خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هدیه کره‌شمالی به آمریکا!

رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که آزمایش موفقیت‌آمیز و بی‌سابقه موشک بالستیک قاره‌پیما توسط این کشور «هدیه‌ای» برای آمریکایی‌ ها در روز عید استقلال کشورشان است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که آزمایش موفقیت‌آمیز و بی‌سابقه موشک بالستیک قاره‌پیما، که بامداد سه‌شنبه این کشور انجام داد، «هدیه‌ای» برای آمریکایی‌ها در روز عید استقلال‌شان است.

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی از رهبر آن کشور نقل کرده‌ است که «او با لبخندی به پهنای صورتش، به مقام‌‌ها، دانشمندان و کارکنان گفته است آمریکا ناراحت خواهد شد چرا که در روز استقلال، یک کادو پر از هدیه دریافت کرده‌ است.»

کیم جونگ‌اون تأکید دارد که دولتش تا زمانی که آمریکا دست از «سیاست‌های خصومت‌آمیز» خود بر ندارد، «حاضر به مذاکره با واشنگتن نیست.»

آزمایش تازه کره‌شمالی در روز استقلال ایالات متحده، در حالی‌که آمریکا در تعطیلات به‌سر می‌برد انجام شده‌است. به‌نظر می‌رسد اشاره کیم جونگ‌اون به «هدیه» برای ایالات متحده، به گفته‌های پیشین او بازمی‌گردد. ماه گذشته کیم گفته بود پیونگ‌یانگ «در نظر دارد یک بسته هدیه بزرگ‌تر» برای ایالات متحده بفرستد.

نهادهای نظامی آمریکا می‌گویند باور دارند موشکی که کره‌شمالی صبح سه‌شنبه آزمایش کرده یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده و «قابلیت رسیدن به خاک آلاسکا» را دارد.

نگرانی از این موضوع باعث شده کاخ‌سفید با وجود تعطیلی مهم روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه) با حضور مقام‌های امنیتی و دیپلماتیک خود جلسه فوری تشکیل دهد و همزمان از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست جلسه اضطراری کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا