خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک بام و دو هوای نماینده تازه به مجلس رسیده کاشان

یک شهروند کاشانی در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در فاصله کمتر از یک هفته، دو خبر از نماینده جوان کاشان در کشور منتشر شد که حکایتش شبیه همان حکایتی است که در ادبیات ما به حکایت «یک بام و دو هوا» شهرت یافته است.

حکایت از این قرار است که در روزی از روزگاران قدیم که مردم برای خواب شبانه به بالای بام می‌رفتند، پیرزنی همراه اهل و عیالش به بالای بام آمد. در نیمه‌های شب به اطراف خود سرک کشید و دید دختر و دامادش جدای از هم خوابیده‌اند. رو به آنها کرد و گفت: هوا به این سردی، خوب نیست از هم جدا بخوابید، بروید کنار هم!
نگاهش را از طرفی که دختر و دامادش خوابیده بودند به طرف دیگر بام انداخت و دید آنطرف بام عروسش تنگ کنار پسرش خوابیده.
گفت : هوای به این گرمی، خوب نیست بهم کنار هم بخوابید. از هم فاصله بگیرید. رو به آنها
عروس خانواده که نظر متفاوت مادر شوهر را دیده بود با صدای بلند گفت:
قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را
یک بر بام سرما را یک بر بام گرما را

یک هفته قبل در شرایطی که بسیاری از نماینده مجلس و بخش قابل توجهی از افراد جامعه به لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی معترض بودند، ساداتی‌نژاد در گفتگوی کوتاه با خبرگزاری مهر، همه ی همکارانش را به حل مشکلات مردم دعوت کرد و گفت: «عده ای به جای آنکه به معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان توجه کنند تا زمینه ازدواج آنها و کاهش سایر مشکلات اجتماعی فراهم شود، یک مساله فرعی را در بوق و کرنا می کنند و این مردم را دلزده می کند.»

داشت دلمان قرص می‌شد نماینده کاشان همه کارهای «فرعی» را کنار گذاشته و چون «بیکاری جوانان» را دغدغه اصلی کشور تشخیص داده، همه توانش را در این راستا به کار گرفته است اما سه روز پس از انتشار این بیانات نصیحت گونه و سخنان دلسوزمآبانه، خبرگزاری فارس نوشت: «سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل از محمود صادقی نماینده تهران به اتهام نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران شکایت کرد.»

شنیدن این خبر و قرار گفتن آن در کنار خبر اعتراض آقای ساداتی‌نژاد به سایر همکارانش به خاطر پرداختن به موضوع فرعی لغو سخنرانی مطهری لبخند تلخی را بر لبلنمان نشاند.

چطور ممکن است اعتراض نمایندگان به لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس مساله فرعی انگاشته شود اما وارد شدن در مسیر شکایت برای یک نماینده مجلس که جنبه عمومی آن از لغو سخنرانی علی مطهری کمتر است و بیشتر جنبه شخصی دارد، آن هم نه از طریق مجاری قانونی داخلی مجلس، بلکه از طریق دادسرای رسانه، در جایگاه مساله‌ای قرار گیرد که ارزش آن را دارد تا وقت ارزشمند نماینده شهری را که 9500 بیکار جویای کار دارد، به خود اختصاص دهد.

یک طرفه هم نباید به قاضی رفت؛ شاید نماینده جوان کاشان که هنوز سابقه حضورش در مجلس شورای اسلامی به 6 ماه نرسیده، برای خودش دلائل قانع کننده ای دارد که بر اساس آن می توان نتیجه گرفت اعتراض به لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مطهری در اربعین حسینی یک مساله «فرعی» و شکایت وی از نماینده مردم تهران، یک مساله «اصلی» و البته مهمتر از معضل بیکاری جوانان است و قابلیت آن را دارد که با وجود گذشت چند ماه از جدال کلامی او و «محمود صادقی»، دوباره در بوق و کرنا شود.

باید منتظر استدلال ساداتی‌نژاد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خواهش می کنم سوابق تدریس ایشان در دانشگاه شهید بهشتی جویا شوید تا به وضعیت این نماینده و نحوه تدریس […] ایشان آگاه شوید همین بس!

  2. ما به ساداتی افتاخار می کین. شما همون علی مطهری و صادقی را لایقش هستید که به همه فحش بدهید و حاشیه درست کنید

  3. صادقی باید در دادگاه پاسخ تفتراها و تهوین هایش را به افراد بدهد. نماینده نشده که به همه توهین کند. سنگ روی سنگ بند نمی شود

  4. یعنی توقع دارید نماینده کاشان به چندماه اتهام پراکنی صادقی علیه خودش واکنش نشون نده؟

  5. صادقی باید باید………. اخرالامر توضیح وحه شرعی وقانونی حساب های بانکی بکجا رسید؟

    1. ممکن است این دوست عزیز این روشنی را برای دیگران هم روشن کنند تا همه با هم روشن شویم !!

  6. هنگامی که 99 درصد نامزدهای اصلی اصلاح طلبان رد صلاحیت می شوند و کار بجایی می کشد که اصلاح طلبان از سر استیصال و قلع و قمع نامزدهای خود اصولگریان را در لیست امید قرار می دهند بعد هم همین اصولگریان از ترس رد صلاحیت در دور بعد خیانت کرده و به اصولگریان می پیونند! نتیجه ورود یک عده اصلاح طلب منفعل و اصولگریان همچون ایشان و پایداریها به مجلس می شود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا