خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت جواد امام در واکنش به حکم احمد منتظری

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح طلب و رزمنده‌ی دوران دفاع مقدس که پیشتر در یادداشتی، تحلیل خود را در مورد حواشی پیش آمده در پی انتشار فایل صوتی مرحوم آیت‌الله منتظری منتشر کرده بود، در یادداشتی به حکم حجت‌الاسلام و المسلمین احمد منتظری واکنش نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای امام در پی می آید:

بسمه تعالی

دادسرای ویژه روحانیت قم، اخیرا درباره حکم حجت‌الاسلام و المسلمین احمد منتظری، بیانیه‌ای صادر کرده است که طی چهار بند، دلایل و توجیهات خود را برای حکم 21 سال حبس و خلع لباس فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری، آورده‌اند. غرض در این نوشته بررسی همه بندهای آن بیانیه نیست، منتها یک بند آن (بند 3) برای اینجانب، سوالاتی ایجاد کرد که در ادامه و بعد از اشاره به بند یاد شده، نکاتی عرض می‌شود:

«3 – موضع‌گیری و محکومیتِ اقدام احمد منتظری توسط دلسوزان نظام، اعم از شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی از همدلی و اتحاد گروه‌های مختلف در دفاع از آرمان‌های امام راحل و نظام اسلامی حکایت داشت.»

چرا این بخش از بیانیه مرا واداشت که واکنشی داشته باشم؟

چون من نیز جزء‌ کسانی بودم که نسبت به اقدام آقای احمد منتظری و سایر دست اندر کاران سایت مربوطه در زمان انتشار آن فایل صوتی، معترض بودم و در همین زمینه یادداشتی از اینجانب در مورخ 30/05/95 با عنوان «بی‌انصافی تا کجا؟» منتشر شد که از عنوان نیز بر می‌آید تا چه میزان از اقدام نسنجیده آقای احمد منتظری گله‌مند بودم. یعنی خوشبختانه یا متاسفانه من هم در دایره موضع‌گیران و محکوم‌کنندگان بودم.

– چرا خوشبختانه؟

خیلی از رسانه‌ها، عنوانی که برای بنده در آن یادداشت انتخاب کردند «یک رزمنده دفاع مقدس» بود و نوشتند: «واکنش صریح یک رزمنده دوران دفاع مقدس به فرزند آیت‌الله منتظری» [لینک]. خوشحال بودم و هستم که مرا به‌عنوان یک رزمنده می‌شناسند و از رزمنده دوران دفاع مقدس هم این انتظار می‌رفت و مي‌رود که نسبت به جفاهایی که به امام‌اش می‌رود، بی‌تفاوت نباشد. من نیز در آن زمان در حد وسع و احساس مسوولیت خود، واکنش نشان دادم و در همان مطلب سعی کردم خطاهایی که صورت گرفته است را بازگو کنم تا تصورات نادرستی که آن فایل صوتی ممکن بود ایجاد کند را برطرف کرده باشم. خدا را شکر و سپاس اگر آن تلاش مختصر تا حدی برخی سوء تفاهمات راجع به اتفاقات سال ۶۷ را برطرف کرده باشد، برایم به عنوان یک ادای وظیفه کافی است.

– چرا متاسفانه؟

متاسف‌ام از اینکه آن تلاش بنده با آن نیت خیری که در ادای دین وانجام تکلیف داشتم، بهانه‌ای شد برای حکمی که به نظر اینجانب، نمی‌تواند درست باشد و نسبتی با انصاف ندارد. اگر کار منصوبین آقای منتظری را مصداق بی‌انصافی می‌دانستم، این حکم را نیز منصفانه‌ نمی‌دانم. لذا صمیمانه و مشفقانه امید دارم این حکم در مرحله ی تجدید نظر رد وکان لم یکن تلقی گردد، واکنش‌هایی از این دست به اقدام ایشان و نظایر آن به مراتب ابهام آفرین‌تر بوده و نه تنها در دفاع از نظام کمکی نمی‌کند بلکه بر حجم تردیدها و سؤال‌ها می‌افزاید از این رو معتقدم در اینگونه موارد که سوال و شبهه‌ای در جامعه ایجاد می‌شود، بهترین راه برخورد با آن، تنویر افکار، روشنگری‌ مطلعان و دلسوزان و پاسخ گو بودن مسوولان مربوطه است، نه برخوردهای سفت و سخت قضایی.

لذا از صمیم قلب امیدوارم در مراحل بعدی و تجدید نظر، حکم فرزند ارشد آیت‌الله منتظری شکسته شود و راه برای گفت‌وگوهای آزاد و انتقادی در جامعه و رسانه‌ها فراهم شود. برخوردهای حاد قضایی از این دست بیش از هرچیز این شائبه را در اذهان ایجاد خواهد کرد که به علت ضعف منطق، از حربه ی ارعاب استفاده می‌شود. اگر واقعا اعتقاد دارید همه ی «شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی» به اقدام آقای احمد منتظری مبنی بر انتشار آن فایل صوتی، واکنش نشان دادند، اجازه دهید، مساله در سطح نقد و انتقاد علاقمندان به نظام ادامه یابد و احکام قضایی، این صحنه و تنویر افکار را به هم نزند، که در غیر اینصورت، مطمئن باشید نه تنها مشکلی حل نمی‌شود که موضع بدخواهان و فرصت‌طلبان بیشتر تقویت می‌شود و ما که سعی داشتیم با منطقی صحیح از امام (ره) مظلوم‌مان دفاع کنیم، به یک‌باره به ظالمانی بی‌منطق تبدیل می‌شویم که فقط منتظر حبس و خلع لباس از احمدآقای منتظری بودیم. امید آن که تذکرات مشفقانه‌ای از این دست از سوی همان کسانی که منتقد عمل آقای احمد منتظری بودند، به نقض حکم ایشان بینجامد.
انشاءالله
جواد امام، آذر 95

واکنش صریح یک رزمنده به فرزند منتظری: بی‌انصافی تا کجا؟

بیانیه دادسرای ویژه روحانیت قم درباره حکم احمد منتظری

مردم عزیز ایران باید مواظب باشند که دشمنان از برخورد قاطع نظام با متخلفین از به اصطلاح روحانیون سوء استفاده نکنند و با موج آفرینی و تبلیغات اذهان را نسبت به روحانیون متعهد بدبین ننمایند و این را دلیل عدالت نظام بدانند که امتیازی برای هیچ کس قائل نیست و خدا میداند که شخصاً برای خود ذره ای مصونیت و حق و امتیازی قائل نیستم، اگر تخلفی از من هم سر زند مهیای مؤاخذه ام» (امام خمینی رحمت الله علیه/ منشور روحانیت)

در پی صدور حکم دادگاه بدوی در خصوص آقای احمد منتظری و انتشار متن آن در فضای مجازی توسط نامبرده موارد ذیل جهت اطلاع مردم بصیر و انقلابی اعلام می گردد:

1- نامبرده به اتهاماتی از جمله اقدام علیه امنیت ملی و افشاء اسناد سری و فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی از طریق مصاحبه با رسانه های ضد انقلاب و متعاقب صدور کیفر خواست از سوی دادسرای ویژه روحانیت قم در شعبه پنجم دادگاه بدوی آن حوزه قضایی محاکمه و محکومیت یافته است، دادنامه صادره در خصوص یادشده قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر خواهد بود.

2- اقدام علیه امنیت ملی کشور، انجام مصاحبه و انتشار اسناد سری نظام ازسوی متهم وهمچنین تلاش برای تطهیر و مظلوم جلوه دادن منافقین ضد بشر، آن هم در زمانی که سرکردگان جلّاد و خونریزشان در زیر چتر حمایت رژیم سفاک وجنایتکار آل سعود در حال طراحیِ نقشه های شوم درجهت اهداف پلید خود علیه کشور هستند ازسوی هرشخص و جریانی قابل اغماض نیست.

3- موضعگیری و محکومیتِ اقدام احمد منتظری توسط دلسوزان نظام، اعم از شخصیت ها و جریان های مختلف سیاسی از همدلی و اتحاد گروه های مختلف در دفاع از آرمانهای امام راحل و نظام اسلامی حکایت داشت.

از سوی دیگر تکرار این فتنه انگیزی ها و تلاشهای منافقانه بازماندگان باند مهدی هاشمی معدوم که در پرونده سیاه شان در کنار منافقین کوردل، دستشان به خون مردم بی گناه آلوده است،حکایت از آن دارد که این اقدام درادامه نفوذ جریان نفاق و بعد ازگذشت 27 سال با هدف انتقام گیری از امام راحل (ره)  شکل گرفته و اعلام مواضع آشکار فراریان ضد انقلابِ خارج نشین  و صدور بیانیه رسمی  از سوی سازمان منافقین در حمایت آشکار از متهم طی روزهای اخیر،حکایت از اهداف پشت پرده و مشترک آنان دارد.

4- متعاقب صدور رای در دادگاه بدوی، نامبرده و بعضی افراد معلوم الحال با موج آفرینی و اتهام زنی در صدد مظلوم نمایی و توجیه اقدامات مجرمانه خود علیه ارکان نظام و امنیت ملی برآمده اند، بدیهی است این مجموعه قضایی براساس رسالت قانونی و بدون در نظر گرفتن فشارها و فضا سازی ها با هرگونه اقدام و جوسازی علیه نظام و انقلاب برخورد قاطع خواهد نمود و اقدامات و فتنه انگیزی های اخیر را نیز با رصد اطلاعاتی تحت نظارت داشته و قاطعانه مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد داد.

95/9/11

روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت قم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حکم آقای منتظری باعث تأسّفه. امیدوارم در مرحله ی تجدید نظر حکم به برائت ایشون بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا