خرید تور تابستان ایران بوم گردی

14 هزار کشته تصادف رانندگی در 10 ماهه سال

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وجود یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در یازدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که صبح امروز یکشنبه با حضور سخنگوی دولت و وزیر بهداشت در ستاد مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی عملکرد سال جاری، برنامه‌ریزی برای نوروز 95 و تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های سال آینده است.

وی با بیان اینکه برابر آمار پزشکی قانونی در 10 ماهه امسال 14 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: 72 درصد از جانباختگان در جاده جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 22 درصد از فوتی‌ها عابرپیاده بوده و 23 درصد از آنها را نیز موتورسیکلت‌سواران شامل می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.1 درصد کاهش داشته است،ادامه داد: 447 نفر در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند.

مهری با بیان اینکه 51 درصد از جانباختگان تصادفات در 10 ماهه امسال در صحنه حادثه جان خود را از دست داده و 49 درصد نیز در حین انتقال به بیمارستان و پس از صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: همچنین طی این مدت 290 هزار نفر نیز در تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به وقوع 6000 تصادف فوتی در 10 ماهه امسال افزود: در 40 درصد از این تصادفات فوتی، راننده‌ها فوت شده‌اند. همچنین مقصر 50 درصد از این تصادفات راننده‌ها بوده و در 50 درصد باقیمانده نیز راننده‌ها تقصیری نداشته‌اند، این یعنی 3000 راننده باعث مرگ 14 هزار نفر شده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از صدور حدود 1.5 میلیون گواهینامه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: همچنین یک میلیون و 250 هزار وسیله نقیله نیز شماره‌گذاری شده و 3200 نقطه حادثه‌ساز در معابر برون شهری نیز شناسایی و اقدامات برای اصلاح آن انجام شده است.

مهری با تاکید بر ضرورت اقدامات یکپارچه در سوانح و حوادث ترافیکی اظهار کرد: در نامه‌ای که به رییس جمهور نوشته شده، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و این درخواست را مطرح کرده‌ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان سخنانش به آمار خودروهای فرسوده اشاره کرد و افزود: یک میلیون و 250 هزار خودروی فرسوده در کشور داریم که باید از رده خارج شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا