرداری نیز باید به گونه‌ای اصلاح شود که کیفیت عملکرد آن ارتقاء پیدا کند. باید آنچه که لازم است حتی یک روز مانده به پایان این دوره شروع شود تا انشالله آیندگان کار را کامل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا