خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه‌ی جهانگیری با معین، ظفرقندی، حریرچی و…

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهوری، گفت: پزشکان و کسانی که در امر بهداشت و درمان فعالیت دارند، باید همانند سایر اصناف کشور امکان استفاده از تسهیلات مربوط به جبران خسارات ناشی از کرونا را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز – یکشنبه -در جلسه بررسی مشکلات و مسائل جامعه پزشکی کشور با قدردانی از ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور به ویژه در جریان مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: مردم جز خیرخواهی از جامعه پزشکی و کادر درمانی خاطره دیگری به یاد ندارند و در مقطع مواجهه با بیماری کرونا، یک بار دیگر خیرخواهی و از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور به اثبات رسید.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم همواره احترام ویژه ای برای پزشکان قائل هستند، ‌ تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده، ‌ پزشکان در میان گروه های مرجع، جزو اولین گروه‌های مورد اعتماد مردم هستند و نگاه جامعه به کادر درمانی نگاهی مثبت و توام با احترام است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در عرصه بهداشت و درمان، ‌افزود: براساس گزارش‌ها، ۱۱۰ نفر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور در مقطع مقابله با کرونا به شهادت رسیدند که مردم همواره قدردان ایثار و فداکاری این عزیزان هستند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از خسارات و آسیب‌های اقتصادی بخش بهداشت و درمان ناشی از شیوع کرونا گفت: بخش بهداشت و درمان کشور به ویژه پزشکان و کسانی که در امر بهداشت و درمان فعالیت دارند، نیز باید همانند سایر اصناف کشور امکان استفاده از تسهیلات مربوط به جبران خسارات ناشی از کرونا را داشته باشند و دولت نیز نمی تواند آسیب‌های اقتصادی وارد شده به این بخش را نادیده بگیرد و حتماً باید از جامعه پزشکی کشور که در جریان مقابله با کرونا آسیب دیده اند، حمایت کرد.

در این جلسه ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گزارشی از مسائل و مشکلات پزشکان کشور در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و به تشریح دغدغه‌های بخش بهداشت و درمان کشور به خصوص آسیب‌ها و خسارات ناشی از کرونا پرداخت.

همچنین مصطفی معین رییس شورای عالی نظام پزشکی، ‌ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی و آقازاده رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی هر کدام گزارشی از مشکلات و مسائل پزشکان کشور مطرح کردند و پیشنهاداتی نیز برای حل این مسائل ارائه دادند.

در این جلسه که دبیر شورای عالی بیمه و پور اصغری معاون سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، مسائل و مشکلات پزشکان کشور به خصوص مسائل اقتصادی و آسیب های ناشی از کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات مقرر شد کارگروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه و با عضویت وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور راهکارهای لازم برای حمایت و حل مسائل و مشکلات جامعه پزشکی کشور پیشنهاد کند و نیز نحوه حمایت از پزشکان کشور که در جریان شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، مورد ارزیابی قرار گرفته و پیشنهادات عملی ارائه شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا